مجله سیمدخت
0

9 روش روشن شدن پوست با مواد ساده در خانه

9 روش روشن شدن پوست با مواد ساده در خانه
بازدید 50

لکه‌های روی پوست می‌توانند به دلیل نور آفتاب، آلودگی‌های محیطی، تغییرات هورمونی، مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی و بهداشتی یا مشکلات ژنتیکی به وجود آیند. چندین روش خانگی وجود دارد که می‌تواند به طور کاملاً طبیعی پوست را روشن‌تر کند.

رژیم غذایی و سبک زندگی نیز می‌توانند بر روشنی یا تیرگی پوست تأثیر بگذارند. در ادامه، قصد داریم روش‌هایی را برای روشن کردن پوست صورت به شما آموزش دهیم، پس همراه ما بمانید.

سفید کننده پوست چیست؟

9 روش روشن شدن پوست با مواد ساده در خانه

سفیدکننده پوست نوعی ماده آرایشی است که با استفاده از آن پوست روشن‌تر به نظر می‌رسد. این سفیدکننده‌ها با کنترل ملانین درون پوست، به افزایش روشنی آن کمک می‌کنند.

تیرگی غیرمعمول پوست می‌تواند ناشی از اختلالاتی باشد که منجر به تیره شدن پوست می‌شوند. لکه‌های سیاه روی پوست ممکن است به دلیل افزایش سن ظاهر شوند. افراد برای از بین بردن این لکه‌های تیره از سفیدکننده‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه، قصد داریم روش‌های بی‌نظیری را برای روشن کردن پوست صورت به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

نکاتی جهت جلوگیری از ایجاد لکه‌های تیره بر روی پوست

9 روش روشن شدن پوست با مواد ساده در خانه

با انجام مراحل زیر می توانید از ایجاد لکه‌های سیاه روی پوست خود جلوگیری نمایید.

1.از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تابش خورشید خودداری کنید. اگر بیرون از خانه هستید، سعی کنید در سایه بمانید یا از کلاه‌های مخصوص برای جلوگیری از تابش مستقیم خورشید بر روی پوست خود استفاده کنید.

2.هر روز از کرم‌های ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب نور خورشید، هر دو ساعت یک بار این کرم‌ها را مجدداً بزنید. همچنین، با پوشیدن لباس‌های آستین بلند، استفاده از عینک‌های آفتابی و کلاه‌های لبه‌دار، از تابش مستقیم نور آفتاب بر روی پوست خود جلوگیری کنید.

3.بهداشت پوست را رعایت نمایید.

4.استفاده از روش‌های خانگی برای روشن کردن پوست

5.سیگار و نوشیدنی‌های الکلی استفاده نکنید.

6.به طور منظم پوست خود را شسته و از مالش شدید پوست زمان شستشو خودداری نمایید.

از روش‌های زیر می‌توانید جهت روشن شدن پوست صورت به روش خانگی استفاده نمایید:

ماسک ماست و آرد نخود

ماسک ماست و آرد نخود

استفاده از ماست در خانه روشی موثر برای جوانسازی پوست به شمار می‌رود. هم مصرف خارجی و هم مصرف خوراکی ماست تاثیر زیادی در لطافت و سلامت پوست دارد.

با توجه به اینکه ماست از شیر تهیه می‌شود، غنی از مواد مغذی مفید برای پوست است. اسید لاکتیک موجود در ماست باعث سفید شدن پوست می‌شود. همچنین، آرد نخود با تامین بسیاری از مواد مورد نیاز پوست، به سلامت آن کمک می‌کند. ترکیب آرد نخود و ماست یک ماسک عالی برای روشن کردن پوست صورت و بدن محسوب می‌شود.ترکیب آرد نخود و ماست می‌تواند چربی‌های اضافه را از بین برده و کمک به ایجاد رطوبت در پوست نماید.

  1. ماست و آرد نخود را با یکدیگر مخلوط کرده و روی پوست خود بزنید.
  2. حدود ۳۰ دقیقه صبر کرده تا خشک شود.
  3. پوست خود را ماساژ بدهید و پس از آن با آب بشویید.
  4. جهت رفع آفتاب سوختگی این روش را دو تا سه هفته تکرار کنید.

ماسک انبه

ماسک انبه

انبه نیز دارای مواد بسیار مغذی برای پوست می‌باشد و از دیربار برای سلامت پوست مورد استفاده قرار می‌گرفته است. انبه موجب سلامت بیشتر پوست شده و سفید کننده طبیعی پوست به شمار می‌رود.

  1. یک عدد موز و یک عدد انبه را با یکدیگر مخلوط نمایید و به آن عسل اضافه کنید.
  2. به خوبی مخلوط نمایید و ترکیب به دست آمده را روی پوست خود بمالید.
  3. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید و پوست خود را خشک نماید.

آب مرکبات

آب مرکبات

مرکبات حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند که بسیار مفید برای پوست می‌باشند. همچنین، آب مرکبات به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می‌کند. استفاده روزانه از آب مرکبات توانایی شادابی و لطافت دادن به پوست را دارد. می‌توانید صورت خود را با آب مرکبات شسته کرده و یا آن را به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود مصرف کنید.

عسل

ماسک عسل

ممکن است لکه‌های تیره روی پوست در اثر خشکی پوست باشند، عسل می‌تواند به آبرسانی به پوست کمک زیادی کند. عسل ماده‌ای انتی باکتریال می‌باشد. عسل از ایجاد آکنه جلوگیری کرده و در رفع جای جوش‌ها و آکنه هم مفید است. جهت استفاده از عسل می‌توانید به طور مستقیم آن را روی لکه‌های تیره بمالید.

ماسک لیمو

ماسک لیمو

 

با توجه به دارا بودن اسید سیتریک، لیمو می‌تواند به عنوان یک سفید کننده موثر برای پوست مورد استفاده قرار گیرد، مشابه به پرتقال. ویتامین C موجود در آب لیمو نقش بهبود دهنده برای سلول‌های پوستی دارد و به تقویت تولید سلول‌های پوست جدید کمک می‌کند.

لیمو حاوی آنتی اکسیدان‌های زیادی است که می‌تواند به درمان بیماری‌های پوست کمک کند. برای استفاده از این روش، می‌توانید آب لیمو را با آب مخلوط کرده و آن را به پوست خود بمالید، سپس پس از ده دقیقه آن را بشویید. اسید آبلیمو باعث می‌شود که قبل از استفاده، حساسیت پوست خود را با این اسید بسنجیده و هرگز این ترکیب را روی زخم‌های باز استفاده نکنید.

ماسک ژل آلوئه ورا

ماسک ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل داشتن خواص خنک‌کنندگی و ضدالتهابی مناسب برای سفید کردن پوست است. استفاده از آلوئه ورا می‌تواند به تقسیم سلولی سرعت بخشد و باعث بهبود سریع‌تر جراحت‌های روی پوست شود. این گیاه همچنین در درمان برخی از بیماری‌های پوستی مفید است. آلوئه ورا دارای مواد خاصی است که به سفید شدن پوست کمک می‌کند. برای استفاده، ژل آلوئه ورا را به پوست خود بمالید و پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک خیار

ماسک خیار

موادی که از خیار به دست می‌آیند برای پوست بسیار مفید هستند. خیار یک منبع خوب از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های A و C است. آب خیار می‌تواند باعث آبرسانی مناسب به پوست شود.

خیار همچنین موجب برطرف شدن قرمزی‌ها و التهابات پوستی می‌شود. به علاوه، خیار از تشکیل ملاتونین در پوست جلوگیری می‌کند که عاملی برای سفیدی پوست است. خیار خواصی دارد که می‌تواند به تولید کلاژن در بدن کمک کرده و جالب است بدانیم که برای تمامی انواع پوست مناسب است. برای استفاده، آب خیار را گرفته و صورت خود را با آن بشویید.

آرد جو

آرد جو

جو برای درمان انواع مختلفی از بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. این ماده مناسب برای رفع دانه‌های ریز روی پوست است و همچنین برای درمان خشکی و اگزما مفید است.

آرد جو دارای موادی است که از تأثیرات منفی تابش خورشید جلوگیری می‌کند. سازمان غذا و داروی آمریکا از این ماده به طور معمول در درمان بیماری‌های پوستی استفاده می‌کند. برای استفاده، مقداری آرد جو را جوشانده و پس از خنک شدن روی پوست بمالید، سپس پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را با آب بشویید.

جوش شیرین

جوش شیرین

روشن‌کردن پوست صورت با جوش شیرین امکان‌پذیر است. برای این کار، دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه و سه قاشق چایخوری آب لیمو ترش تازه مخلوط کنید. این مخلوط را به طور یکنواخت بر روی پوست صورت خود بمالید، به مدت ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد به خوبی بشویید.

آیا رژیم غذایی می‌تواند ارتباطی با سفیدی پوست داشته باشد؟

رژیم غذایی

سلامت کلی پوست به مواد مغذی وارد شده به بدن وابسته است. برای داشتن پوستی سالم و زیبا، بهتر است از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنیم. همچنین، می‌توانیم به همراه رژیم غذایی مناسب، از مکمل‌های غذایی نیز استفاده کنیم تا تاثیر بهتری داشته باشیم.

سخن پایانی

روش‌هایی که برای روشن‌تر کردن پوست صورت ذکر شدند، می‌توانند در طول زمان به طور موثر عمل کنند. هرچند که روش درمان کلی وجود ندارد که برای همه موثر باشد و در یک مرحله مشکل را حل کند. بهترین روش این است که به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا علت اصلی لکه‌های سیاه روی پوستتان را شناسایی کنید. بعد از آن می‌توانید به درمان‌های خانگی یا پزشکی بپردازید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *