مجله سیمدخت
0

هکرهای چینی 60 هزار ایمیل وزارت امور خارجه آمریکا را به سرقت بردند.

بازدید 86

در یک اقدام نفوذی، هکرهای چینی به پلتفرم ایمیل سازمانی مایکروسافت دسترسی پیدا کرده و ده‌ها هزار ایمیل وزارت امور خارجه‌ی آمریکا را به سرقت بردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز در یک گزارش ویژه، هکرهای چینی که مدتی پیش به پلتفرم ایمیل سازمانی مایکروسافت نفوذ کرده بودند، موفق به دزدیدن «ده‌ها هزار ایمیل از حساب‌های کاربری وزارت امور خارجه‌ی آمریکا» شدند.

مقامات رسمی وزارت امور خارجه‌ی آمریکا به نمایندگان مجلس این کشور اعلام کردند که بیش از ۶۰٬۰۰۰ ایمیل از ۱۰ حساب این وزارت‌خانه به سرقت رفته است. از این تعداد، ۹ حساب به مسائل غرب آسیا و اقیانوسیه متمرکز شده بودند و مدیران یک حساب بر روی مسائل اروپا کار می‌کرده‌اند.

مایکروسافت چند ماه پیش اعلام کرده بود که هکرهایی که به دولت چین منتسب می‌شوند، به احتمال زیاد به حساب ایمیل ۲۵ سازمان دولتی آمریکا دسترسی پیدا کرده‌اند، ازجمله وزارت بازرگانی و وزارت امور خارجه. هنوز مشخص نیست که چه داده‌های محرمانه‌ای از این حمله فاش شده است.

دولت چین ادعاها و اتهامات آمریکا را رد کرده، اما ایالات متحده بر روی نقش چین در اقدامات جاسوسی اخیر مصرف می‌افزایند. این حمله به پلتفرم ایمیل مایکروسافت تنش‌های میان آمریکا و چین را تشدید کرده است.

این حمله غیرمنتظره به پلتفرم مایکروسافت نیز نقش این شرکت در مسائل خارج از دامنه‌ی فناوری را به سوال می‌گذارد. منابع آگاه اعلام کرده‌اند که وزارت امور خارجه‌ی آمریکا به دنبال استفاده از “پلتفرم‌های ترکیبی” هستند که توسط چندین شرکت مختلف ارائه می‌شوند.

هکرهای چینی با نفوذ به دستگاه یکی از مهندسان مایکروسافت، به ایمیل‌های وزارت امور خارجه‌ی ایالات متحده دسترسی یافتند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید