مجله سیمدخت
0

Battlefield 3 خاموش می‌شود: به دنیای آفلاین خوش آمدید!

Battlefield 3 خاموش می‌شود: به دنیای آفلاین خوش آمدید!
بازدید 18

شرکت الکترونیک آرتز (EA) اخیراً اعلام کرده است که تعدادی از بازی‌های خاطره‌انگیز مجموعه Battlefield به زودی برای کاربران قابل دسترسی نخواهند بود.

طبق بیانیه EA، از تاریخ ۱۰ مرداد، بازی‌های بتلفیلد ۳ که به عقیده بسیاری بهترین عضو این مجموعه است، بتلفیلد ۴ و بتلفیلد هاردلاین بر روی کنسول‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ و پلی‌استیشن ۳ قابل خرید نخواهند بود و در تاریخ ۱۷ آبان نیز تمامی خدمات آنلاین این بازی‌ها به صورت دائمی متوقف می‌شود.

با این حال، بازی‌های بتلفیلد ۳ و ۴ پس از این تاریخ همچنان بر روی کامپیوترهای شخصی قابل بازی هستند و بتلفیلد هاردلاین نیز علاوه بر کامپیوتر، بر روی کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ نیز در دسترس خواهد بود. هر چند این پشتیبانی محدود نیز احتمالاً مدت زیادی دوام نخواهد آورد. لازم به ذکر است که بخش تک‌نفره آفلاین این بازی‌ها تحت تأثیر این تصمیم قرار نمی‌گیرند.

بازی خاطره‌انگیز بتلفیلد ۳ در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و با واکنش‌های بسیار مثبتی از سوی گیمرها و منتقدان مواجه گردید. این بازی توانست بدون هیچ مشکلی رقابت با کال آو دیوتی: مدرن وارفر ۳ را برنده شود و به عقیده بسیاری دوران اوج بتلفیلد را رقم بزند. در سال ۲۰۱۳، بتلفیلد ۴ موفق شد راه نسخه قبلی را ادامه دهد و در سال ۲۰۱۶ نیز پرفروش‌ترین عنوان این مجموعه، یعنی بتلفیلد ۱، ستایش‌های فراوانی از منتقدان دریافت کرد. با این حال، جایگاه بتلفیلد ۳ همیشه در قلب طرفداران این مجموعه دست نخورده باقی خواهد ماند.

Battlefield 3 خاموش می‌شود: به دنیای آفلاین خوش آمدید!

زمان خداحافظی با این بازی‌های خاطره‌انگیز فرا رسیده است. سرورهای آنلاین سه نسخه از بتلفیلد به زودی بر روی کنسول‌های نسل هفتم خاموش خواهند شد. هرچند که این بازی‌ها به صورت محدود در دسترس باقی می‌مانند، اما کاهش مستمر تعداد بازیکنانی که این بازی‌ها را روی کامپیوتر خود تجربه می‌کنند، اجتناب‌ناپذیر است و دیر یا زود، الکترونیک آرتز سرورهای کامپیوتری این بازی‌ها را نیز برای همیشه خاموش خواهد کرد.

این تصمیم احتمالاً بر قابلیت سازگاری معکوس این بازی‌ها نیز تأثیرگذار خواهد بود و ممکن است به این معنا باشد که امکان بازی کردن این عناوین بر روی کنسول‌های سری ایکس، اس و وان ایکس‌باکس نیز به زودی غیرفعال شود.

خاطرات خود را از این عناوین دوست‌داشتنی با ما و دیگر کاربران سیمدخت به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید