مجله سیمدخت
0

نقاشی جلد کتاب هری پاتر 1.9 میلیون دلار فروخته شد

نقاشی جلد کتاب هری پاتر 1.9 میلیون دلار فروخته شد
بازدید 36

اثر هنری جلد اولین کتاب از مجموعه‌های هری پاتر در حراجی ساتبیز نیویورک به مبلغ ۱.۹ میلیون دلار (۱.۵ میلیون پوند) به فروش رسید.

بنا به گزارش‌های ثبت شده، یک نقاشی آبرنگ برای جلد کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» نوشته جی. کی. رولینگ در این حراجی رکوردشکنی کرد.

حراجی ساتبی اعلام کرد که این نقاشی ارزشمندترین کالای مرتبط با مجموعه هری پاتر است که تاکنون در این حراجی به فروش رسیده است.

قبل از این، نسخه اول کتاب “هری پاتر و سنگ جادو” داشت رکورد بالاترین قیمت ثبت شده برای یک آیتم از این مجموعه فانتزی. در دسامبر ۲۰۲۱، این کتاب در حراجی هریتیج در دالاس به قیمت ۴۲۱ هزار دلار فروخته شد.

نقاشی آبرنگ اولین بار در سال ۲۰۰۱ در حراجی در ساتبیز لندن به فروش رسید، زمانی که فقط چهار کتاب اول از این مجموعه منتشر شده بود. این نقاشی، که از طریق مزایده به فروش می‌رسید، نهایتاً با قیمت ۸۵۷۵۰ پوند به دست خریدار رسید.

در این نقاشی، توماس تیلور، هنرمند بیست و سه ساله، از آبرنگ های غلیظ و کاغذ آبرنگ فشرده سرد استفاده کرد و با مداد کاریسمای سیاه، طراحی جلد نسخه اولیه کتاب “هری پاتر و سنگ جادو” را انجام داد.

«توماس تیلور» در سن ۲۳ سالگی این تابلو را خلق کرد. در سال ۱۹۹۷، این اثر بر روی جلد نخستین چاپ کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» منتشر شد.

در دسامبر ۲۰۲۲، یک نسخه ویژه بسیار کمیاب به مناسبت پانزدهمین سالگرد انتشار این کتاب به قیمت ۸,۰۰۰ پوند به فروش رسید. همچنین در ماه مارس همان سال، نسخه‌ای دیگر از این کتاب با قیمت ۶۹,۰۰۰ پوند فروخته شد.

ج. ک. رولینگ، نویسنده بریتانیایی، پس از «هری پاتر و سنگ جادو»، داستان های بیشتری از ماجراهای «هری پاتر» را نوشت و بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه از این کتب در سراسر جهان به فروش رساند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید