مجله سیمدخت
0

مایکروسافت بار دیگر اعلام کرد که «جنگ کنسول‌ها را باختیم»

بازدید 50

مایکروسافت، که قبلاً به جایگاه سوم ایکس باکس در بازار اشاره کرده بود، در حاکمیت جدید خود بار دیگر تأکید کرده است که در جنگ کنسول‌ها به پلی استیشن و نینتندو باخته است.

جلسه رسیدگی به پرونده خبرساز مایکروسافت و کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) آغاز شده است. این دادگاه به قرارداد 68.7 میلیارد دلاری مایکروسافت با اکتیویژن مربوط است و FTC با ارائه اسناد قانونی در تلاش است تا این قرارداد را متوقف کند، زیرا به گفته نهاد راهبردی آمریکا، این قرارداد رقابت را به خطر می‌اندازد.

علاوه بر FTC، مایکروسافت با مخالفت مقامات راهبردی بریتانیا نیز روبرو شده است. از زمان اعلام نگرانی‌ها نسبت به این قرارداد، مایکروسافت تلاش زیادی برای برطرف کردن این نگرانی‌ها انجام داده است.

در روز اول دادگاه، مایکروسافت با اشاره به جایگاه سومی ایکس باکس اعتراف کرد که در جنگ کنسول‌ها شکست خورده است.

بر اساس گزارش ویندوز سنترال، مایکروسافت در تلاش است به دادگاه ثابت کند که پلی استیشن و نینتندو وضعیت بهتری در بازار کنسول‌های گیمینگ دارند. ایکس باکس در سال 2001 وارد بازار شد و بر اساس اسناد مایکروسافت، پلی استیشن و نینتندو در مقابل ایکس باکس “فاصله‌ی قابل توجهی” بالاتر قرار می‌گیرند.

با وجود موفقیت چشمگیر ایکس باکس 360 و افزایش درآمد برند ایکس باکس در فصل‌های اخیر، مایکروسافت ادعا می‌کند که محصولات خانواده ایکس باکس همواره در جنگ کنسول‌ها شکست خورده‌اند.

ایکس باکس یکی از سه عنصر بزرگ بازار کنسول‌ها است، اما مطابق اسناد مایکروسافت، این برند همواره در رتبه سوم قرار داشته و پایین‌تر از پلی استیشن و نینتندو قرار گرفته است. در سال 2021، سهم ایکس باکس در بازار تنها 16 درصد بود و امروزه سهم این برند به 21 درصد رسیده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید