مجله سیمدخت
0

بررسی شخصیت آترئوس در God of War Ragnarok

بررسی شخصیت آترئوس در God of War Ragnarok
بازدید 36

دیوید جافی، سازنده مجموعه بازی‌های God of War، اخیراً در مورد آترئوس صحبت کرده و نظرات جذابی را با ما به اشتراک گذاشته است.

God of War Ragnarok

باوجود پذیرش گسترده‌ای که دنباله‌های اخیر God of War، به ویژه God of War Ragnarok، که تاکنون بیش از ۱۵ میلیون نسخه فروخته و به دلیل روایت حماسی و شخصیت‌پردازی جدید کریتوس، تحسین‌های فراوانی را به دنبال داشته است، دیوید جفی، خالق این مجموعه، نگرش متفاوتی دارد. او در باره God of War Ragnarok باز هم با انتقادات شدیدش مواجه شده، این‌بار به خصوص درباره شخصیت آترئوس، پسر کریتوس، صحبت کرده است.

جفی که پیش‌تر از روند شخصیت‌پردازی کریتوس در این بازی ابراز نارضایتی کرده بود، در مصاحبه‌ای جدید آترئوس را شخصیتی افتضاح خواند. جفی در گفتگوی اخیر خود با خالق Days Gone در یک پادکست، به بحثی داغ در مورد شخصیت‌های نمادین در دنیای بازی‌های ویدیویی پرداخت. محور اصلی این گفت‌وگو حول این پرسش می‌چرخید که آیا شخصیت‌های محبوب و شناخته‌شده‌ای مانند کریتوس و نیتن دریک که در بازی‌های قبلی خود به محبوبیت فراوانی دست یافته‌اند، باید در بازی‌های جدیدشان دچار تحولات اساسی شوند یا خیر.

جفی با انتقاد از شخصیت‌پردازی جدید کریتوس غریبه نیست. او اشاره می‌کند که استودیو سانتا مونیکا به‌جای حفظ تصویر او به‌عنوان یک جنگجوی خشمگین که همه در سه‌گانه اصلی دوست داشتند، او را به یک پدر پیر تبدیل کرده است. او معتقد است که ادامه دادن مجموعه با این نوع شخصیت‌پردازی برای کریتوس دشوار است و به‌نظر او آترئوس هم وضعیت بهتری ندارد. براساس گفته‌های جفی، آترئوس باید تا زمان God of War Ragnarok به شخصیت مستقل خود تبدیل می‌شد، اما این اتفاق نیفتاد.

بررسی شخصیت آترئوس در God of War Ragnarok

با اینکه او هنوز از آترئوس به‌عنوان پسر کریتوس خوشش می‌آید، اما جفی باور دارد که آترئوس باید به یک شخصیت تبدیل شود که بازیکن‌ها احترام آن را برایش قائل شوند و حتی آرزوی شبیه شدن به او را داشته باشند. در این باره او اظهار کرده است: “آترئوس باید تا پایان رگناروک به یک شخصیت تبدیل شود که بازیکنان بگویند او شخصیت جالبی است، می‌خواهم مانند او باشم. متأسفانه رگناروک این احساس را به ما نداد.”

جفی اعتقاد دارد که در مورد کریتوس، طرفداران می‌توانستند حس مشابهی داشته باشند در سه‌گانه اصلی، اما این اتفاق درباره آترئوس رخ نمی‌دهد. برخی از طرفداران از تجربه بازی با آترئوس در God of War راضی نبودند.

به نظر می‌رسد اکثر بازیکنان علاقه‌ای به پیشرفت آترئوس به عنوان یک شخصیت ندارند و کریتوس همچنان به‌طور واضح قلب این مجموعه بازی را تشکیل می‌دهد.

درست است که دیوید جفی به داشتن نظراتی عجیب شهرت دارد، اما شاید این نظرات به آن دسته تعلق نداشته باشند. او پیش‌تر پیشنهاد داده بود که پلی‌استیشن برای رقابت با ایکس باکس، باید یوبیسافت را بخرد. بازی God of War Ragnarok در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۹ شهریور) برای کامپیوتر منتشر خواهد شد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید