مجله سیمدخت
0

گوگل سالانه ۲۰ میلیارد دلار به اپل می‌پردازد

بازدید 93

یک مؤسسه تحقیقاتی اعلام کرده است که گوگل هر سال میان ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند تا موتور جستجوی پیش‌فرض آیفون باقی بماند. این دو شرکت سال‌هاست که یک قرارداد خبرساز برای استفاده از موتور جستجوی گوگل در آیفون امضا کرده‌اند. این موضوع قبلاً توسط رسانه‌ها گزارش شده بود، اما مبلغ دقیق پرداختی گوگل به اپل تا به حال مشخص نبود.

در سال ۲۰۲۱، تحلیل‌گران تخمین زدند که گوگل هر سال حدود ۱۰ میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند تا موتور جستجوی گوشی آیفون باقی بماند. حالا یک گزارش جدید از مؤسسه‌ی مالی Bernstein نشان می‌دهد که ارزش این قرارداد هر سال بین ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار است.

مشخص شده است که افشای جزئیات این قرارداد نتیجه‌ای از پرونده‌ای است که وزارت دادگستری ایالات متحده علیه گوگل به‌راه انداخته است. این وزارتخانه مدعی است که گوگل رفتاری ضدرقابتی از خود نشان داده و با پرداخت مبالغ زیادی، سعی در ازبین‌بردن رقبای خود دارد.

بر‌اساس گزارشی از خبرگزاری رجیستر، اگر دادگاه به نفع وزارت دادگستری آمریکا رأی دهد، احتمالاً این قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری بین اپل و گوگل لغو خواهد شد. طبق آمار Bernstein، گوگل هر سال ۱۴ تا ۱۶ درصد از سود عملیاتی اپل را تأمین می‌کند. این اطلاعات بر اساس اسناد عمومی اپل و بررسی هزینه‌های TAC گوگل به‌دست آمده‌اند.

در جلسه‌ی دادگاه بین وزارت دادگستری و گوگل، مشخص شد که مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ تلاش کرده بود موتور جستجوی بینگ خود را به اپل فروخته ولی اپل به تصمیم گیری ادامه داده و به قرارداد با گوگل پایبند مانده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید