مجله سیمدخت
0

تحلیل فیلم12 مرد خشمگین

تحلیل فیلم12 مرد خشمگین
بازدید 130

فیلم12 مرد خشمگین از باشکوه‌ترین‌ و‌ برترین فیلم‌های تاریخ سینماست که به موضوع قضاوت پرداخته است. فیلم بر اساس داستانی تلویزیونی به همین نام نوشته‌ی رجینالد رز ساخته شده این که چطور جزئیاتی که شاید بی‌ربط به نظر بیایند و مسائل دور از ذهن برای روشن شدن حقیقت نیاز هستند و انسان چقدر ممکن است در تشخیص اشتباه کند از مفاهیم این فیلم هستند.12 مرد خشمگین به عنوان دومین فیلم دادگاهی تا یخ سینما در سال 2008 از طرف بنیاد فیلم آمریکا انتخاب شد.

 درباره‌ی فیلم دوازده مرد خشمگین

این فیلم درام حقوقی محصول سال آمریکا به کارگردانی سیدنی لومت است داستان راجع‌به جمعی 12 نفره است که باید درباره بی‌گناه بودن یا گناهکار بودن شخصی قضاوت کنند. این فیلم در یک مکان و با 12 کاراکتر ساخته شده‌است. در طول فیلم اطلاگعات به تدریج افشا می‌شوند و بازیگران با بازی خیره‌کننده خود مخاطب را تا آخرین لحظه فیلم نگه‌می‌دارند،یکی از نکات جذاب فیلم این است که در ابتدا ای هیئت منصفه سرسری به بررسی مسائل می‌پردازند اما به مرور به صورتی عمیق‌تر به معنا متوسل شدند و تفکر انتقادی در پیش گرفتند. استفاده از نمادهایی مانند چاقو،باران و آفتاب،تعریق،پنجره و… و همچنین هماهنگی آنها با جریان فیلم خیره کننده و تحسین برانگیز است.

تحلیل روانشناسی فیلم دوازده مرد خشمگین

برای تحلیل روانشناسانه فیلم باید به تحلیل رفتار متقابل بپردازیم، شرایط و وضعیت روانی هر فرد را در نظر بگیریم و با مفاهیمی مانند سبک دلبستگی، طرحواره‌ها و مکانیزم‌های دفاعی آشنا باشیم. اینکه چطور سوگیری‌‌ها، ترس‌ها و ناامنی‌های اشخاص در طول جریان فیلم مشخص می‌شود و بر تصمیم‌گیریها و نظرات فراد تاثیر می‌گذارد قابل توجه است علاوه بر این ها این فیلم حاوی آموزش‌های بسیار در زمینه مذاکره است، یکی از کارکترهای فیلم تک به تک رفتارها و صحبت‌هایش بر اساس اصول و قواعد مذاکره است، اینکه چطور بحث را هدایت می‌کند، بر دیگران و تفکراتشان تاثیر می‌گذارد و وارد هیچ بحث غیرمرتبطی نمی‌شود.

تحلیل فیلم12 مرد خشمگین

تحلیل حقوقی فیلم 12 مرد خشمگین

فیلم بیانگر این مفهوم است که رسیدن به حقیقت یک مسئله به واسطه جریانات و افراد پیرامون آن مسئله ناممکن است. این روز ها این سبک از فیلم هارا در بسیاری از آثار و بهترین فیلم های نتفلیکس می تواند یافت. این اثر آشکارا به ستایش عدالتی که به واسطه‌ی اجرای صحیح قانون به عمل می‌آید می‌پردازد، فیلم به بررسی موضوعات مختلف از جمله مسئولیتی که بر دوش اعضای هیئت مدیره است برای تصمیم‌گیری و حکم عادلانه، خطراتی که پیش‌داوری دارد و سوگیری‌های شخصی می‌پردازد. این اثر اهمیت تفکر انتقادی را نشان می‌دهد و الهام‌بخش بحث‌هایی پیرامون سیستم قضایی، نقشی که هیئت منصفه دارد و قدرت به کار گیری مشورت و متقاعد سازی است.

تحلیل فیلم12 مرد خشمگین نظرات درباره‌ فیلم دوازده مرد خشمگین

12 مرد خشمگین بعد از اکران مورد تحسین منتقدان واقع شد، عمده نظرات درباره این فیلم حاکی از این است که فیلم دارای فیلمنامه‌ای بسیار قوی و دیالوگ‌های جذاب، واقع‌گرایانه و تفکر برانگیز، اجراهای قدرتمند،فیلمبرداری عالی و به طور کلی فیلمی خاص و پرمحتوا است. بسیاری افراد پس از دیدن فیلم تصمیم گرفته‌اند باز هم فیلم راببینند زیرا نکات آموزشی و سیر جذاب فیلم برای آنها قابل تحسین بوده‌است، جالب است بدانید این اثر شاهکار و پر طرفدار در فروش گیشه چندان موفق عمل نکرد اما هنری فوندا همیشه با احترام از این اثر یاد کرد و 12 مرد خشمگین را بهترین فیلمی معرفی کرد که تهیه کرده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید