مجله سیمدخت
0

مایکروسافت با تبلیغات بینگ، اپل را تأمین مالی می‌کند

بازدید 78

به گفته یکی از مدیران مایکروسافت، درآمدی که اپل از بینگ به دست می‌آورد، به نسبت درآمدی که مایکروسافت از این موتور جستجو کسب می‌کند، بیشتر است. این اظهارات در مورد نقش بینگ در اقتصاد دو شرکت اپل و مایکروسافت ارائه شده است.

در حالی که آلفابت (شرکت مادر گوگل) سعی می‌کند دولت را متقاعد کند که گوگل نوآوری‌های خود را در حوزه موتورهای جستجو حفظ کند، مایکروسافت نکته‌ی جالبی درباره نقش بینگ و اپل مطرح کرده است. به گفته‌ی سازندگان ویندوز، حتی اگر بینگ به مایکروسافت اقتصادی مستقیم نداشته باشد، وجود آن به نفع اپل تأثیر گذار است و به سوددهی اپل کمک می‌کند.

میخائیل پاراخین، رئیس واحد تبلیغات و خدمات وب در مایکروسافت، در دادگاه ضدانحصار دولت آمریکا علیه گوگل که در واشنگتن برگزار شده، اظهار کرد که اپل از وجود بینگ درآمد بیشتری نسبت به مایکروسافت حاصل می‌کند. او بیان کرد که شرکت متبوعش (مایکروسافت) همیشه در تلاش است تا اپل را متقاعد کند که از موتور جستجوی بینگ استفاده کند.

این موضوع در گزارشی از بلومبرگ نیز آمده است.

رئیس واحد تبلیغات مایکروسافت اعلام کرده است که آخرین تلاش مایکروسافت برای متقاعد کردن اپل به منظور استفاده از بینگ به عنوان موتور جستجوی پیشفرض در سال 2021 صورت گرفته است. این تلاش‌ها، با وجود تمامی تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته، هیچ نتیجه‌ای نداشته و گوگل همچنان به عنوان موتور جستجوی پیشفرض در محصولات اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مایکروسافت اقدام به استدلال کرده است که اپل در زمان تمدید قرارداد با گوگل برای استفاده از موتور جستجوی این شرکت در محصولات خود، می‌تواند از بینگ به عنوان یک تهدید برای آلفابت (شرکت مادر گوگل) استفاده کند. طبق اعلام مدیران گران‌قدرت فناوری در شرکت ردموند، این شرکت نمی‌تواند بدون اطمینان از جذب تعداد زیادی کاربر، به سرمایه‌گذاری در بینگ اقدام کند.

گذشته‌ای هم دارد که اپل در برخی موارد از بینگ استفاده کرده است، اما هیچ‌گاه این سرویس به عنوان موتور جستجوی پیشفرض مرورگر سافاری انتخاب نشده است. البته به کاربران اجازه داده شده است که در صورت تمایل، موتور جستجوی پیشفرض خود را تغییر دهند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید