مجله سیمدخت
0

سخاوتمندی اپیک گیمز: نزدیک به 2000 دلار بازی رایگان!

سخاوتمندی اپیک گیمز: نزدیک به 2000 دلار بازی رایگان!
بازدید 53

اگر شما از علاقمندان به بازی‌های کامپیوتر هستید، حتما با شرکت اپیک آشنایی دارید. این شرکت، با گذشت سال‌ها از فعالیت در حوزه گیمینگ، به یکی از بزرگترین نام‌های این صنعت تبدیل شده است. از جمله کارهای معروف اپیک، بازی فورتنایت و موتور آنریل انجین است که به عنوان آثار برجسته‌ای از دستاوردهای این شرکت محسوب می‌شوند. علاوه بر این، اپیک یک فروشگاه آنلاین نیز در زمینه بازی‌های کامپیوتر دارد.

تا چند سال قبل، فروشگاه استیم به عنوان پلتفرم پیش‌فرض برای خرید بازی‌های کامپیوتر شناخته می‌شد. اما در این مدت، اپیک نیز سعی کرده است تا با فروشگاه خود با استیم رقابت کند و خود را به عنوان یک گزینه قابل توجه برای خرید بازی‌ها معرفی کند. با این حال، با وجود پیشرفت‌هایی که شرکت اپیک در این زمینه داشته است، گیمرها همچنان به استیم وفادار مانده‌اند و اپیک نتوانسته است جایگاه اصلی استیم را به دست آورد.

یکی از راهکارهایی که فروشگاه اپیک برای جلب توجه به کار برده، ارائه بازی‌های رایگان به صورت هفتگی است. هر هفته، تعدادی از بازی‌ها به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار می‌گیرند و افراد می‌توانند آن‌ها را به کتابخانه بازی‌های خود اضافه کرده و به صورت دائمی از آن‌ها بهره‌مند شوند. این اقدام باعث شده است که فروشگاه اپیک در جامعه گیمینگ مورد توجه قرار گیرد و محبوبیت بالایی کسب کند.

به تازگی، شرکت اپیک اعلام کرده است که تاکنون نزدیک به ۲۰۰۰ دلار ارزش بازی‌ها را به صورت رایگان به کاربران خود ارائه داده است. این اطلاعات در یک گزارش اخیری که شرکت اپیک منتشر کرده است، ذکر شده است. به طور کلی، در طول یک سال، اپیک ۸۶ بازی را با ارزش ۲۰۵۵ دلار به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است و نزدیک به ۵۸۰ میلیون بار بازی‌های رایگان از این فروشگاه دانلود شده است.

 سخاوتمندی اپیک گیمز: نزدیک به 2000 دلار بازی رایگان!

با توجه به آمار کاربران، در دسامبر ۲۰۲۳، این شرکت حدود ۷۵ میلیون کاربر فعال داشت که نسبت به سال گذشته با رشد ۱۰ درصدی همراه بود. همچنین، از نظر فروش، این شرکت رشد چشمگیری داشته و میزان هزینه‌های پرداخت شده در فروشگاه به ۹۵۰ میلیون دلار رسیده و رشد ۱۶ درصدی داشته است.

این آمار با آمار فروشگاه استیم تفاوت زیادی دارد. در سال ۲۰۲۱، فروشگاه استیم حدود ۱۳۲ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته که با توجه به رشدی که در تعداد کاربران همزمان این چند سال از ۲۷ میلیون کاربر به ۳۳ میلیون داشته، این آمار نیز افزایش یافته است. در نتیجه، فروشگاه اپیک همچنان با فاصله زیادی از تبدیل شدن به فروشگاه اصلی خرید بازی در پلتفرم کامپیوتر دور است.

نکته جالب اینجاست که با وجود رشدی که فروشگاه اپیک داشته، هنوز برای شرکت سازنده سودآور نبوده است. به گفته رئیس این فروشگاه به نام استیو الیسون، پس از گذشت ۵ سال، این فروشگاه همچنان سود زیادی نداشته و شرکت اپیک برای ادامه فعالیت آن ضرر دیده است.

همانطور که گفته شد، یکی از استراتژی‌های شرکت اپیک ارائه بازی‌های رایگان هفتگی است. همچنین، تعدادی از عناوین به صورت انحصاری برای این فروشگاه عرضه شده است. این اقدام، شرکت‌های سازنده را به سمت ارائه بازی‌های خود در این فروشگاه ترغیب می‌کند زیرا این شرکت از ۱۰۰ درصد سود فروش یک بازی، ۱۲ درصد را به عنوان سهم خود دریافت می‌کند و ۸۸ درصد باقی‌مانده به سازنده بازی تعلق می‌گیرد. در مقابل، در فروشگاه استیم، این نسبت‌ها به ترتیب ۳۰ و ۷۰ درصد است که اختلاف زیادی با فروشگاه اپیک دارد.

با این حال، با وجود همه این موارد، به دلیل استقبال بسیار خوبی که از فروشگاه استیم در پلتفرم کامپیوتر شده است، منطقی است که شرکت‌های سازنده بازی، با تمامی شرایط، عناوین خود را روی این فروشگاه قدیمی و محبوب عرضه کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید