مجله سیمدخت
0

ChatGPT حالا دارای بصیرت و شنوایی و توانایی گفت‌وگو است!

بازدید 76

آخرین نسخه‌ی ChatGPT قادر به ایجاد مکالمات صوتی با کاربران و تفهیم تصاویر است. ChatGPT جدید هنوز به‌صورت عمومی منتشر نشده است. OpenAI در یک اعلامیه مطبوعاتی به نمایش گذاشته است که نسخه‌ی جدید ChatGPT توانایی برقراری ارتباط صوتی و تشخیص تصاویر را دارد. این توانایی‌ها برای پردازش فایل‌های صوتی و پاسخ به صداهای مصنوعی و همچنین تجزیه و تحلیل تصاویر در ChatGPT ارتقاء یافته‌اند.

به‌روزرسانی جدید ChatGPT به عنوان بزرگ‌ترین تغییر این چت‌بات از زمان معرفی مدل زبانی GPT-4 شناخته می‌شود. اکنون کاربران می‌توانند با این چت‌بات مکالمات صوتی برقرار کنند و ChatGPT پنج گزینه برای صداها را ارائه داده تا کاربران بتوانند صدای دلخواه خود را انتخاب کنند. علاوه بر این، ChatGPT قادر به تفهیم محتوای تصاویر و استخراج نکات اصلی آنها است.

به گفته‌ی OpenAI، نسخه‌ی جدید ChatGPT در دو هفته‌ی آینده برای کاربران نسخه‌ی اشتراکی این چت‌بات در دسترس قرار خواهد گرفت. امکانات صوتی ChatGPT تنها در اپلیکیشن موبایل این چت‌بات محدود است؛ با این حال، توانایی تفهیم تصاویر در تمام پلتفرم‌ها ارائه شده است. به زودی انتشار نسخه‌ی جدید ChatGPT به عموم افراد انتظار می‌رود.

این به‌روزرسانی جدید ChatGPT در حالی معرفی شده است که رقابت در صنعت هوش مصنوعی همچنان در حال افزایش است. شرکت‌های فناوری در تلاش برای ترقی خدمات خود با اضافه کردن هوش مصنوعی به آنها هستند. در هفته‌ی گذشته، مایکروسافت ویژگی‌های جدیدی با استفاده از هوش مصنوعی برای ویندوز معرفی کرد و آمازون نیز اعلام کرد که این فناوری را به دستیار صوتی الکسا اضافه خواهد کرد.

در اوایل سال ۲۰۲۳، مایکروسافت به مقدار ۱۰ میلیارد دلار به OpenAI سرمایه‌گذاری کرد تا به عنوان بزرگترین سهامدار این شرکت شود و رابطه تجاری نزدیکی با آن را ایجاد کند. در حال حاضر، مایکروسافت از بسیاری از خدمات ارائه‌شده توسط OpenAI در محصولات خود بهره می‌برد.

کارشناسان نگران درز افزایش محتوای تولیدی توسط هوش مصنوعی هستند و اضافه کردن قابلیت صدا به ChatGPT این نگرانی را تشدید می‌کند. OpenAI اعلام کرده است که برای تولید صداها در ChatGPT با تعداد محدودی از صداپیشگان همکاری کرده و تاکید دارد که این همکاری با احترام به حریم خصوصی افراد انجام شده است تا هیچ تخلفی در این زمینه روی ندهد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید