مجله سیمدخت
0

یوزو، شبیه‌ساز محبوب نینتندو سوییچ، به دنبال شکایت نینتندو تعطیل شد.

یوزو، شبیه‌ساز محبوب نینتندو سوییچ، به دنبال شکایت نینتندو تعطیل شد.
بازدید 67

شرکت “تروپیکال هیز” (Tropical Haze)، تولیدکننده شبیه‌ساز متن‌باز سوئیچ به نام “یوزو” (Yuzu) برای رایانه‌های شخصی و اندروید، به دنبال شکایت اخیر از سوی نینتندو (Nintendo)، توافق کرده است که ۲.۴ میلیون دلار جریمه به نینتندو پرداخت کند و تمام فعالیت‌های خود را متوقف کند.

از هفته‌های قبل، اخبار مرتبط با اقدامات قانونی نینتندو علیه یوزو منتشر شده بود و نینتندو ادعا کرده بود که این شبیه‌ساز دزدی بازی‌ها را به طور گسترده‌ای تسهیل کرده است. به عنوان مثال، بیش از ۱ میلیون نسخه از بازی “The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom” قبل از انتشار رسمی آن به طور غیرقانونی دانلود شده بود و بسیاری از وبسایت‌ها فایل بازی را برای استفاده در یوزو در دسترس قرار داده بودند. وکلای نینتندو ادعا می‌کردند که “تروپیکال هیز”، به عنوان توزیع‌کننده یوزو، درجه‌ی دوم مسئول تخلفات انجام شده توسط کاربران بوده و به دنبال دریافت خسارت بوده و می‌خواستند این شبیه‌ساز از دسترس خارج شود.

اکنون “تروپیکال هیز” اعلام کرده که ظرف ۶۰ روز به شکایت نینتندو پاسخ خواهد داد، اما پرونده‌ی جدیدی در حال حاضر مشاهده شده است که تایید می‌کند هر دو طرف به توافق رسیده‌اند و در انتظار تایید نهایی دادگاه هستند. همچنین اعلام شده است که به عنوان بخشی از این توافق، “تروپیکال هیز” موظف است ۲.۴ میلیون دلار به نینتندو پرداخت کند. علاوه بر این، شرکت مذکور موظف شده است که به‌طور دائمی از ارائه، بازاریابی و تبلیغات، فروش، آزمایش، شبیه‌سازی یا دزدی در یوزو یا هر یک از ویژگی‌های آن جلوگیری کند. این شامل سایر نرم‌افزارها یا دستگاه‌هایی که اقدامات حفاظت فنی نینتندو را نقض می‌کنند نیز می‌شود. به‌علاوه، “تروپیکال هیز” باید دامنه‌های وبسایت‌های مرتبط و دستگاه‌های فیزیکی مربوط به دورزدن موانع امنیتی را که در اختیار دارد تحویل دهد و سازندگان آن موافقت کرده‌اند که نهاد‌های جدیدی برای توسعه نرم‌افزارهای شبیه‌ساز کنسول‌های نینتندو در آینده ایجاد نکنند.

 یوزو، شبیه‌ساز محبوب نینتندو سوییچ، به دنبال شکایت نینتندو تعطیل شد.

تصمیم به توقف حمایت از یوزو و سیترا گرفته شده و این تصمیم اثرات جدی خواهد داشت. ما همواره از دزدی مخالف بوده‌ایم و این پروژه‌ها را با نیت خوب و از روی اشتیاق برای حمایت از نینتندو و کنسول‌ها و بازی‌هایش آغاز کرده بودیم و هیچ تصوری از آسیب زدن به آن‌ها نداشتیم. اما اکنون با مشاهده اینکه پروژه‌های ما می‌توانند اقدامات حفاظتی فناوری نینتندو را نقض کنند و به کاربران اجازه دهند بازی‌ها را خارج از سخت‌افزار مجاز تجربه کنند که به دزدی گسترده منجر شده است، عمیقا ناامید شده‌ایم.

بنابراین به این نتیجه رسیدیم که نمی‌توانیم این اتفاق را ادامه دهیم. دزدی هرگز هدف ما نبوده و ما باور داریم که باید پایان داد به دزدی از بازی‌های ویدیویی و کنسول‌های بازی ویدیویی. ما کدهای خود را قرار می‌دهیم و فعالیت حساب‌های Patreon و سرور‌های دیسکورد خود را توقف می‌دهیم و به زودی به طور کامل از دسترس خارج خواهیم شد. امیدواریم این اقدامات گامی کوچک در جهت پایان دادن به دزدی آثار همه‌ی سازندگان باشد. در نهایت، از شما برای سال‌ها حمایت و درک تصمیم ما سپاسگزاریم.

برد امروز فقط آخرین قدم در جهت پایان دادن به دزدی اثار است. در سال ۲۰۲۲، هکری به نام گری بوزر به ۴۰ ماه زندان و ۴.۵ میلیون دلار جریمه برای توزیع و فروش دستگاه‌های مرتبط با دزدی محکوم شد. در سال ۲۰۲۱ نیز صاحب سایت RomUniverse با یک صورت‌حساب ۲.۱ میلیون دلاری به دلیل نقض قانون کپی‌رایت مواجه شد و یک زوج در آریزونا نیز به دلیل پیاده‌سازی دو سایتی که رام‌های غیرقانونی را ارائه می‌دادند، در سال ۲۰۱۸ مجبور شدند ۱۲.۲ میلیون دلار به نینتندو پرداخت کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *