مجله سیمدخت
0

مایکروسافت قصد دارد بازی‌‌های کامپیوتری را از طریق ابری استریم کند

بازدید 87

ایمیل‌های منتشرشده از مدیران مایکروسافت نشان می‌دهد که این شرکت از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی برای استریم بازی‌های کامپیوتری بر بستر فضای ابری را در دستور کار قرار داده است.

مایکروسافت از سرویس فضای ابری گیمینگ ایکس‌باکس (xCloud) برای استریم بازی‌ها بهره می‌برد. تاکنون، این سرویس تنها اجازه‌ی اجرای بازی‌های Xbox خود را در xCloud داشت؛ اما مایکروسافت از مدت‌ها پیش درحال ارتقاء سرورهای Azure برای اضافه کردن قابلیت استریم بازی‌های کامپیوتری به فضای ابری گیمینگ Xbox بوده است.

با توجه به اسنادی که توسط کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) منتشر شده است، ایمیل‌های سازمانی مدیران مایکروسافت در سال 2021 نشان می‌دهند که بعد از انتشار شایعاتی درباره برنامه‌ی گوگل برای تبدیل Stadia به یک فضای استریم بازی‌ها در ابر، ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت، ایمیلی به مدیران بخش‌های مرتبط با Xbox و سرویس ابری مایکروسافت ارسال کرده و این کار را تکرار سرویس گیم‌پس PC عنوان کرده است.

پس از این ایمیل، فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ ایکس‌باکس، تأیید کرد که Stadia از نظر سخت‌افزاری پایین‌تر از SKU Azure است و مایکروسافت در حال توسعه سرورهای Azure برای استریم بازی‌های کامپیوتری در فضای ابری است. این نشان می‌دهد که این برنامه‌ریزی از مدت‌ها پیش در دست اجرا بوده است.

سرویس گیمینگ ابری گوگل Stadia در اوایل سال جاری (2023) قطع شده است. از طرف دیگر، به نقل از سایت ورج، خدمات ابری مایکروسافت برای Xbox در طول سال گذشته کاهش یافته است.

در ابتدای امسال، مایکروسافت بیشتر به ارائه‌ی استریم بازی‌های کامپیوتری بر بستر xCloud اشاره کرد. اپراتور اینترنتی ملی بریتانیا (EE) تاکنون قراردادی به مدت ۱۰ سال با مایکروسافت بسته و قرارداد جهت ارائه‌ی استریم بازی‌های گیم‌پس PC به مشتریان خود را امضا کرده است. با این حال، هنوز این سرویس ارائه نشده و احتمالاً مایکروسافت بیشتر روی توسعه سرورهای Azure برای استریم بازی‌های کامپیوتری تمرکز دارد. همچنین در حال حاضر در حال آزمایش برای پشتیبانی از کیبورد و ماوس در xCloud است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید