مجله سیمدخت
0

پوست چرب‌تان را آبرسانی کنید: راهنمای خرید بهترین آبرسان‌ها

پوست چرب‌تان را آبرسانی کنید: راهنمای خرید بهترین آبرسان‌ها
بازدید 8

آیا استفاده از کرم آبرسان و مرطوب‌کننده برای پوست چرب ضروری است؟ این سوالی است که حتماً هر فردی با پوست چرب حداقل یک بار به آن فکر کرده است. باید توجه داشته باشید که این تصور که پوست‌های چرب نیازی به آبرسان و مرطوب‌کننده ندارند، نادرست است. متخصصان پوست بر این باورند که همه انواع پوست نیاز به آبرسانی دارند و پوست‌های چرب نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

استفاده از کرم آبرسان برای پوست‌های چرب مزایای زیادی دارد و در طولانی‌مدت تأثیرات مثبتی بر روی پوست خواهد گذاشت. در این مقاله از سیمدخت، با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی بهترین آبرسان‌ها برای پوست چرب (هم خارجی و هم ایرانی)، با مزایای مرطوب کردن و آبرسانی به پوست چرب و روش‌های صحیح انجام این کار آشنا شوید.

علت چربی پوست چیست؟

پوست چرب به پوستی اطلاق می‌شود که غدد چربی آن بیش از حد نیاز، ماده‌ی سبوم ترشح می‌کنند. سبوم یک ماده مومی‌شکل است که به‌عنوان مرطوب‌کننده طبیعی پوست عمل می‌کند. ترشح غدد چربی به‌طور عمده تحت تأثیر هورمون‌ها قرار دارد و افزایش سطح آندروژن به تولید بیشتر سبوم کمک می‌کند.

ژنتیک یکی از عوامل اصلی در تعیین نوع پوست است، اما افراد معمولاً در دوران بلوغ، تغییرات هورمونی یا شرایطی مانند سندرم تخمدان پلی‌کیستیک که بر تعادل هورمونی تأثیر می‌گذارند، ممکن است با پوست چرب‌تری مواجه شوند. علاوه بر این، نوع رژیم غذایی و شرایط آب‌وهوایی منطقه زندگی نیز می‌توانند بر نوع پوست تأثیرگذار باشند. تحقیقات نشان می‌دهند که تولید سبوم در ماه‌های تابستان افزایش می‌یابد. همچنین، استرس می‌تواند باعث آزاد شدن کورتیزول شود که به نوبه خود منجر به افزایش تولید چربی در پوست می‌گردد و به عنوان یک عامل دیگر در این زمینه شناخته می‌شود.

پوست چرب‌تان را آبرسانی کنید: راهنمای خرید بهترین آبرسان‌ها

آیا پوست چرب به آبرسان و مرطوب‌کننده نیاز دارد؟

به‌طورکلی، افرادی که پوست چرب دارند نیز به آبرسان و مرطوب‌کننده نیاز دارند. اگرچه ممکن است پوست شما چربی بیشتری تولید کند، اما این بدان معنا نیست که پوستتان به‌خوبی هیدراته است. هیدراتاسیون به مقدار آب موجود در پوست اشاره دارد و نه به سطح چربی آن. در واقع، کمبود رطوبت می‌تواند باعث تولید بیش از حد سبوم شود، زیرا پوست برای جبران خشکی خود تلاش می‌کند.

اگر در حال درمان آکنه هستید، توجه داشته باشید که بسیاری از محصولات ضد آکنه مانند اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک ممکن است پوست را خشک کنند. این موضوع می‌تواند منجر به تولید چربی بیشتر در پوست شود تا کمبود رطوبت جبران شود. بنابراین، فراموش نکنید که از بهترین آبرسان‌ها برای پوست چرب و جوش‌دار در طول درمان خود استفاده کنید.

علاوه بر این، افرادی که در مناطق با آب‌وهوای خشک زندگی می‌کنند نیز باید از انواع آبرسان و مرطوب‌کننده استفاده کنند، زیرا هوای خشک می‌تواند غدد چربی را تحریک کرده و باعث چرب‌تر شدن پوست شود.

پوست چرب‌تان را آبرسانی کنید: راهنمای خرید بهترین آبرسان‌ها

بهترین آبرسان برای پوست‌های چرب چه ویژگی‌های دارد؟

هنگام انتخاب بهترین سرم آبرسان برای پوست چرب، ابتدا به دنبال عبارت “غیر کومدوژنیک” روی بسته‌بندی محصول باشید. این اصطلاح به معنای عدم انسداد منافذ پوست است و به همین دلیل موجب ایجاد آکنه نمی‌شود.

سپس، به دنبال آبرسانی با بافت ژل‌مانند یا سبک باشید. بافت این محصولات می‌تواند نشانه خوبی برای مناسب بودن آن‌ها برای پوست‌های چرب باشد.

به لیست مواد تشکیل‌دهنده آبرسان توجه کنید. دنبال آبرسان‌های سبک‌وزن مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین باشید، زیرا این مواد به‌خوبی آب را به درون پوست جذب می‌کنند. همچنین می‌توانید از نیاسینامید استفاده کنید که به تنظیم تولید چربی پوست کمک می‌کند. اسید سالیسیلیک نیز ماده‌ای است که باید به وجود آن دقت کنید، زیرا می‌تواند به باز کردن منافذ پوست و مبارزه با باکتری‌ها کمک نماید.

به یاد داشته باشید که برای پوست‌های چرب، انواع آبرسان و مرطوب‌کننده حاوی چربی و موم مناسب نیستند. این محصولات با بافت سنگین خود می‌توانند منافذ پوست را مسدود کرده و تنها بر روی پوست شما باقی بمانند، بنابراین بهتر است از آن‌ها اجتناب کنید.

پوست چرب‌تان را آبرسانی کنید: راهنمای خرید بهترین آبرسان‌ها

فواید آبرسان برای پوست چرب چیست؟

بهترین آبرسان مناسب پوست چرب نه تنها برای سلامت کلی پوست ضروری است، بلکه می‌تواند به کاهش سطح چربی آن نیز کمک کند. همان‌طور که اشاره شد، پوست چرب یک ویژگی ژنتیکی است، اما تحت تأثیر عواملی نظیر هورمون‌ها، سبک زندگی و حتی شرایط آب و هوایی قرار دارد. جالب است بدانید که عرضه و تقاضا نیز در میزان ترشح چربی پوست مؤثرند.

به عبارت دیگر، در حالی که ممکن است به نظر برسد که حذف چربی پوست مفید است، اما این کار می‌تواند منجر به تحریک پوست برای تولید چربی بیشتر شود و در نتیجه مقدار آن حتی از قبل افزایش یابد. کلید اصلی در این زمینه، ایجاد تعادل در تولید چربی پوست است که با استفاده از آبرسان مناسب ممکن می‌شود.

اینکه پوست شما مقدار زیادی چربی تولید می‌کند به معنای هیدراته بودن آن نیست. پوست چرب و کم آب به راحتی شل شده و در معرض پیری زودرس قرار می‌گیرد. شما می‌توانید یک کرم آبرسان را به صورت مرطوب‌کننده‌هایی مانند هیالورونیک اسید، گلیسیرین یا حتی پپتیدها به روتین پوستی خود اضافه کنید. این آبرسان‌ها به سفت و صاف کردن پوست کمک کرده و طراوت و جوانی را به آن می‌بخشند بدون اینکه باعث چربی آن شوند.

پوست چرب‌تان را آبرسانی کنید: راهنمای خرید بهترین آبرسان‌ها

در این بخش ۳ مزیت اصلی استفاده از کرم آبرسان برای پوست چرب را بررسی می‌کنیم.

۱- کنترل چربی پوست

برخلاف باور عمومی، مرطوب کردن پوست چرب باعث افزایش چربی آن نمی‌شود. در واقع، استفاده از انواع آبرسان‌ها می‌تواند به کنترل تولید سبوم در پوست چرب کمک کند. آبرسانی پس از پاکسازی پوست به بازگرداندن رطوبت از دست رفته کمک کرده و به تنظیم فعالیت غدد چربی پوست کمک می‌کند. استفاده از آبرسان برای پوست چرب نه تنها به تغذیه و طراوت آن کمک می‌کند، بلکه به جوانسازی و پیشگیری از مشکلات پوستی احتمالی نیز می‌انجامد.

۲- محافظت از پوست

پوستی که به‌خوبی آبرسانی نشده باشد، مستعد جذب انواع آلودگی‌ها، گرد و غبار و دود است. این آلودگی‌ها می‌توانند باعث مسدود شدن منافذ، بروز جوش و آکنه و در نهایت آسیب به پوست شوند. آبرسانی به پوست کمک می‌کند تا از نفوذ آلودگی‌ها به منافذ جلوگیری کند و در عین حال از مزایای متعدد آبرسانی بهره‌مند شود.

به یاد داشته باشید که قبل از هرگونه آرایش و میکاپ، از کرم آبرسان مخصوص پوست‌های چرب استفاده کنید. این کار به‌خوبی یک لایه محافظ بین پوست و مواد آرایشی ایجاد می‌کند.

۳- کاهش علائم پیری پوست

پوست کم آب و دهیدراته می‌تواند روند پیری را تسریع کند. با آبرسانی و مرطوب نگه‌داشتن پوست، می‌توانید آن را صاف و لطیف نگه‌دارید. البته لازم به ذکر است که حتی بهترین آبرسان‌ها نمی‌توانند روند پیری پوست را به‌طور کامل متوقف کنند؛ اما تأخیر در بروز چین‌وچروک و خطوط ریز، مزیت قابل توجهی برای انواع آبرسان‌ها به شمار می‌آید.

روش استفاده از بهترین آبرسان برای پوست چرب چگونه است؟

اگر به دنبال یک کرم آبرسان مناسب برای پوست چرب هستید، بهتر است از کرم‌های مرطوب‌کننده غلیظ دوری کنید، زیرا این نوع کرم‌ها حس سنگینی و پوشش زیادی بر روی پوست ایجاد می‌کنند. یک کرم آبرسان یا مرطوب‌کننده سبک با قدرت جذب بالا گزینه بهتری خواهد بود، زیرا سریع جذب می‌شود و احساس چسبندگی روی پوست ایجاد نمی‌کند. انواع مختلفی از کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده برای پوست چرب مناسب هستند، اما ما در اینجا چند نوع محصول آبرسان دیگر را معرفی می‌کنیم که علاوه بر آبرسانی، فواید بیشتری نیز برای پوست دارند. بهترین روتین پوستی برای پوست چرب شامل سرم آبرسان، کرم روز و کرم شب مخصوص این نوع پوست است.

پوست چرب‌تان را آبرسانی کنید: راهنمای خرید بهترین آبرسان‌ها

۱- سرم آبرسان پوست چرب

سرم‌ها گزینه‌ای عالی برای آبرسانی به پوست‌های چرب هستند. این محصولات با انتقال مواد مغذی قوی به پوست، فواید زیادی برای آن دارند. از بهترین سرم‌های آبرسان برای پوست چرب می‌توان به سرم‌های حاوی ویتامین C و هیالورونیک اسید اشاره کرد.

سرم‌های ویتامین C برای تغذیه پوست طراحی شده‌اند و به کاهش لکه‌های تیره و علائم آکنه کمک می‌کنند. این سرم‌ها به عمق پوست نفوذ کرده و رطوبت لازم را به آن می‌رسانند. برای افزایش درخشندگی پوست، می‌توانید سرم ویتامین C را با SPF استفاده کنید.

سرم هیالورونیک اسید نیز یکی از بهترین گزینه‌ها برای آبرسانی پوست‌های چرب است. این ماده رطوبت را از محیط جذب کرده و پوست را به طور عمق آبرسانی می‌کند. استفاده از ماسک ورقه‌ای حاوی هیالورونیک اسید نیز راهی عالی برای رساندن این ماده به پوست شماست. این سرم و ماسک به حفظ طراوت و هیدراتاسیون پوست کمک می‌کنند.

۲- کرم روز حاوی SPF مناسب برای پوست چرب

استفاده از کرم روز با SPF یک روش عالی برای آبرسانی و محافظت از پوست است. کرم‌های ۲ در ۱ اطمینان می‌دهند که پوست در طول روز احساس چربی نکند. SPF بسیار حائز اهمیت است زیرا به حفظ سلامت پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید کمک می‌کند. کرم‌های روز معمولاً بافت سبکی دارند و به‌عنوان آبرسان برای پوست‌های چرب عمل می‌کنند.

SPF موجود در این کرم‌ها از پوست در برابر برنزه‌شدن، لکه‌های تیره و آفتاب‌سوختگی محافظت می‌کند. آبرسان موجود در کرم روز به خوبی به منافذ پوست نفوذ کرده و از آن در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند. به این دلایل، می‌توان گفت که کرم روز حاوی SPF یکی از بهترین گزینه‌ها برای آبرسانی به پوست‌های چرب و جوش‌دار است.

در انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب، توجه به فرمولاسیون، درجه SPF و نوع شیمیایی یا فیزیکی آن بسیار مهم است.

۳- کرم شب مناسب پوست چرب

کرم شب یک آبرسان فوق‌العاده برای پوست‌های چرب محسوب می‌شود، زیرا به عمق پوست نفوذ کرده و به‌خوبی آن را تغذیه می‌کند. در حین خواب، این کرم به ترمیم آسیب‌های پوست و جوان‌سازی آن کمک می‌کند. فرمولاسیون کرم شب به گونه‌ای طراحی شده که سلول‌های مرده را لایه‌برداری کرده و درخشندگی بیشتری به پوست ببخشد. استفاده از آبرسان صورت در شب به طور مؤثری تولید چربی را به تعادل می‌رساند.

استفاده از آبرسان یک مرحله کلیدی در روتین مراقبت از پوست چرب است. اگر هنوز از آبرسان استفاده نکرده‌اید، اکنون زمان مناسبی برای این کار است. با انتخاب بهترین آبرسان برای پوست چرب از میان مجموعه گسترده‌ای که در دیجی‌کالا موجود است، می‌توانید به پوستی رؤیایی دست یابید.

شوینده‌ها نیز نقش مهمی در روتین بهداشتی پوست چرب دارند، به‌ویژه در ابتدای روز یا هنگام خواب. بنابراین بهتر است بهترین شوینده‌ای که به‌طور کامل با نوع پوست شما سازگار باشد، خریداری کنید.

پوست چرب‌تان را آبرسانی کنید: راهنمای خرید بهترین آبرسان‌ها

در ادامه ۱۰ برند از بهترین آبرسان برای پوست چرب (خارجی و ایرانی) موجود در سایت دیجی‌کالا را بررسی می‌کنیم تا بتوانیم به شما در یک انتخاب درست و کاربردی کمک کنیم.

بهترین آبرسان برای پوست چرب خارجی

در این قسمت، به بررسی ۷ آبرسان خارجی مناسب برای پوست چرب می‌پردازیم تا با مطالعه‌ی آن، بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

۱- ژل آبرسان نوتروژینا مدل hydro boost

یکی از باکیفیت‌ترین و محبوب‌ترین محصولات آبرسان پوست در جهان، بدون شک ژل آبرسان نوتروژینا مدل Hydro Boost است که توسط برند معتبر نوتروژینا در کشور فرانسه تولید می‌شود. این محصول سبک، بر روی پوست چربی و حس چسبندگی ایجاد نمی‌کند. حجم این ژل قوی آبرسان نوتروژینا سری Hydro Boost معادل 50 میلی‌لیتر است و کاملاً مناسب استفاده روزانه می‌باشد. این آبرسان با انواع پوست‌های چرب، مختلط و معمولی سازگاری دارد و گزینه‌ای عالی برای افرادی است که به دنبال داشتن پوستی سالم و شاداب هستند.

۲- ژل آبرسان کلینیک مدل DRAMATICALLY DIFFERENT

بدون شک، بهترین ژل آبرسان برای پوست چرب متعلق به برند کلینیک در آمریکا است. ژل آبرسان کلینیک مدل Dramatically Different  با حجم 250 میلی‌لیتر عرضه می‌شود. اگر به‌طور روزانه از آبرسان برای پوست چرب خود استفاده می‌کنید و میزان مصرف‌تان بالا است، این ژل گزینه‌ای مناسب و اقتصادی برای شما خواهد بود. این آبرسان قوی با انواع پوست‌های چرب، حساس و مختلط کاملاً سازگار است.

۳- کرم مرطوب‌کننده بایودرما مدل سبیوم هیدرا

اگر به دنبال بهترین آبرسان برای پوست چرب و دهیدراته هستید، پیشنهاد می‌کنیم کرم مرطوب‌کننده بایودرما مدل Sebium Hydra را امتحان کنید. این کرم به‌طور ویژه برای پوست‌های چرب و کم آب که تحت درمان آکنه قرار دارند، طراحی شده است. برخلاف باور عمومی، تمامی انواع پوست‌ها، حتی پوست‌های چرب، می‌توانند دچار دهیدراته و کم‌آبی شوند؛ بنابراین استفاده از مرطوب‌کننده و آبرسان برای ترمیم آن‌ها ضروری است. این محصول تخصصی از برند معتبر فرانسوی بایودرما است که کیفیت و عملکرد آن را تضمین می‌کند.

۴- کرم ژل مرطوب‌کننده ایوروشه مدل HYDRA VEGETAL

بهترین آبرسان مناسب پوست چرب، کرم ژل مرطوب‌کننده ایوروشه با حجم ۵۰ میلی‌لیتر است. برند فرانسوی ایوروشه یکی از نام‌آشنا و معتبرترین برندها در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی به شمار می‌رود. این ژل آبرسان حاوی عصاره‌های طبیعی نظیر عصاره شکر افرا و فندق بوده و به همین دلیل پوست شما را به مدت حداقل ۴۸ ساعت مرطوب و تغذیه می‌کند. ژل کرم هیدرا وژتال ایوروشه برای انواع پوست، به‌ویژه پوست مختلط، مناسب است و به‌طور خاص برای پوست‌های مستعد جوش و آکنه قابل استفاده می‌باشد. این آبرسان فاقد پارابن است و به‌طور عمیق پوست را آبرسانی کرده و پوستی نرم و شاداب به شما هدیه می‌دهد.

۵- فلوئید آبرسان الارو مدل کنترل‌کننده چربی

فلوئید آبرسان الارو، بهترین گزینه برای پوست چرب با منافذ باز است. این آبرسان تیوپی با حجم ۴۰ میلی‌لیتر توسط برند الارو از کشور فرانسه تولید شده و با مجوز سازمان غذا و دارو به ایران وارد می‌شود. فلوئید آبرسان الارو فاقد پارابن و مخصوص پوست‌های چرب طراحی شده است. بنابراین، اگر دارای پوست چرب هستید، می‌توانید برای آبرسانی و مرطوب‌کردن پوست خود، از آبرسان الارو استفاده کنید.

۶- ژل آبرسان نیوآ مدل HYDRA SKIN EFFECT

اگر به دنبال بهترین آبرسان خارجی برای پوست چرب هستید که به احتمال زیاد بخشی از روتین پوستی شما خواهد بود، برند نیوآ را به شما معرفی می‌کنیم. این برند قدیمی و باکیفیت در کشور آلمان تولید می‌شود و به ایران صادر می‌گردد. ژل آبرسان نیوآ با نام HYDRA SKIN EFFECT برای استفاده روزانه انواع پوست‌های چرب، مختلط و معمولی مناسب است. این آبرسان قوی و پیشرفته قادر است تا ۷۲ ساعت رطوبت و شادابی پوست شما را حفظ کند بدون اینکه احساس سنگینی یا ماسیدگی بر روی پوست داشته باشید.

۷- کرم آبرسان سیمپل مدل Light

در بررسی کرم آبرسان سیمپل مدل Light، باید اشاره کنیم که این محصول به‌طور خاص برای انواع پوست طراحی شده و کاملاً دوست‌دار محیط‌زیست است. این آبرسان بدون هیچ‌گونه آزمایش بر روی حیوانات تولید می‌شود و با رعایت بالاترین استانداردهای کیفی در اتحادیه اروپا ساخته شده است. کرم آبرسان سیمپل ضد حساسیت، بدون عطر و فاقد الکل است، بنابراین می‌تواند گزینه مناسبی برای پوست‌های چرب باشد.

بهترین آبرسان برای پوست چرب ایرانی

در این بخش ۶ برند ایرانی باکیفیت که محصولات آبرسان برای پوست چرب تولید می‌کنند را با هم بررسی می‌کنیم.

۱- فلوئید آبرسان درماتیپیک مدل ANTI-POLLUTION

فلوئید آبرسان درماتیپیک مدل ANTI-POLLUTION با حجم ۵۰ میلی‌لیتر برای پوست‌های چرب و مختلط مناسب است. این آبرسان ایرانی باکیفیت که در لیست بهترین مارک‌های آبرسان پوست چرب ایرانی قرار دارد، از ترکیب انحصاری PATCH20 در فرمولاسیون خود بهره می‌برد. این ترکیب به‌طور مؤثری سطح و عمق پوست را آبرسانی می‌کند. علاوه بر رطوبت‌رسانی و نرمی، آبرسان درماتیپیک پوست را در برابر آسیب‌های محیطی نظیر اشعه‌های UV خورشید، آلودگی هوا و گرد و غبار محافظت می‌کند. همچنین، فلوئید آبرسان درماتیپیک با کنترل چربی پوست به جمع‌شدن منافذ باز کمک می‌کند.

۲- کرم مرطوب‌کننده درمالیفت مدل Hydralift AC مناسب پوست چرب

بهترین آبرسان برای پوست چرب و جوش‌دار، کرم مرطوب‌کننده درمالیفت است. کرم مرطوب‌کننده Hydralift AC Cream با حجم ۵۰ میلی‌لیتر به‌طور خاص برای پوست‌های چرب طراحی شده است. این کرم حاوی عصاره شی‌باتر و نیاسین آمید می‌باشد. می‌توانید از آبرسان درمالیفت به‌صورت روزانه و بعد از استحمام برای مرطوب کردن و جلوگیری از خشکی پوست استفاده کنید. از ویژگی‌های برجسته این کرم می‌توان به توانایی آن در آبرسانی به عمق لایه‌های پوست، کاهش التهابات پوستی، خواص ضد آکنه، کیفیت بالای ساخت و قیمت مناسب آن اشاره کرد.

۳- کرم کنترل‌کننده چربی و آبرسان لافارر مدل SEBUM REGULATING1 مناسب پوست‌های چرب و مستعد آکنه

کرم کنترل‌کننده چربی و آبرسان لافارر مدل SEBUM REGULATING1، به تنظیم چربی پوست کمک کرده و رطوبت لازم را برای آن تأمین می‌کند. این کرم دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی بوده و از خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی، تسکین‌دهندگی و ضد آکنه برخوردار است. با حجم ۷۵ میلی‌لیتر، این کرم آبرسان همه‌کاره با فرمولاسیون ویژه و ترکیبات طبیعی خود، رطوبت و نرمی پوست شما را به‌خوبی تقویت کرده و به‌مدت طولانی حفظ می‌کند.

۴- کرم آبرسان راکوتن مدل Prebiotic مناسب پوست چرب و مختلط

اگر به دنبال بهترین کرم آبرسان ایرانی برای پوست چرب هستید، کرم آبرسان راکوتان مدل پریبیوتیک گزینه‌ای مناسب است. این آبرسان با جذب فوق‌العاده خود می‌تواند به‌عنوان پرایمر در آرایش شما استفاده شود. کرم آبرسان قوی راکوتان مدل Prebiotic حاوی پری‌بیوتیک بوده که به حفظ فلور طبیعی سطح پوست کمک می‌کند. این آبرسان ایرانی با سرعت جذب بالا و بافتی سبک، هیچ‌گونه چربی یا حس سنگینی روی پوست ایجاد نمی‌کند. همچنین، آبرسان راکوتان با حفظ رطوبت و ایجاد طراوت، به سفتی و قوام پوست شما در بلندمدت کمک خواهد کرد.

۵- ژل آبرسان پریم مدل Ultra-Hydrating

بهترین آبرسان ایرانی برای پوست چرب قطعاً متعلق به برند پریم است. ژل آبرسان پریم مدل Ultra-Hydrating حاوی گلیسرین و ترکیبات جوان‌کننده پوست می‌باشد. بافت سبک و قدرت جذب بالای آن از ویژگی‌های بارز این محصول است. این آبرسان ضدآکنه و غیر کومدون‌زا بوده و به‌طور عمیق پوست چرب و دهیدراته شما را آبرسانی و مرطوب می‌کند. با خیال راحت می‌توانید آن را در روتین روزانه خود استفاده کنید.

۶- کرم مرطوب‌کننده مدیلن مدل آلوئه‌ورا و ویتامین E

اگر به دنبال بهترین کرم آبرسان و روشن‌کننده پوست هستید، کرم مرطوب‌کننده مدیلن گزینه مناسبی است. این مرطوب‌کننده قوی حاوی عصاره آلوئه‌ورا و غنی از ویتامین‌های A، E، C و گروه B می‌باشد. این ویتامین‌ها به همراه اسیدهای چرب ضروری به حفظ سلامت پوست شما کمک می‌کنند. گیاه آلوئه‌ورا به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی و مؤثر شناخته می‌شود. برای بهبود هیدراتاسیون و افزایش قابلیت ارتجاعی پوست خود، پیشنهاد می‌شود که این کرم را به روتین پوستی‌تان اضافه کنید.

سخن پایانی:

مهم‌ترین عامل ایجاد پوست چرب، ژنتیک است. اما عواملی همچون تغییرات هورمونی، رژیم غذایی و شرایط آب‌وهوایی منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید نیز بر میزان چربی پوست شما تأثیر می‌گذارند. برخلاف باور عمومی، افرادی که دارای پوست چرب هستند باید از کرم مرطوب‌کننده و آبرسان مخصوص در روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنند. آبرسان‌ها برای پوست چرب به کنترل چربی، کاهش علائم پیری و محافظت از پوست در برابر آلودگی‌ها، دود و گردوغبار کمک می‌کنند.

منابع: voguegarnier

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید