مجله سیمدخت
0

10 زبان قدرتمند جهان: گویشورانی از هر قاره

10 زبان قدرتمند جهان: گویشورانی از هر قاره
بازدید 55

زبان‌ها نقش مهمی در نشان دادن روندهای اقتصادی، جمعیتی و حتی تاریخ اعمال استعماری داشته‌اند. در این اینفوگرافیک، زبان‌هایی که بیشترین تعداد گویشور را در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۳ داشتند، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

۱۲ زبان رایج روی زمین

انگلیسی اصالتاً در انگلستان زاییده شده است، اما امروزه به عنوان زبان اصلی بین‌المللی در حوزه‌های تجارت و سیاست در دنیای مدرن شناخته می‌شود. بنابراین، تعداد ۱.۵ میلیارد گویشور انگلیسی تا سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که این زبان به عنوان پرمخاطب‌ترین زبان جهان محسوب می‌شود.

10 زبان قدرتمند جهان: گویشورانی از هر قاره

در رتبه دوم، ماندارین قرار دارد که بیشترین تعداد گویشور را با ۱.۱ میلیارد نفر دارد. این زبان که از منطقه شمال چین به وجود آمده است، به یکی از پرمخاطب‌ترین زبان‌ها در چین و تایوان تبدیل شده است و همچنین میلیون‌ها گویشور در سراسر آسیا‌پسیفیک و جهان وجود دارد.

هند نیز در این رده‌بندی حضور دارد، اما با وجود اینکه پرجمعیت‌ترین کشور جهان است، گویشوران آن در چندین زبان مختلف پراکنده شده‌اند. هندی زبان اصلی و رایج در شمال هند است و زبان رسمی دولت، اما زبان‌های دیگری مانند بنگالی نیز به طور گسترده‌ای در مناطق دیگر صحبت می‌شود.

همچنین مهم است که توجه کنیم چگونه زبان‌های قدرت سابق استعماری – مانند انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و پرتغالی – صدها میلیون گویشور در سراسر جهان دارند، علیرغم اینکه کشورهای مادری آن‌ها کمتری از این تعداد را تشکیل می‌دهند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید