مجله سیمدخت
0

زمان اعلام نتایج لاتاری 1402 کی است؟

زمان اعلام نتایج لاتاری 1402 کی است؟
بازدید 81

نتایج لاتاری 2025 یعنی نتیجه ثبت‌نامی که در مهر و آبان 1402 انجام شد، اواسط اردیبهشت 1403 اعلام می‌شود. این زمان‌بندی برای ماه‌های میلادی به این صورت است که ثبت‌نام در اکتبر 2023 (پاییز 1402) انجام شده و نتایج آن در ماه می 2024 (بهار 1403) مشخص می‌شود.

نتایج لاتاری 2025 یعنی نتیجه ثبت‌نامی که در مهر و آبان 1402 انجام شد، اواسط اردیبهشت 1403 اعلام می‌شود. این زمان‌بندی برای ماه‌های میلادی به این صورت است که ثبت‌نام در اکتبر 2023 (پاییز 1402) انجام شده و نتایج آن در ماه می 2024 (بهار 1403) مشخص می‌شود. پرونده این دوره از لاتاری در سال 2025 بسته می‌شود؛ برهمین اساس، آن را با لاتاری 2025 نیز معرفی می‌کنند. در این مطلب روش‌های استعلام نتایج این قرعه‌کشی را بیان کرده‌ایم. به‌طور معمول، برای مشاهده جواب Lottery به کد رهگیری 16 رقمی، نام خانوادگی و سال میلادی تولد نیاز دارید. در اینجا آسان‌ترین روش که حتی به وارد کردن کد پیگیری هم نیازی ندارد را توضیح می‌دهیم.

استعلام نتایج لاتاری 2025

یک روش آسان برای دریافت نتیجه لاتاری گرین کارت آمریکا این است که نتایج را از طریق سایت لاتاری در ایران بررسی کنید. برای این کار به مشخصات مندرج در پرینت نهایی ثبت‌نام نیاز خواهد بود. این مشخصات همان کد رهگیری 16 رقمی یا Confirmation Number، نام خانوادگی شرکت‌کننده به لاتین و سال تولد به میلادی است.

در برخی از سایت‌ها امکان بررسی و مشاهده نتایج، بدون کد پیگیری و صرفا با آپلود رسید ثبت‌نام فراهم شده است. این رسید در زمان ثبت‌نام لاتاری و به‌صورت PDF برای شرکت‌کنندگان ارسال می‌شود. در صورت فراموشی کد پیگیری و گم کردن رسید ثبت‌نام، می‌توانید از طریق بازیابی کد رهگیری لاتاری، اطلاعات مورد نیاز را برگردانید.

سایت لاتاری ایران

در خصوص قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا، سایت لاتاری در ایران، همان موسسات و پلتفرم‌هایی هستند که خدمات ثبت‌نام، پیگیری و اعلام نتایج لاتاری گرین کارت آمریکا را می‌دهند. تمام مراحل ثبت‌نام تا اعلام نتیجه از طریق این پلتفرم‌ها به آسانی صورت می‌گیرد. این موسسات برای اقدامات پس از برنده شدن در لاتاری نیز خدمات مفید و سودمندی ارائه می‌دهند.

فراموشی کد پیگیری لاتاری

پس از اتمام عملیات ثبت‌نام در قرعه‌کشی گرین کارت، تأییدیه ثبت‌نام از طرف اداره مهاجرت آمریکا صادر می‌شود که در آن کد پیگیری یا همان کانفریمیشن نامبر درج شده است. در این تأییدیه نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد شرکت‌کننده نیز وجود دارد.

جهت بررسی نتیجه لاتاری و اطلاع از برنده شدن یا نشدن، به این کد پیگیری نیاز خواهید داشت. اگر آن را فراموش کرده‌اید، باید از طریق گزینه فراموشی کد پیگیری آن را بازگردانی کنید. در ادامه نحوه بازیابی کد رهگیری قرعه‌کشی گرین کارت را توضیح داده‌ایم. سپس مراحل استعلام نتایج لاتاری و همچنین پیام‌هایی که در نتیجه وجود دارد را بیان خواهیم کرد.

زمان اعلام نتایج لاتاری 1402 کی است؟

بازیابی کد رهگیری لاتاری

بازیابی کانفریمیشن نامبر (Confirmation Number) از طریق نام و نام‌خانوادگی، تاریخ تولد و آدرس ایمیل انجام می‌شود. کانفرمیشن نامبر همان کد پیگیری لاتاری و ترکیبی از عدد (مربوط به سال دوره قرعه‌کشی‌) و حروف است. این کد 16 رقمی پس از انجام مراحل ثبت‌نام در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد و به این معنی است که پروسه ثبت‌نام تکمیل شده است. این کد و فرم ثبت‌نام برای احراز و استعلام نتایج قرعه‌کشی لازم است. به این معنی که از طریق وارد کردن این کد در سایت، می‌توان از قبولی یا عدم قبولی در لاتاری مطلع شوید.

لازم به ذکر است که دریافت کد پیگیری پس از ثبت‌نام، به منزله شرکت دادن قطعی شما در قرعه‌کشی نیست؛ چرا که اداره مهاجرت آمریکا، پس از بررسی اطلاعات متقاضیان و تأیید درستی آن‌ها و همچنین تکمیل اصولی فرم ثبت‌نام، آن‌ها را وارد قرعه‌کشی می‌کند. در صورت عدم تأیید اطلاعات، سیستم به‌طورخودکار و بدون مطلع کردن، متقاضیان تأیید نشده را از قرعه‌کشی حذف خواهد کرد.

نمونه کد رهگیری لاتاری

ارائه کد رهگیری برای مشاهده نتایج لاتاری ضروری است. این کد به‌صورت ترکیب تاریخ سال دوره ثبت‌نامی و حروف ارائه می‌شود که نمونه آن را در زیر مشاهده خواهید کرد.

20235MOUNJIWZ1JJ

وقتی کد رهگیری لاتاری با عدد 2023 شروع شده باشد، به این معنی است که مربوط به دوره ثبت‌نامی سال 2023 است. توجه داشته باشید، اگر این کد را گم یا فراموش کرده‌اید، بهتر است پیش از اعلام نتیجه آن را بازیابی کنید تا هرچه سریع‌تر بتوانید نتیجه قرعه‌کشی را ببینید. مراحل بازیابی این کد به‌صورت زیر است.

  • ورود به سایت و کلیک کردن روی گزینه «Forgot Confirmation Mumber»

  • انتخاب برنامه لاتاری

  • وارد کردن اطلاعات هویتی به‌صورت نام خانوادگی «Last/Family Name» و نام «First Name»

  • بازیابی کد رهگیری پس از تکمیل اطلاعات و تأیید آن‌ها (وارد کردن تاریخ دقیق تولید به سال میلادی و اطلاعات ایمیل در فیلد مربوطه)

زمان اعلام نتایج لاتاری 1402 کی است؟

چطور بدانیم در لاتاری برنده شدیم؟

با ورود به صفحه اعلام نتایج لاتاری و پس از تکمیل اطلاعات درخواستی، نتیجه قرعه‌کشی را مشاهده خواهید کرد؛ اما ممکن است متن‌نامه را درک نکنید یا نتوانید آن را بخوانید. در ادامه بخشی از متن برنده شدن در لاتاری و پیام برنده نشدن آن را توضیح داده‌ایم.

متن برنده شدن در لاتاری

برای برنده‌شدگان قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا نامه‌ای به‌صورت اینترنتی ارسال می‌شود. در این نامه اطلاعات متقاضی، کیس نامبر انحصاری برنده‌شده و محل مصاحبه سفارت آمریکا درج شده است. بخشی از نامه قبولی در لاتاری به‌صورت زیر است.

“You have been randomly selected “

بنابراین، درصورتی‌که پس از تکمیل فرم اعلام نتایج، پیام بالا را دریافت کرده‌اید، به معنی برنده شدن شما خواهد بود و بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به انجام کارهای بعد از برنده شدن در لاتاری اقدام کنید.

پیام برنده نشدن در لاتاری

در‌صورتی‌که فرد متقاضی در قرعه‌کشی گرین کارت قبول نشود، در نامه نتایج لاتاری، متن زیر را مشاهده می‌کند.

” the Entry HAS NOT BEEN SELECTED “

لازم به ذکر است که در این نامه، نام و نام خانودگی نمایش داده نمی‌شود و در صورت برنده نشدن فرد اصلی، سایر افراد همسر و فرزندان نیز برنده نخواهند شد. متن جداگانه‌ای برای فرزندان زیر 18 سال نمایش داده نمی‌شود.

جزئیات اعلام نتایج لاتاری

لاتاری گرین کارت آمریکا تحت عنوان برنامه تنوع نژادی، هر ساله از طرف اداره مهاجرت این کشور برگزار می‌شود. این قرعه‌کشی به افراد سراسر جهان شانس دریافت گرین کارت آمریکا و سپس اقامت دائم این کشور را می‌دهد و برنده‌شدگان می‌توانند از مزایای یک شهروند آمریکایی بهره‌مند شوند. اعلام نتایج لاتاری 2025، یعنی نتیجه ثبت‌نام‌کنندگانی که در مهر و آبان 1402 ثبت‌نام کرد‌ه‌اند، اردیبهشت سال بعد (1403) مصادف با ماه می 2024 اعلام می‌شود. برای دریافت نتیجه باید کد پیگیری و نام خانوادگی به لاتین و سال تولد به میلادی را داشته باشید. در صورت فراموشی کد پیگیری می‌توانید آن را بازگردانی کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *