به گزارشات منتشر شده، احتمال تمدید فصل دوم از سریال Shogun، تولید شبکه FX، بسیار بالاست.
منابع معتبر اعلام کردهاند که هیرویوکی سانادا، ستاره و تهیهکننده این سریال، یک قرارداد امضا کرده است که بر اساس آن، اگر شبکه FX موانع ساخت فصل دوم این سریال را برطرف کند، او به پروژه بازخواهد گشت. بهعبارت دیگر، اگر FX بهطور رسمی به تمدید فصل دوم این سریال پرداخته، سانادا بار دیگر در نقش خود به عنوان ستاره این سریال ظاهر خواهد شد.
با این حال، منابع معتبر بیان کردهاند که موانع دیگری همچنین وجود دارد که FX و جان لاندگراف، مدیرعامل این شبکه، در حال تلاش برای حل آنها هستند. هنوز هیچ مقام رسمیای از شبکه FX در این خصوص اظهارنظر نکرده است. این سریال Shogun که بهعنوان یک سریال کوتاه معرفی شده است، پرهزینهترین سریال داستانی در تاریخ شبکه FX به شمار میرود. این شبکه سالها زمان صرف توسعه این سریال را کرده است که براساس رمان پرفروشی با همین نام اثر جیمز کلاول در سال ۱۹۷۵ ساخته شده است.
پیش از این، شبکه NBC در سال ۱۹۸۰ سریال کوتاه دیگری با بازی ریچارد چمبرلین بهعنوان اقتباسی از این رمان ساخته بود و سریال Shogun دومین اقتباس این رمان است. اولین قسمت از سریال Shogun در مجموع ۹ میلیون بازدید جهانی در پلتفرمهای هولو، دیزنی پلاس و استار پلاس جذب کرد. در ماه مارس، دیزنی اعلام کرد که این آمار بهترین آمار افتتاحیه جهانی تا به امروز برای یک سریال داستانی که براساس یک مجموعه شناختهشده نیست، بوده است.
با پایان زمان حضور در جوایز امی در تاریخ ۹ ماه می، گمانهزنیها درباره بازگشت سریال Shogun برای فصل دوم قوت گرفته است. هنوز مشخص نیست که آیا FX این سریال را در بخش سریال کوتاه یا درام به امی معرفی کرده است. FX همچنین سریال Feud: Capote vs. the Swans ساخته رایان مورفی را دارد که به احتمال زیاد در بخش سریالهای کوتاه با دیگر آثار رقابت خواهد کرد. پس از پایان سریال پرمخاطب Succession، بخش سریالهای درام هنوز رقبای مشخصی ندارد.
جان لاندگراف، مدیرعامل شبکه FX، در مصاحبهای با هالیوودریپورتر در ماه فوریه اعلام کرده بود که در صورت موفقیت سریال Shogun، به ساخت برنامههای پرهزینه بیشتری فکر میکند. جاستین مارکس، خالق سریال Shogun در مصاحبهای با هالیوودریپورتر پس از پخش قسمت پایانی این سریال گفته بود: «اگر داستانی داشته باشیم یا اگر بتوانیم داستانی پیدا کنیم، به ساخت فصل دوم علاقهمندیم. اما فکر نمیکنم کسی بدون نقشه راه و برنامهریزی دقیق بخواهد ریسک کند.
همچنین مسئله اصلی این است که آیا مخاطبان خواهان فصلهای بیشتر هستند؟ اما مسئله دیگر این است که چطور میتوانیم حتی به پای کتاب برسیم، چه برسد که از آن فراتر برویم؟ چطور میتوانیم به نقشه راهی که جیمز کلاول ترسیم کرده است، برسیم؟ من نمیدانم که آیا این امکانپذیر است یا نه. حتی نمیدانم که آیا خود کلاول هم میتوانست این کار را انجام دهد یا نه. شاید به همین دلیل است که او به سراغ کتابهای دیگر رفت، چون میدانست چه کاری انجام داده است.
هیرویوکی سانادا هم در مصاحبهای پس از پخش قسمت پایانی به این موضوع اشاره کرد: «از همان ابتدای فیلمبرداری درباره ادامه داستان صحبت میکردیم، اما چه کسی میداند چه اتفاقاتی در انتظار است؟»
نظرات کاربران