مجله سیمدخت
0

گوگل بارد یاد می‌گیرد: چت‌بات اکنون پاسخ‌های شخصی‌شده ارائه می‌دهد

بازدید 65

از این پس، با ارائه‌ی ترجیحات شخصی خود مثل حساسیت به ماده‌ی غذایی خاص، پاسخ‌های کاملاً شخصی‌شده و مختص خودتان از گوگل بارد دریافت خواهید کرد. گوگل تصمیم گرفته است تا این ویژگی را به چت‌بات بارد اضافه کند تا هوش مصنوعی غول جست‌وجوی اینترنت بتواند با دقت به جزئیات شخصی شما پاسخ دهد. از این لحظه به بعد، هر مکالمه‌ای که شروع می‌شود، کاملاً از پایه آغاز می‌شود. حتی اگر شما و دیگران سؤالات مشابهی داشته باشید، پاسخ‌هایی کاملاً متناسب با ترجیحات شما دریافت خواهید کرد.

در حال حاضر، گوگل در حال آماده‌سازی روشی جدید است تا بارد بتواند جزئیات مهم و ترجیحات هر کاربر را به‌خاطر بسپارد. دیلان راسل اعلام کرده است که این ویژگی جدید به هوش مصنوعی امکان می‌دهد تا جزئیات خاصی که با آن به‌اشتراک می‌گذارید، بررسی و از اطلاعات مذکور برای بهبود کیفیت پاسخ‌دهی به درخواست‌ها استفاده کند.

هم‌اکنون، گوگل نسخه‌ی اولیه‌ی رابط کاربری جدید بارد را ارائه کرده که از این ویژگی استفاده می‌کند. در این نسخه، بارد می‌تواند جزئیاتی که به اشتراک می‌گذارید را به‌خاطر بسپارد. به عنوان مثال، اگر از خوردن گوشت پرهیز می‌کنید یا دارای دو فرزند هستید، این اطلاعات را برای ارتقاء کیفیت پاسخ‌دهی به درخواست‌ها به‌کار می‌برد.

در این مثال‌ها، تصور کنید که “پرهیز از خوردن گوشت” برای بهبود پیشنهادات دستور پخت غذا و “داشتن دو فرزند” احتمالاً برای مواردی مانند توصیه‌های مرتبط با سفر و برنامه‌های غذایی ایده‌آل به‌کار گرفته می‌شود. ChatGPT نیز در اوایل سال جاری یک قابلیت مشابه به نام “دستورالعمل‌های سفارشی” را برای کاربران خود فراهم کرد.

از طریق صفحه‌ی Memory، می‌توانید ترجیحات جدیدی را به بارد اضافه کرده و اطلاعات نادرست یا ناخواسته را از حافظه‌ی چت‌بات هوش مصنوعی گوگل حذف کنید. البته، این ویژگی در حال حاضر به‌طور عمومی برای تمامی کاربران در دسترس نمی‌باشد.

برای حفظ حریم‌خصوصی، می‌توانید حافظه‌ی بارد را با یک کلیک سریع و آسان پاک کنید. غیرفعال‌سازی این ویژگی مناسب است زمانی که نمی‌خواهید پاسخ‌هایی که براساس ترجیحات شخصی خود از چت‌بات هوش مصنوعی گوگل دریافت می‌کنید، تأمین شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید