مجله سیمدخت
0

چگونه سایز دستبند مناسب خود را پیدا کنیم؟

چگونه سایز دستبند مناسب خود را پیدا کنیم؟
بازدید 9

بدون تردید، دستبند یکی از زیورآلات زیبا و ظریف برای بانوان است. اگر به دنبال خرید یک دستبند زنانه برای خود یا به عنوان هدیه برای کسی دیگر هستید، لازم است سایز مناسب آن را بدانید. در صورتی که با جدول سایزبندی دستبند آشنا نیستید و نمی‌دانید چگونه سایز مناسب را انتخاب کنید، این مطلب از سیمدخت به شما کمک خواهد کرد. در این راهنما، ما به بررسی کامل اندازه و سایزبندی دستبند و همچنین روش‌های اندازه‌گیری مچ دست برای یافتن سایز مناسب خواهیم پرداخت.

اهمیت سایزبندی دستبند

دستبندها از زیورآلات منعطفی هستند که به‌ویژه برای مچ دست طراحی و ساخته می‌شوند. این زیورآلات معمولاً از فلزاتی مانند طلا، پلاتین و نقره، همچنین مواد اولیه‌ای نظیر بندهای چرمی، کنفی یا نخی، مهره‌های رزینی، سنگی یا پلاستیکی در اشکال و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. در واقع، می‌توان از هر نوع ماده اولیه‌ای برای خلق یک دستبند زیبا بهره گرفت. این تنوع و آزادی طراحی، منجر به ایجاد مدل‌های گوناگونی از دستبندهای زنانه و مردانه می‌شود.

از آنجا که تقریباً طول تمامی دستبندها قابل تنظیم است و با گیره‌های کوچک باز و بسته می‌شوند، نیازی به دقت بسیار در اندازه‌گیری آن‌ها نیست. با این حال، بهتر است اندازه‌گیری‌های لازم را انجام دهید تا سایز مناسبی برای خود پیدا کنید. یک دستبند که به‌خوبی متناسب با اندازه مچ دست شما باشد، زیبایی و ظرافت بیشتری را به نمایش خواهد گذاشت.

چگونه سایز دستبند مناسب خود را پیدا کنیم؟

۲ روش اصلی تعیین سایز دستبند

برای تعیین اندازه دستبند مورد نظرتان، می‌توانید دور مچ دست یا طول دستبند مورد علاقه‌تان را که از قبل دارید، اندازه‌گیری کنید. برای این کار به یک متر خیاطی انعطاف‌پذیر، نوار کاغذی، تکه‌ای روبان یا نخ و یک خط‌کش یا دستبند مناسبی که به خوبی بر روی دست شما جا می‌شود، نیاز دارید. در اینجا دو روش ساده برای اندازه‌گیری مچ دست به منظور یافتن اندازه (طول) مناسب دستبند آورده‌ایم.

۱- اندازه‌گیری دور مچ دست

ابتدا متر خیاطی (یا نخ، روبان یا نوار کاغذی) را دور استخوان مچ دست خود بپیچید. توجه داشته باشید که متر نباید خیلی سفت یا شل باشد. سپس محل تلاقی متر را علامت‌گذاری کنید. این اندازه، دور مچ دست شما را نشان می‌دهد.

اگر از روبان یا نوار کاغذی استفاده کرده‌اید، نقطه همپوشانی ابتدا و انتهای آن را با ماژیک علامت بزنید. سپس آن را روی یک سطح صاف قرار دهید و با استفاده از خط‌کش، طول آن را اندازه‌گیری کنید تا به اندازه دور مچ دست خود دست یابید.

چگونه سایز دستبند مناسب خود را پیدا کنیم؟

۲- اندازه‌گیری طول یک دستبند قدیمی

اگر پیش از این یک دستبند زنجیری دارید که به‌خوبی بر روی دست شما جا می‌شود، می‌توانید از آن برای تعیین سایز دستبند جدید خود استفاده کنید. ابتدا دستبند را باز کنید و به‌صورت باز روی میز قرار دهید.

سپس با استفاده از لبه سانتی‌متر یا اینچ، یک خط‌کش یا متر خیاطی، طول دستبند قدیمی را از لبه بیرونی گیره تا انتهای دیگر آن اندازه‌گیری کنید.

چگونه سایز دستبند مناسب خود را پیدا کنیم؟

راهنمای تعیین سایز دستبند همراه با جدول سایزبندی

ما می‌دانیم که اندازه مدل النگو طلا باید به‌دقت تعیین شود، زیرا این نوع زیورآلات از جنس سخت و محکمی ساخته می‌شوند. اما اکثر دستبندها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که مناسب برای بیشتر سایزهای مچ دست باشند. این به این خاطر است که بر خلاف النگوها، دستبندها دارای گیره‌هایی هستند که به کاربر امکان می‌دهند سایز آن را به‌صورت دستی تنظیم کنند. در ادامه، اطلاعاتی ارائه می‌دهیم که به شما در انتخاب دستبند مناسب به‌عنوان هدیه برای دوستان و خانواده کمک خواهد کرد.

۱- سایز استاندارد دستبند زنانه و مردانه

پس از اندازه‌گیری دور مچ دست، عدد به‌دست‌آمده را در جدول راهنمای سایز دستبند جستجو کنید. این عدد نمایانگر سایز مناسب شماست. برای زنان، طول استاندارد دستبند حدود ۷ اینچ یا ۱۷.۷ سانتی‌متر است، در حالی که برای مردان، طول استاندارد دستبند حدود ۸ اینچ یا ۲۰.۳۲ سانتی‌متر می‌باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که این جدول برای تمام برندهای تولیدکننده دستبند، یکسان نیست. اما می‌تواند به عنوان مرجعی برای کمک به درک اندازه‌های مناسب دستبند عمل کند.

به‌طور کلی، دستبند می‌تواند به‌صورت فیت و کمی آزاد روی مچ دست شما قرار گیرد یا کاملاً راحت و گشاد باشد. قاعده کلی برای به‌دست‌آوردن بهترین تناسب دستبند این است که اندازه دور مچ دست خود را با مقادیر زیر جمع کنید و سپس سایز بعدی را از جدول اندازه برند انتخاب نمایید.

اگر دوست دارید که دستبندتان به دور مچ دست کاملاً ثابت و تنگ باشد، بهتر است نزدیک‌ترین سایز به اندازه مچ دست خود را از جدول راهنمای سایز دستبند انتخاب کنید. این اندازه برای دستبندهای چرمی یا مهره‌ای مناسب است.

اگر تمایل دارید که دستبند روی مچ دستتان فضایی مشابه با فضای انگشت کوچکتان داشته باشد، بهتر است به سمت محدوده سایز بزرگ‌تر در جدول اندازه‌گیری دستبند بروید. این اندازه برای دستبندهای ظریف طلا یا سنگ‌های قیمتی مناسب است.

جدول راهنمای سایز دستبند (سایز استاندارد)

چگونه سایز دستبند مناسب خود را پیدا کنیم؟

۲- انتخاب سایز درست دستبند براساس میزان راحتی دستبند

نمودار سایزبندی دستبند، طول دستبند را به سانتی‌متر یا اینچ نمایش می‌دهد. لازم به ذکر است که هر ۱ اینچ معادل ۲.۵ سانتی‌متر است. اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، تناسب و تنگی دستبند است. کمی به سفتی یا شلی مورد نظر خود فکر کنید. با توجه به راحتی‌ای که مد نظر دارید، اعداد جدول زیر را به طول مچ دست خود اضافه کنید و سپس مقدار به‌دست‌آمده را در جدول راهنمای سایز دستبند جست‌وجو کنید. عدد نهایی، سایز مناسب شما خواهد بود. لطفاً به این نکته توجه داشته باشید که این جدول به‌عنوان استانداردی برای تمامی برندهای تولیدکننده دستبند در نظر گرفته نمی‌شود، اما می‌تواند به عنوان مرجعی برای درک اندازه‌های مناسب دستبندها مفید باشد.

به‌طور کلی، دستبند می‌تواند به‌طور مناسب روی مچ شما فیت شود، کمی آزاد باشد یا کاملاً راحت و گشاد باشد.  قاعده کلی برای پیدا کردن بهترین تناسب دستبند این است که به اندازه دور مچ خود، چند میلی‌متر اضافه کنید و سپس سایز بعدی را از جدول اندازه برند انتخاب کنید.

اگر تمایل دارید دستبندتان به‌طور کامل و محکم روی مچ شما قرار گیرد، بهتر است نزدیک‌ترین سایز به اندازه مچ خود را از جدول راهنمای سایز دستبند انتخاب کنید. این اندازه برای دستبندهای چرمی یا مهره‌ای مناسب است.

اگر دوست دارید دستبندتان کمی آزادتر باشد و فضایی مشابه با فضای انگشت کوچک شما داشته باشد، بهتر است به سراغ محدوده سایز بزرگ‌تر در جدول اندازه‌گیری دستبند بروید. این اندازه برای دستبندهای ظریف طلا یا سنگ‌های قیمتی مناسب خواهد بود.

چگونه سایز دستبند مناسب خود را پیدا کنیم؟

۲- انتخاب سایز درست دستبند براساس میزان راحتی دستبند

نمودار سایزبندی دستبند طول دستبند را به سانتی‌متر یا اینچ نمایش می‌دهد. لازم به ذکر است که هر ۱ اینچ معادل ۲.۵ سانتی‌متر است. اولین نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید، تناسب یا تنگی دستبند است. به سفتی یا شلی دلخواه خود فکر کنید. بر اساس راحتی مورد نظرتان، اعداد جدول زیر را به طول مچ دست خود اضافه کنید و سپس مقدار به‌دست‌آمده را در جدول راهنمای سایز دستبند جست‌وجو کنید. عدد نهایی، سایز متناسب شما خواهد بود.

چگونه سایز دستبند مناسب خود را پیدا کنیم؟

۳- انتخاب سایز درست براساس نوع دستبند

به خاطر داشته باشید که مهم‌ترین قانون در دنیای مد و جواهرات این است که هیچ قانونی وجود ندارد. اصل اول این است که از این تجربه لذت ببرید و از آنچه دارید استفاده کنید. می‌توانید دستبند روزانه‌تان را به همراه هر تعداد دستبند دیگری که دوست دارید، به کار ببرید. در ادامه، بر اساس سه مدل دستبند پرطرفدار، یک راهنمای سایز دستبند برای شما ارائه داده‌ایم.

چگونه سایز دستبند مناسب خود را پیدا کنیم؟

۱- دستبند زنجیری کلاسیک

زنجیرهای طلا، نقره استرلینگ یا رودیوم، معمولاً به صورت زنجیرهای کلاسیک و ظریف طراحی و تولید می‌شوند. این مدل زنجیرها دارای قفل یا قلاب T-bar یا toggle هستند که به عنوان قفل یا اتصال دستبند و زنجیر عمل می‌کند. به همین دلیل، طول آن‌ها تا چند سانتی‌متر قابل تنظیم است. به‌طور کلی، دستبندهای زنجیری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی بر روی دستان شما بلغزند.

اگر قصد خرید یک زنجیر کلاسیک دارید، توجه به این نکته ضروری است: برای مچ دست‌های باریک، به سراغ کمترین اندازه محدوده مورد نظر بروید. از سوی دیگر، برای مچ دست‌های متوسط تا بزرگ، باید اندازه حد بالایی را انتخاب کنید.

۲- دستبند مهره‌دار:

انواع دستبندهای مهره‌ای، مانند دستبندهای زنجیری، قابلیت تنظیم دارند. برخی از دستبندهای مهره‌دار قابل تنظیم شامل انواع جواهرات و سنگ‌های قیمتی هستند. برای این مدل دستبند، بهتر است اندازه بالای محدوده مورد نظر را انتخاب کنید که نزدیک به اندازه مناسب مچ دست شماست. با توجه به طراحی دستبند چرمی یا مهره‌دار، این دستبندها باید به‌طور کامل روی دست فیت و محکم باشند.

۳- دستبند تنیسی:

دستبندهای تنیس با قطعات الماس همیشه محبوب هستند. طراحی منحصر به فرد و کیفیت بالای ساخت این دستبندها، آن‌ها را به جواهراتی ماندگار تبدیل کرده است. برای این مدل دستبند، بهتر است حد بالای محدوده نزدیک به اندازه مناسب مچ دست خود را انتخاب کنید.

یک دستبند تنیسی قطعاً گزینه‌ای عالی برای جشن عروسی هر زن به‌عنوان عروس زیبا خواهد بود. اگر در حال خرید زیورآلات مناسب برای عروسی خود هستید، راهنمای تعیین سایز گردنبند و راهنمای انتخاب سایز انگشتر می‌تواند برای شما مفید باشد. همچنین، اگر مایل هستید علاوه بر دستبند، از النگو در دست دیگر خود استفاده کنید، مدل‌های جدید النگوی طلا عروس را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتخاب‌های به‌روز و شیکی داشته باشید.

سخن پایانی

برای تعیین سایز دستبند نیازی به دقت زیاد نیست، اما هنگام خرید بهتر است از یک جدول راهنمای سایز دستبند استفاده کنید. یک دستبند بسیار گشاد روی دست شما نمی‌ماند و دستبند بسیار تنگ نیز به درستی دور مچ شما بسته نمی‌شود، بنابراین انتخاب سایز مناسب بسیار حائز اهمیت است.

منبع: thejewelleryroom

سؤالات متداول در مورد راهنما سایز دستبند

  • چگونه باید یک دستبند روی مچ دست قرار بگیرد؟
    ظاهر مناسب یکی از عوامل تعیین‌کننده تناسب دستبند برای خانم‌ها و آقایان است. به‌طور کلی، شما باید دقت کنید که دستبندتان نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد باشد. یک دستبند متناسب نباید دامنه حرکت مچ دست شما را محدود کند یا جریان خون را قطع کند. همچنین، نباید خیلی شل باشد، زیرا دیگر بر روی مچ دست شما نخواهد لغزید.
    توصیه کلی برای مردان این است که یک یا دو انگشت بین مچ دست و دستبند جا بگیرد. اکثر مردان معمولاً دستبندهایی که کمی شل‌تر هستند را به دلیل راحتی و سهولت حرکت ترجیح می‌دهند، در حالی که دستبندهای چرمی چسبان نیز از گزینه‌های محبوب مردان محسوب می‌شوند. از طرف دیگر، اکثر خانم‌ها به انواع دستبندهای چسبان، معمولی و گشاد علاقه دارند و آن‌ها را استفاده می‌کنند.
  • چگونه مچ دستم را برای تعیین سایز دستبند اندازه بگیرم؟
    برای اندازه‌گیری مچ دست برای دستبند، ابتدا دور مچ خود را در پهن‌ترین قسمت آن با استفاده از یک متر خیاطی یا نخ اندازه‌گیری کنید. سپس انگشتان خود را از هم باز کنید تا اندازه‌گیری دقیق‌تری داشته باشید.
  • سایز متوسط دستبند زنانه و مردانه به‌طور میانگین چقدر است؟
    سایز متوسط دستبند برای زنان حدود ۷.۰ اینچ و برای مردان ۷.۵ یا ۸.۰ اینچ است.
  1. چگونه می‌توانم اندازه دستبند مناسب خود را در جدول راهنما سایز دستبند پیدا کنم؟
  2.  دور مچ دست خود را اندازه‌گیری کنید.
  3.  براساس میزان فیت بودن (راحتی، تنگ یا آزاد بودن)، مقدار موردنظر را به اندازه دور مچ خود اضافه کنید.
  4.  در آخر، اندازه بعدی را در جدول راهنما سایز دستبند پیدا کنید. عدد نهایی، سایز مناسب شما خواهد بود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *