مجله سیمدخت
0

دکوراسیون داخلی | 5 رنگ مخصوص هر خانه مینیمال

دکوراسیون داخلی | 5 رنگ جلوه‌بخش برای یک خانه ساده و مینیمال
بازدید 124

دکوراسیون داخلی، تاثیر شگرفی بر روحیه افراد دارد. استفاده از رنگ‌‌ها، یکی از ساده‌‌ترین و اساسی‌‌ترین راه‌ها برای تغییر فضای اطراف به شمار می‌رود. هر رنگ، طیف‌های مختلفی دارد و هر طیف، دارای تاثیر و معنایی متفاوت و منحصر‌به‌‌فرد است و پیام خاصی را به مغز ما منتقل می‌کند. اگر می‌خواهید با استفاده از دکوراسیون داخلی، پیام خاصی را منتقل کنید، باید از رنگ‌ها بهره بگیرید.
در اینجا، ما برخی از چشم‌نوازترین رنگ‌ها را گردآوری کرده‌ایم، به‌ علاوه توصیه‌های تخصصی طراحان داخلی در مورد انتخاب رنگ‌ها. پس فوراً یک قلم‌مو بردارید!

بیشتر بخوانید: میز پذیرایی فوق‌العاده | 9 ایده تزئین

دکوراسیون داخلی | 5 رنگ جلوه‌بخش برای یک خانه ساده و مینیمال

5 رنگ خیره‌کننده برای دکوراسیون داخلی

برو بریم! از این رنگ‌ها برای رنگ‌آمیزی دکوراسیون داخلی خانه خود ایده بگیرید.

1. آبی کبالت (Pitch Cobalt)

در آشپزخانه‌ای که توسط جینا گوتیرز (Gina Gutierrez) طراحی شده است، تزئینات پنجره و میز کمدی بزرگ وسط آشپزخانه، هر دو با طیفی پر‌رنگ از رنگ لاجوردی، یعنی آبی کبالت (Pitch Cobalt) تولید‌شده توسط کارخانه رنگ والسپار (valspar)، پوشانده شده است. هنگامی که از این رنگ در ابعاد کوچک و هدفمند در اتاقی پر از نور طبیعی استفاده می‌شود؛ این رنگ تیره، بدون اینکه اصلاً اتاق را تاریک کند، نوعی تضاد خوشایند به مکان می‌بخشد. برای برقراری پیوند بین اتاق نشیمن و ناهارخوری، نرده پلکانی در ناهارخوری نیز می‌تواند روکشی از این رنگ به خود بگیرد.

اگر می‌خواهید سایه‌های تیره‌تری را در خانه‌تان اعمال کنید، اما مطمئن نیستید که چگونه؟ از این دستور پیروی کنید. از آن‌ها در ترکیب با رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید. جینا گوتیرز (Gina Gutierrez) می‌گوید: «در این آشپزخانه، نیروی رنگ دریایی آبی به رنگ‌های روشن‌تر و ساحلی کمک کرد.»

 آبی کبالت (Pitch Cobalt) - دکوراسیون داخلی | 5 رنگ جلوه‌بخش برای یک خانه ساده و مینیمال

عکس از: کریستوفر تستانی (CHRISTOPHER TESTANI)

2. هلویی شامپاینی (Peach Champagne)

مطمئن نیستید چه رنگی را انتخاب کنید؟ اجازه دهید هنر، الهام‌بخش شما باشد. در اتاق خواب مهمان، طراح ارین ویلر (Erin Wheeler) از استودیو Sunny Circle، دیوارها رنگ هلویی شامپاینی داشتند، در حالی که درهای کمد با رنگی مشابه به کرم‌نارنجی رنگ شده بود. اجازه دادن به یک اثر هنری برای تصمیم‌گیری در مورد انتخاب رنگ در اتاق، پروسه حدس زدن درباره تطابق رنگ‌ها را حذف می‌کند.

رنگ هلویی شامپاینی (Peach Champagne)

عکس از: کریستوفر تستانی (CHRISTOPHER TESTANI)

3. سبز فلورا (Flora)

این رنگ پری طبیعت است. در اتاق‌خواب اصلی طراحی شده توسط کلارا یونگ (Clara Jung) از شرکت Banner Day Interiors، کمد به لطف پوششی از رنگ سبز مرسوم به Flora by Valspar، سبک خاص خود را پیدا می‌کند. هنگامی که این رنگ روی قفسه‌ها، تزیینات اضافی و حتی میله کمد اعمال می شود، این رنگ سبز زیتونی ترکیبی، فضا را به هم متصل می‌کند و حس یک کمد سفارشی را القا می‌کند.

رنگ سبز فلورا (Flora)

عکس از: کریستوفر تستانی (CHRISTOPHER TESTANI)

4. آبی سرد و یخ (Fresh Basin)

برای اتاق دو‌طبقه بچه‌ها، طراح کلی فینلی (Kelly Finley) از شرکت Joy Street Design، روی قاب و قست‌های داخلی تخت را با سایه‌ای از رنگ آبی رنگ کرده است. این رنگ سرزنده و مسرّت‌بخش، به اتاقی با نور طبیعی بسیار کم، روشنایی می‌بخشد. هنگامی که این طیف از رنگ آبی با رنگ مکمل آن، نارنجی گرم هماهنگ می‌شود؛ این تطابق رنگی بسیار پرنشاط و ایده‌آل برای اتاق کودکان است.

رنگ آبی سرد و یخ (Fresh Basin)

عکس از: کریستوفر تستانی (CHRISTOPHER TESTANI)

5. سبز دریایی تیره (Green Trellis) 

لزلی کرونا (Leslie Corona)، ویرایشگر ارشد بخش‌های داخلی خانه، برای استفاده حداکثری از یک فضای بلااستفاده در خانه، یک گوشه یا زیر‌پله جذاب، با یک صندلی راحت و چراغ پایه‌دار، برای مطالعه یا کار در خانه راه‌اندازی کرد. دیواری به رنگ سبز مایل به خاکستری (Green Trellis by Valspar) که با عکس‌های چاپی سیاه و سفید تزئین شده است، جذابیت بصری ایجاد می‌کند و ثابت می‌کند که هر نقطه در خانه شما فرصتی برای یک طراحی خوب است.

عکاس: LAUREY GLENN / طراحی: ZOË GOWEN

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید