مجله سیمدخت
0

هند، تلگرام را تهدید می‌کند

بازدید 76

دولت هند از شبکه‌های اجتماعی تلگرام، یوتیوب و ایکس هشدار داده‌است که اگر این شرکت‌ها قوانین این کشور را رعایت نکنند، آن‌ها را فیلتر خواهد کرد.

با افزایش استفاده‌ی روزافزون از اینترنت و گوشی‌های هوشمند، نگرانی‌های دولت‌ها درباره‌ی امنیت و حقوق کودکان نیز افزایش می‌یابد. دولت هند از طریق یک بیانیه‌ای از تلگرام، یوتیوب و ایکس (توییتر سابق) خواسته‌است تا اطمینان حاصل کنند که هیچ محتوایی که به سوءاستفاده از کودکان مرتبط باشد، در این پلتفرم‌ها منتشر نمی‌شود؛ در غیر این صورت، آن‌ها را فیلتر خواهد کرد.

به گزارش رویترز، وزارت فناوری و اطلاعات هند در بیانیه‌ای خود با تأکید بر لزوم حذف سریع محتواهای آسیب‌زننده به کودکان، اعلام کرده است که اگر شرکت‌های یادشده همکاری نکنند، مصونیت خود را در برابر قانون از دست می‌دهند.

وزارت فناوری و اطلاعات هند نیت دارد یک بستر امن برای کودکان در اینترنت فراهم کند؛ بستری که بر اساس قوانین دولت هند شکل می‌گیرد.

تلگرام با صدور جوابیه‌ای اعلام کرد: «حذف محتواهایی که آزار یا سوءاستفاده از کودکان را شامل می‌شوند، از آغاز برای ما اهمیت بسیاری داشته است. مدیران تلگرام در همه‌ی ساعات در بخش‌های عمومی تلگرام حضور دارند و با مشاهده و دریافت گزارش‌های کاربران، محتوای ناقض قوانین را حذف می‌کنند.»

همچنین یوتیوب به بیانیه‌ی دولت هند واکنش نشان داده و اعلام کرده است: «ما با ویدئوهای حاوی سوءاستفاده از کودکان صراحتاً مقابله می‌کنیم. هرگونه محتوایی که امنیت کودکان را به‌خطر بیندازد، برای ما تحمل‌ناپذیر است.»

یوتیوب در بخش دیگری از جوابیه‌اش توضیح داد که تنها در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۳، ۹۴٬۰۰۰ کانال و ۲٫۵ میلیون ویدئو را به‌دلیل «نقض حقوق کودکان» حذف کرده است.

همچنین، دولت هند از پلتفرم‌های اجتماعی مختلف خواسته است که الگوریتم‌های محتوا و سیستم گزارش‌دهی را بهبود دهند تا برخورد قوی‌تری با محتوای جنایی آنلاین داشته باشند. شبکه اجتماعی ایکس هنوز به این هشدار از سوی دولت هند واکنش نداده است.

واقعه جالب دیگر این است که الان ماسک، پس از تصاحب ایکس، تیم روابط عمومی این پلتفرم را اخراج کرد. پیش‌تر، دولت هند از شرکت‌های دیزنی و نتفلیکس خواسته بود که محتوای خود را بر اساس میزان فحاشی یا خشونت دسته‌بندی کنند تا کودکان از تماشای این محتواها جلوگیری شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید