مجله سیمدخت
0

محدودیت استفاده از هوش مصنوعی در جوایز موسیقی گرمی

بازدید 74

دستورالعمل‌های مرتبط با استفاده از هوش مصنوعی برای فصل آینده‌ی جوایز گرمی اعلام شد و این جایزه صرفاً برای هنرمندان انسانی خواهد بود.

هاروی میسون، مدیرعامل آکادمی رکوردینگ جوایز گرمی، اعلام کرد که در حال حاضر موسیقی تولیدشده با هوش مصنوعی قابل ارسال است؛ اما جایزه‌ی گرمی تنها به هنرمندان انسانی تعلق دارد.

بنابراین، شرکت‌های موسیقی و هنرمندانی مانند Drake از دستورالعمل‌های جدید جوایز گرمی خوشحال خواهند شد؛ زیرا اخیراً قطعه‌ای ساخته شده با هوش مصنوعی و با استفاده از صدای این خواننده، سروصدای زیادی در فضای اینترنت به‌پا کرده بود.

بیانیه‌ی مبهم میسون نشان می‌دهد که دنیای موسیقی تولیدشده با هوش مصنوعی چقدر گیج‌کننده است. او در ادامه گفت: “ما آثار تولیدشده با هوش مصنوعی را در نظر خواهیم گرفت؛ با این شرط که انسان‌ها در ساخت آن بیشترین نقش را ایفا کنند. درباره‌ی دسته‌بندی اجرا نیز وضعیت مشابهی وجود دارد و فقط انسان‌ها می‌توانند جوایز گرمی را دریافت کنند.”

میسون افزود: “اگر هوش مصنوعی ترانه‌ای سروده یا موسیقی خاصی خلق کرده باشد، این دو موضوع متفاوت خواهند بود؛ اما جایزه‌ی گرمی در نهایت به‌دست هنرمندان انسانی خواهد رسید.”

بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع، امکان ارسال موسیقی ساخته‌شده با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به آکادمی رکوردینگ گرمی وجود دارد و استفاده از صدا یا ساز مبتنی بر این فناوری در صورتی قابل قبول است که در چهارچوب قطعه موسیقی بزرگ‌تری استفاده شده باشد.

فیوچریسم می‌نویسد که در حال حاضر هوش مصنوعی به عنوان مجری یا ترانه‌سرا در نظر گرفته نخواهد شد؛ به همین دلیل، نمی‌تواند به‌تنهایی برنده‌ی جایزه شود.

توضیحات میسون به نظر می‌رسند کمی گیج‌کننده هستند. از یک طرف، در حال حاضر برخی افراد در صنعت موسیقی از آثار تولیدشده با هوش مصنوعی نفرت دارند و برخی دیگر از چنین محتوایی استقبال می‌کنند. از سوی دیگر، قوانین کپی رایت قطعاً درباره‌ی آهنگ‌های تولیدشده با هوش مصنوعی نگران‌کننده هستند؛ زیرا موسیقی و فناوری از مدت‌ها قبل با یکدیگر درآمیخته شده‌اند.

در پایان صحبت‌های خود، میسون اظهار کرد: “هوش مصنوعی قطعاً در شکل‌دادن به آینده‌ی صنعت موسیقی تأثیرگذار خواهد بود؛ بنابراین، باید برنامه‌ریزی درباره‌ی این فناوری را آغاز کنیم و ببینیم چه معنایی برای ما دارند. نکته‌های زیادی درباره‌ی ارتباط هوش مصنوعی با صنعت موسیقی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنیم.”

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید