مجله سیمدخت
0

روش‌های اینستاگرامی برای کاهش مصرف داده‌های اینترنت

بازدید 72

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در بین کاربران است، اما از لحاظ مصرف دیتا به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین اپ‌ها شناخته می‌شود. در این مقاله، به ترفندهایی می‌پردازیم که می‌توانید مصرف اینترنت خود را هنگام استفاده از این شبکه‌اجتماعی کاهش دهید.

از آنجایی که اینستاگرام برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوها طراحی شده است، به طبع یکی از اپ‌های پرمصرف داده‌های موبایل محسوب می‌شود. هر بار که این اپ را باز می‌کنید و محتواها را مشاهده می‌کنید، داده‌های اینترنت شما را مصرف می‌کند. اما وجود دارند ترفندها که می‌توانند به شما کمک کنند تا مصرف دیتای اینترنت خود را بهینه‌تر کنید. چرا که همیشه امکان دسترسی به Wi-Fi وجود ندارد، هر کاری که بتوانید برای کاهش مصرف اینترنت هنگام استفاده از اینستاگرام انجام دهید، می‌تواند مفید باشد.

با توجه به گزارش متا، اینستاگرام سعی کرده است تا زمان بارگذاری عکس‌ها و ویدیوها را کمتر کند و از سوی دیگر، کاربران را ترغیب به دانلود کمتری از محتواها کند تا تجربه مرور بهتری داشته باشند. اما این عملیات به صورت ناخواسته باعث افزایش مصرف داده‌ها شده است.

خوشبختانه، تنظیماتی در اینستاگرام وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها مصرف دیتای خود را بهینه‌تر کنید. به‌عنوان مثال، در بخش تنظیمات اینستاگرام، گزینه‌ای به نام “Instagram Data Saver” وجود دارد که می‌تواند به کاهش مصرف داده‌ها کمک کند. این گزینه به‌طور پیش‌فرض خاموش است، اما می‌توانید آن را روشن کنید تا مصرف دیتای اینترنت خود را کنترل کنید. در ادامه، نحوه کاهش مصرف اینترنت از طریق تنظیمات Instagram Data Saver را آموزش می‌دهیم.

نحوه کاهش مصرف اینترنت گوشی در اینستاگرام

ویژگی صرفه‌جویی اینترنت در اینستاگرام، قابلیت پیش‌بارگذاری ویدیو را خاموش می‌کند که به این ترتیب زمان بارگذاری کمی کندتر و استفاده از داده‌ها را برای تماشای تصاویر و ویدیوها محدود می‌کند.

برای فعال کردن قابلیت صرفه‌جویی در مصرف داده در اینستاگرام:

  • ابتدا به صفحه پروفایل خود در اینستاگرام بروید.
  • روی سه خط در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.
  • روی تنظیمات و حریم خصوصی ضربه بزنید.
  • در بخش پایینی استفاده از داده و کیفیت رسانه را انتخاب کنید.
  • گزینه Data Saver را روشن کنید.

زمانی که گزینه Instagram Data Saver روشن باشد، ویدیوها در اینستاگرام از قبل لود و دانلود نمی‌شوند. در نهایت، اگر می‌خواهید از هزینه‌های اضافی مربوط به مصرف دیتا جلوگیری کنید و اینستاگرام برنامه‌ای است که هر روز از آن استفاده می‌کنید، این تنظیم یک ترفند کوچک کاربردی است که می‌توانید برای کاهش م

مسیر دیگر برای کاهش مصرف اینترنت

یکی از روش‌های دیگر برای کاهش مصرف داده، استفاده از اتصال Wi-Fi در هنگام تماشای ویدیو یا بازی کردن است، زیرا این موارد به طور معمول بیشترین مصرف اینترنت را دارند. همچنین، می‌توانید همگام‌سازی خودکار برنامه‌ها را خاموش کرده و برنامه‌هایی که به آنها نیاز ندارید را غیرفعال کنید تا مصرف داده را به حداقل برسانید.

همچنین در اینستاگرام، علاوه بر استفاده از گزینه Data Saver، می‌توانید وضوح تصاویر و ویدیوها را تنها برای زمانی که به Wi-Fi متصل هستید تنظیم کنید. این گزینه باعث می‌شود که وقتی به شبکه وای‌فای متصل هستید، محتوای با وضوح بالا دانلود شود و در صورت استفاده از اینترنت موبایل، نسخه‌های با وضوح پایین‌تر دانلود شوند، به این ترتیب تجربه مرور شما تغییر چندانی نخواهد کرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید