مجله سیمدخت
0

۹ عطر پاییزی فراتر از جنسیت

۹ عطر پاییزی فراتر از جنسیت
بازدید 6

با وجود گرمای طاقت‌فرسای تابستان، سخت است که برای سرمای دلپذیر پاییز هیجان‌زده نشویم. با تغییر رنگ برگ‌ها، این فصل فرصتی عالی برای تغییر در مد و استایل فراهم می‌کند. پاییز نه تنها زمان مناسبی برای پوشیدن لباس‌های گرم و شیک است، بلکه بهترین فرصت برای انتخاب عطرهایی است که شخصیت شما را بازتاب دهند. در اینجا لیستی از بهترین عطرهای پاییزی را معرفی کرده‌ایم؛ از رایحه‌های کلاسیک و بی‌زمان تا شاهکارهای مدرن و منحصربه‌فرد. این مقاله سیمدخت به شما کمک می‌کند عطر پاییزی مورد علاقه‌تان را کشف کنید.

چه روایحی برای پاییز مناسب هستند؟

رایحه‌های گرم و تند همیشه بهترین گزینه برای بازتاب غنای فصل پاییز هستند. در این فصل به دنبال عطرهایی با نت‌های دارچین، وانیل، هل، فلفل صورتی یا کهربا باشید تا فضایی دنج و دل‌پذیر ایجاد کنید. همچنین روایح چوبی و ترکیباتی با طراوت گلی که به‌طور هنرمندانه با رایحه‌های شرقی آمیخته شده‌اند را فراموش نکنید. علاوه بر انتخاب یک عطر پاییزی، می‌توانید از تکنیک لایه‌بندی عطرها نیز بهره ببرید. ترکیب هماهنگ روایح چوبی، معطر و گلی تضمین‌کننده تأثیری کاریزماتیک است. با این اطلاعات، در ادامه به معرفی ۹ عطر مناسب برای پاییز خواهیم پرداخت.

عطر پاییزی زنانه

عطرهای زنانه پاییزی باید علاوه بر گرما و غنای خاص، بازتابی از جذابیت درونی یک زن باشند. با این حال، هیچ دلیلی وجود ندارد که نت‌های ظریف گلی برای نشان دادن مهر و لطافت زنانه در این هارمونی جایی نداشته باشند. عطرهایی که در ادامه معرفی می‌شوند، نمایانگر جنبه‌های جسور، اغواکننده و در عین حال نرم و لطیف زنانه هستند.

۱. ولنتینو دونا

دونا (Valentino Donna) یک عطر ایتالیایی است که در عین ظرافت، کاریزما و جذابیت خاص خود را دارد. با خانواده گلی شرقی و نت‌های تازه برگاموت، گریپ‌فروت، زنبق، رز بلغاری، پرالین و همچنین وانیل، چرم و نعناع هندی، ولنتینو دونا یکی از بهترین عطرهای زنانه پاییزی محسوب می‌شود. اگر همیشه شیک‌پوش هستید، این ادکلن علاوه بر قرارهای عاشقانه، گزینه‌ای ایدئال برای روزهای لذت‌بخش پاییز نیز خواهد بود. بدنه بطری عطر با میخ‌های منحصر به فرد برند ولنتینو (Rockstud) تزیین شده که قدرت و استحکام آن را به نمایش می‌گذارد.

۹ عطر پاییزی فراتر از جنسیت

۲. هرمس توییلی

هرمس توییلی (Twilly d’Hermès) یکی از کلاسیک‌ترین عطرهای زنانه است که می‌توانید برای فصل‌های پاییز و زمستان انتخاب کنید. این عطر که از روسری‌های لوکس و ابریشمی برند هرمس الهام گرفته، جسور، قدرتمند و سرشار از جنب‌و‌جوش و شادی است. در بالاترین بخش هرم بویایی، نت‌های زنجبیل، برگاموت و پرتقال تلخ قرار دارند، در حالی که قلب عطر شامل روایح ملایم و لطیف یاس، شکوفه‌های پرتقال و گل مریم است. با وجود این که وانیل و چوب صندل در بیس عطر حضور دارند، بوی خوش زنجبیل همچنان تا ساعت‌ها پس از اسپری کردن حس می‌شود. هرمس توییلی برای دختران جسوری طراحی شده است که هیچگاه از ابراز هویت، استایل و تفکرات منحصر به فرد خود خجالت نمی‌کشند!

۹ عطر پاییزی فراتر از جنسیت

۳. لیبر پلاتین ابسولو

تنها مدتی پس از عرضه عطر لیبر (Libre) توسط برند ایو سن لوران، این برند نسخه Libre L’Absolu Platine را معرفی کرد که نمایانگر روح آزادگی است. این عطر با شروعی برجسته و سرزنده از نت‌های آلدهیدی، برگاموت و نارنگی ماندارین آغاز می‌شود که حس و حالی شاداب و تمیز، حتی کمی صابونی را تداعی می‌کند. سپس به روایح آرامش‌بخش لاوندر و شکوفه‌های پرتقال منتقل می‌شود. در نهایت، این ترکیب قدرتمند با نت‌های کهربا و وانیل به هارمونی، قدرت و انسجام می‌بخشد. برای روزهای پراز تغییر پاییز، لیبر پلاتین ابسولو می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای تکمیل استایل‌های گرم زنانه باشد.

۹ عطر پاییزی فراتر از جنسیت

بهترین عطر پاییزی یونیسکس

هنوز برای بسیاری از افراد سوالی وجود دارد که عطر یونیسکس چه نوع عطری است و بسیاری به جمله «عطری که بدون جنسیت است» بسنده می‌کنند. اما عطرهای یونیسکس واقعاً عطرهای بی‌جنسیت نیستند؛ بلکه روایحی هستند که بسته به جنس و واکنش با پوست، هویتی زنانه یا مردانه به خود می‌گیرند. به عبارت دیگر، این عطرها ویژگی‌هایی از هر دو جنسیت را دارند! روایح یونیسکس بسیار محبوب هستند. در ادامه، ۳ عطر یونیسکس مناسب فصل پاییز را معرفی خواهیم کرد.

۴. حس و حال پاییز با مزون مارجلا

عطر Autumn Vibes توسط برند Maison Martin Margiela در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. روایح خاکی، ادویه‌ای و چوبی هسته اصلی این عطر را تشکیل می‌دهند. هل و فلفل شیرین صورتی از ابتدا ترکیب لذت‌بخشی را با جوز هندی، نت افرا و دانه هویج ایجاد می‌کنند و در نهایت با نت‌های ارزشمندی مانند خزه و سدر، حس آرامش و هیجان یک پیاده‌روی دلپذیر در روز بارانی را به تصویر می‌کشند. این ادکلن، مناسب برای استفاده روزمره و همچنین رویدادهای رسمی است.

۹ عطر پاییزی فراتر از جنسیت

۵. لیتون د مارلی

نمی‌توان در میان بهترین عطرهای یونیسکس پاییزی از برند د مارلی گذر کرد. عطر Layton که توسط حمید مرآتی کاشانی طراحی شده، با خانواده شرقی گلی معرفی می‌شود. او در این عطر، روایح تند و سرزنده‌ای همچون برگاموت، نارنگی، سیب و لاوندر را برای ایجاد تأثیر اولیه انتخاب کرده است تا حسی تازه را القا کند و به خوبی با نت‌های میانی از جمله شمعدانی، گل بنفشه و یاس ترکیب شود. ادوپرفیوم در نت‌های پایه با کهربا، چوب گایاک، پچولی و فلفل سیاه تقویت می‌شود، در حالی که ظرافت نت‌های هل و وانیل را نیز در خود دارد. بدون شک، لیتون تکمیل‌کننده استایل اولد مانی و شیک پاییزی است.

۹ عطر پاییزی فراتر از جنسیت

۶. آکرو دارک

اولیویه کرسپ (Olivier Cresp)، عطار مشهور فرانسوی، به همراه دخترش، لاین عطر نیش آکرو (Akro) را برای به نمایش گذاشتن جنبه‌های لذت‌بخش‌تر روایح خوراکی راه‌اندازی کرد. عطر Dark که بسیاری آن را عطری سرمست‌کننده و سداکتیو توصیف می‌کنند، از روایح گورماند و خوشمزه‌ای چون شکلات، کاکائو، دارچین و فندق ساخته شده و بر پایه گرمای جذاب و محرک وانیل قرار دارد. ماندگاری و قدرت این ادکلن به حدی است که تنها چند پاف کافیست تا در یک روز سرد پاییزی (یا حتی زمستانی) حس گرما و لذت را تجربه کنید و تحسین غیرقابل اجتناب دیگران را به دست آورید.

۹ عطر پاییزی فراتر از جنسیت

عطر پاییزی مردانه

برای خرید بهترین عطر مردانه در فصل پاییز، انتخاب روایح غنی و قدرتمند چوبی که به خوبی با طراوت نت‌های ادویه‌ای و مرکباتی ترکیب شده‌اند، گزینه‌ای ایدئال است. در ادامه، ۳ عطر را معرفی می‌کنیم که از بهترین انتخاب‌ها برای فصول سرد هستند.

۷. آرمانی کد پرفیوم

آرمانی کد پرفیوم (Armani Code Parfum)، نسخه ۲۰۲۲ آرمانی کد مردانه از برند جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) است. این عطر با روایح آروماتیک چوبی و ترکیب نت برجسته و جذاب دانه‌ی تونکا به همراه ته‌رنگ‌های تازه و سرزنده‌ی گل زنبق، مریم گلی و ترنج، چشم‌انداز جدیدی را برای عطرهای مردانه ایجاد کرده است. با توجه به جذابیت تضادها، آرمانی کد در حالی که هویت مردانه و قوی خود را حفظ کرده، حس لطافت و تازگی را نیز القا می‌کند. میوه و برگ برگاموت در رأس هرم بویایی قرار دارند و در قلب رایحه، ریشه زنبق، نت‌های پودری گل زنبق و مریم گلی با نت‌های آلدهیدی ترکیب شده‌اند تا حس تمیزی و سرزندگی را به ارمغان بیاورند. سدر و تونکای لوکس در نت‌های پایانی، تعادل را به هارمونی کلی عطر می‌بخشند و آرمانی کد پرفیوم را به عطری جذاب برای فصول سرد، از جمله پاییز، تبدیل می‌کنند.

۹ عطر پاییزی فراتر از جنسیت

۸. جامعه‌ی جنتلمن جیوانشی

Gentleman Society، عطر جدید برند Givenchy که در سال ۲۰۲۳ عرضه شده، با روایح قدرتمند معطر چوبی برای مردانی طراحی شده است که به دنبال تغییر و بازنویسی قوانین هستند. این عطر بیانیه‌ای جسورانه است که با نت‌های هل و مریم گلی آغاز می‌شود و به طراوت گلبرگ‌های نرگس که در وتیور تاهیتی و ماداگاسکار پیچیده شده‌اند، منتقل می‌شود. هارمونی پایانی این عطر تعادل ظریفی بین روایح لطیف آروماتیک و چوبی مستحکم را به تصویر می‌کشد که با نت‌های سدر، چوب معطر پالوسانتو و جذابیت آشنای وانیل ترکیب شده و خط بویی ماندگاری بر جای می‌گذارد.

۹ عطر پاییزی فراتر از جنسیت

۹. اسپایس بمب ویکتور اند رولف

اسپایس بمب از برند ویکتور اند رولف (Spicebomb by Viktor&Rolf) به عنوان ترکیبی برون‌گرا از روایح چوبی، تند و شرقی برای مردان با اعتماد به نفس و جسور شناخته می‌شود. این ادکلن مردانه پاییزی با انفجاری از تازگی روایح گریپ‌فروت، برگاموت و فلفل صورتی آغاز می‌شود و سپس به نت المی (elemi) می‌رسد. در قلب هارمونی، زعفران لوکس و پرجنب‌وجوش در آکوردهای گرم و آتشین پاپریکا و دارچین پیچیده شده است. نت‌های پایه نیز با ترکیب چرم، وتیور و تنباکو، تصویری از اراده و عزم یک مرد را به نمایش می‌گذارند.

۹ عطر پاییزی فراتر از جنسیت

سخن پایانی

همه ما در این فصل به دنبال تجربیات جدید هستیم، اما ترس از پذیرش چالش‌های هیجان‌انگیز گاهی ما را بازمی‌دارد. عطرها ابزارهای فوق‌العاده‌ای برای تحریک حواس و تشویق ما به ابراز جنبه‌های جدیدی از وجودمان هستند. به همین دلیل، انتخاب عطر یک تصمیم بسیار شخصی به شمار می‌آید؛ زیرا ادکلن شما بازتابی از شخصیت، سبک و حتی خلق‌وخو شماست. بهترین عطر نه تنها باید بوی دلپذیری داشته باشد، بلکه باید احساس اعتماد به نفس و راحتی را در شما ایجاد کند و تأثیری ماندگار بر کسانی که ملاقات می‌کنید بگذارد. بنابراین، عطری را انتخاب کنید که تا زمان رسیدن زمستان، گرمای آرامش‌بخشی را به شما هدیه کند. همچنین، به یاد داشته باشید که عطرها می‌توانند افکار ناگفته ما را بیان کنند، پس در خرید خود، به سراغ برندهای اخلاقی بروید که به انسان‌ها و محیط زیست احترام می‌گذارند.

منابع:  nisarabeautyvioralondonbonparfumeur

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید