مجله سیمدخت
0

کوجیما: افسانه‌ای که نیازی به تعریف ندارد

کوجیما: افسانه‌ای که نیازی به تعریف ندارد
بازدید 42

کارگردان بازی Splinter Cell اظهار می‌کند که تعریف وابسته به نام نویسنده، همچون کوجیما، برایش اهمیت ندارد و نتایج کار خودش حرف زده اند.

Splinter Cell

هیدئو کوجیما، یکی از نام‌های برجسته در صنعت بازی‌های ویدیویی، به دلیل کارگردانی بازی‌های مانند Metal Gear Solid و Death Stranding، به‌واسطه صدای بلندی که از خود در کمپین‌های تبلیغاتی بازی‌های خود دارد، شناخته شده است. او نه‌تنها خود را به

عنوان چهره اصلی این بازی‌ها معرفی کرده است، بلکه در دهه‌های اخیر، به‌طور خاص در زمان تولید بازی‌های جدید و ترسناکی مانند OD، به‌شدت به‌عنوان یکی از سلبریتی‌های معروف هالیوود در برابر دوربین‌های خبرنگاران دیده شده است.

فرانسوا کولو، کارگردان بازی Splinter Cell که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، ادعا کرده است که تأثیر هیدئو کوجیما بر بازی‌هایش به مراتب بیشتر از تأثیر سلبریتی او است. در یک مصاحبه با رسانه Retro Gamer، او اظهار کرده:

«برای من کار بسیار سختی است تا تأثیر هیدئو کوجیما را به تنهایی با تأثیر او و تیمش مقایسه کنم، اما اگر بخواهم صادق باشم، این مسئله اهمیت زیادی ندارد. یک رهبر خلاق در این صنعت، کسی است که بتواند به نحوی چشم‌انداز خود را به اعضای تیمش

منتقل کند تا آن‌ها نیز بتوانند خلاقیت خود را به بازی اضافه کنند. من نمی‌دانم که آقای کوجیما چگونه تیم‌هایش را مدیریت می‌کند، اما نتایج کار آن‌ها خودشان حرف می‌زنند و نشان‌دهنده توانایی او در این زمینه است.»

کوجیما: افسانه‌ای که نیازی به تعریف ندارد

حرفه حیدو کوجیما به دهه ۱۹۸۰ بازمی‌گردد، زمانی که او برای اولین بار در نقش کارگردان، طراح و نویسنده در بازی Snatcher و نسخه‌های اولیه و ایزومتریک از سری Metal Gear کار خود را آغاز کرد. او اولین موفقیت بزرگ خود را با بازی Metal Gear Solid به

دست آورد که نام او را به عنوان نویسنده به شهرت بین‌المللی رساند. این بازی پر از پیام‌های ضد جنگ، آرمان‌های بلندپروازانه، و به وفور کات‌سین‌های سینمایی بود که بعدها به نماد تمام بازی‌های کوجیما تبدیل شد.

اما به دلیل اینکه بازی‌های بزرگ امروزی نتیجه تلاش چندین صد نفر توسعه‌دهنده از انواع مختلف هستند که در یک پروژه مشترک همکاری می‌کنند، نقش نویسنده مورد بحث قرار می‌گیرد. ارزش‌گذاری یک بازی مستقل را به نام یک تک‌توسعه‌دهنده کاملاً ساده

است، اما وقتی شاهد مشارکت صدها نفر در تولید یک عنوان همچون دث استرندینگ ۲ هستیم، آیا تنها کوجیما می‌تواند به عنوان نویسنده یا خالق شناخته شود و تمام تقدیر و تحسین‌ها را به او واگذار کنیم؟ آقای کولو باور دارد که می‌توان کوجیما را به عنوان

معمار اصلی این عناوین معرفی کرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *