مجله سیمدخت
0

با ارزش ترین ارز های جهان در 2023

بازدید 162

ووبا ارزش ترین ارز های جهان در سال 2023 کدامند؟دلایل ارزشمندی ارز یک کشور چه می‌تواند باشد؟در این مطلب با 10 مورد از  با ارزش ترین ارزها و واحدهای پولی دنیا آشنا خواهید شد.

هنگامی که به ارزهای رایج در جهان فکر می‌کنیم، ارزهایی از جمله  دلار آمریکا، یورو، پوند، ین یا حتی روپیه به ذهن ما خطور می‌کند.  اما، آیا می دانید اگر در مورد ارزش آنها صحبت کنیم، هیچ یک از این ارزها حتی در پنج ارز برتر جهان در سال 2023 قرار ندارند! برای یک سورپرایز آماده شوید زیرا لیست 10 ارز برتر و قوی ما در جهان شامل نام‌های غیرمنتظره است.

10دلار کانادا (CAD)

ارزش به پول ملی:31،500 ریال

canada dollar

بیایید لیست ارزهای ارزشمند در جهان را با دلار کانادا شروع کنیم.  این دهمین ارز پرارزش روی کره زمین است.  به طور غیررسمی، دلار کانادا را به افتخار پرنده ای که روی سکه یک دلاری ظاهر می شود، “Loonie” نیز می نامند.  CAD ششمین ارز پرمعامله و پنجمین ارز ذخیره شده در جهان است.  همچنین باید توجه داشته باشید که حدود 5٪ از کل معاملات فارکس به دلار کانادا انجام می شود.

چیزی که باید در مورد دلار کانادا بدانید این است که ارزش آن تا حد زیادی به نوسانات قیمت جهانی بستگی دارد.  ارزش CAD همچنین به ارزش دلار بستگی دارد زیرا ایالات متحده واردکننده اصلی نفت کانادا است.

9دلار آمریکا (USD)

ارزش به پول ملی:42،200ریال

america dollar

 دلار آمریکا ارز رسمی مورد استفاده در ایالات متحده آمریکا است.  تا کنون، این ارز پر استفاده ترین و معامله شده ترین ارز در جهان است.  همچنین رزرو شده ترین ارز در جهان است.  هر دو بانک تجاری و مرکزی در سراسر جهان ارزهای خود را به دلار ذخیره می کنند.

اگرچه ایالات متحده آمریکا در معرض چالش های دیگر قدرت های جهانی مانند چین قرار دارد، اما همچنان قدرتمندترین کشور جهان است.  واحد پول آن یعنی دلار آمریکا اغلب به عنوان “ارز جهانی” نامیده می شود.  این بدان معناست که دلار آمریکا در اکثر کشورها پذیرفته می شود.

بر اساس داده های منتشر شده در سال 2018، حدود 1.69 تریلیون دلار آمریکا در گردش است.  به علاوه، 70 درصد از اسکناس های دلار آمریکا در خارج از ایالات متحده در گردش است.

8فرانک سوئیس (CHF)

ارزش به پول ملی:45،750ریال

switzerland frank

 یک تصور قدیمی وجود دارد که اگر سوئیسی باشد سلطنتی و گران است.  این تا حدودی درست است زیرا بسیاری از محصولات سوئیسی از جمله ساعت، شکلات، چاقو و غیره شهرت جهانی دارند.  به همین دلیل است که سوئیس اقتصاد باثبات و شکوفایی دارد.  واحد پولی که در سوئیس استفاده می شود فرانک سوئیس است.

طبق گزارش سازمان ملل در سال 2016، سوئیس سومین کشور ثروتمند محصور در خشکی در جهان است.  این کشور از نظر فناوری نیز بسیار پیشرفته است.  به علاوه، سیستم بانکی نیز دارد که بر اساس محرمانه بودن بانک کار می کند.  به گفته بسیاری از سرمایه گذاران، فرانک سوئیس یک شرط مطمئن است

زیرا سوئیس یکی از سختگیرانه ترین سیاست های پولی جهان را دارد.  برخی از ثروتمندترین افراد روی زمین، ثروت خود را به واحد پول رسمی سوئیس ذخیره می کنند.

اسکناس سوئیس تنها اسکناس در جهان است که ظاهری عمودی دارد.

7 –یورو اروپا (EUR)

ارزش به پول ملی:45،880ریال

euro

 یورو اروپا نه تنها یکی از بالاترین، بلکه یکی از قدرتمندترین ارزهای جهان است.  این ارزی است که اگر به دنبال سرمایه گذاری هستید، می توانید آن را انتخاب کنید.  یورو هر سال قوی تر و قوی تر می شود.  همچنین این دومین ارز ذخیره‌شده در جهان پس از دلار آمریکا است.  بر اساس برآوردها، حدود 25 درصد از پس انداز جهان به یورو اروپا است.

در بازار فارکس، یورو دومین ارز پرمعامله در جهان در سال 2023 پس از دلار آمریکا است.  در حال حاضر 25 کشور در سراسر جهان وجود دارند که ارزهای خود را با یورو با نرخ ثابت مرتبط کرده اند.

در مورد استفاده از یورو،  یورو در 19 کشور اتحادیه اروپا از جمله یونان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، پرتغال، اتریش، بلژیک، قبرس، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، اسلواکی، اسلوونی و اسپانیا ارز رسمی قانونی است.

6 –دلار جزایر کیمن (KYD)

ارزش به پول ملی:50،630ریال

cayman dollar

دلار ( KYD) واحد پول رسمی جزایر کیمن است که یک قلمرو خودمختار بریتانیا است.  این تنها ارز موجود در فهرست کشورهای حوزه کارائیب است.

این ارز در سال 1972 به جای دلار جامائیکا معرفی شد.  پس از آن، این ارز به یکی از قوی ترین ارزهای جهان تبدیل می شود.  تعجب می کنید که چرا KYD اینقدر گران است؟  خب دلیلش ساده است.  جزایر کیمن بهشت ​​مالیاتی در جهان هستند.  آنها به تعداد زیادی از شرکت های بیمه، صندوق های تامینی و بزرگ ترین بانک های جهان مجوز می دهند.  در حال حاضر، یک دلار جزایر کیمن برابر با 1.20 دلار آمریکا است.

5پوند استرلینگ بریتانیا (GBP)

ارزش به پول ملی:52،240ریال

england pound

بسیار ممکن است تصور کنند که پوند استرلینگ بریتانیا  در صدر این فهرست از برترین ارزهای جهان قرار خواهد گرفت. اما واقعیت این است که این ارز در جایگاه پنجم قرار دارد.  کد ارز پوند استرلینگ بریتانیا GBP و برابر با 1.21 دلار آمریکا و 99.94 روپیه ملی هند (INR) است.

به گفته برخی کارشناسان، GBP قدیمی ترین ارز در جهان است که هنوز وجود دارد.

جدا از این، پوند استرلینگ بریتانیا نیز چهارمین ارز پرمعامله در جهان پس از دلار آمریکا، یورو اروپا و ین ژاپن است.  با توجه به اینکه بریتانیا فعالیت‌های اقتصادی زیادی انجام می‌دهد و لندن پایتخت مالی جهان است، دیدن این فهرست تعجب‌آور نیست.

 4دینار اردن (JOD)

ارزش به پول ملی:59،500ریال

jordan dinar

 چهارمین ارز گران در لیست ما دینار اردن است.  این ارز در سال 1949 به جای پوند فلسطین در این شهر معرفی شد.  با وجود ارزش بالای دینار اردن، توضیح اینکه چرا این کشور از نظر اقتصادی توسعه نیافته است، دشوار است.  جدا از این، این کشور بدهی خارجی زیادی نیز دارد.  به گفته بسیاری از کارشناسان، دلیل ارزش بالای دینار اردن این است که دولت این کشور نرخ ارز را ثابت نگه می دارد.

3 –ریال عمان (OMR)

ارزش به پول ملی:109،600ریال

oman rial

 ریال عمان سومین گران‌ترین/ارزشمندترین ارز در جهان است.  ارزش آن تقریبا دو برابر ارزش پوند انگلیس و 2.60 برابر ارزش دلار آمریکا است.  از سال 1973، این ارز با دلار آمریکا پیوند خورده است.  قدرت خرید ریال عمان به طرز عجیبی بالاست.  بنابراین، دولت عمان باید اسکناس های نیم ریال عمانی و یک چهارم ریال عمانی منتشر کند.

عمان به لطف قلمرو نفت خیز خود دارای اقتصاد توسعه یافته با استانداردهای بالای زندگی است.  اما، در سال های اخیر، دولت عمان منابع درآمدی خود را با سرمایه گذاری در متالورژی، تولید گاز و گردشگری متنوع کرده است.  این یک برنامه دولت برای مقابله با کاهش ذخایر نفت در کشور است.

2 –دینار بحرین (BHD)

ارزش به پول ملی:111،970ریال

bahrain dinar

دینار بحرین دومین واحد پولی جهان در سال 2023 است. بحرین یک کشور نفت خیز در خلیج عربی است.  اقتصاد بحرین به شدت به صادرات فرآورده های نفتی وابسته است.  هندی ها بزرگترین گروه مهاجر در بحرین هستند.  بنابراین، تبدیل INR به BHD بسیار محبوب است.  نکته جالب این است که ریال عربستان نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و به همراه دینار بحرین در بحرین پول قانونی دارد.  نرخ برابری ریال عربستان و دینار بحرین 1 دینار برابر با 10 ریال عربستان ثابت است.

 1دینار کویت (KWD)

ارزش به پول ملی:138،300ریال

kuwaiti dinar

 دینار کویت بالاترین و قوی‌ترین ارز جهان در سال 2023 است. در حال حاضر، ارزش آن 3.27 دلار است.  کد ارز دینار KWD است.  دلیل قوی بودن دینار کویت این است که کویت به دلیل زمین و صنعت نفت خیز، اقتصاد بسیار قوی و با ثباتی دارد.  اگر از سیستم مالیاتی کشور خود خسته شده اید، ممکن است به فکر مهاجرت به کویت باشید زیرا در اینجا نیازی به پرداخت هیچ نوع مالیاتی ندارید.  یک KWD می تواند بیش از 270 روپیه ملی هند ارزش داشته باشد.

کویت از نظر وسعت کشور کوچکی است.  با این حال، بیش از 9 درصد از ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد.  همه اینها باعث می شود که کویت در کشورهایی با بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه رتبه بسیار بالایی داشته باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *