مجله سیمدخت
0

تأثیر اشتباه توییتر در افزایش هجوم کاربران به شبکه‌های اجتماعی رقیب

بازدید 121

“اعمال محدودیت‌های اخیر بر روی کاربران توییتر، تعداد زیادی از افراد را به شبکه‌های اجتماعی رقیب مانند Spill و Mastodon هجرت داده است. توییتر در اواخر هفته گذشته روزهایی آشفته را تجربه کرد. در روز شنبه هفته جاری، ایلان ماسک با انتشار یک توییت اعلام کرد که تنها کاربرانی که عضویت Blue را ندارند، فقط امکان مشاهده 600 توییت در روز را خواهند داشت و کاربران عادی پس از رسیدن به این محدودیت، با پیام خطای “rate-limit exceeded” مواجه خواهند شد.

محدودیت‌های اخیر توییتر باعث شد که بسیاری از کاربران این پلتفرم به سمت سرویس‌های رقیب مهاجرت کنند و این پدیده منجر به رشد ناگهانی تعداد کاربران برخی از رقبا در طول روزهای اخیر شده است.

از میان همه رقبا، به نظر می‌رسد Spill بیشترین تعداد کاربر را در این شبکه‌ی اجتماعی جذب کرده است. هدف اسپیل، که توسط برخی از کارمندان سابق توییتر راه‌اندازی شده است، ایجاد یک پلتفرم اجتماعی برای جوامع مختلف است. این برنامه چند هفته پیش به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد و به گفته‌ها بیش از 100 هزار کاربر جدید در طی روزهای اخیر به آن پیوسته‌اند.

اسپیل در جذب شخصیت‌های معروف نیز موفق عمل کرده و افرادی مانند Keke Palmer و Ava DuVernay اخیراً لینکی در حساب توییتر خود منتشر کردند که کاربران را به صفحه‌ی اسپیل آن‌ها هدایت می‌کند.

در لحظه نگارش این مقاله، اپلیکیشن Spill در بخش شبکه‌های اجتماعی اپ استور، رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داده است و جایگاه سوم را بین تمام برنامه‌ها به دست آورده است. آلفونزو ترل، مدیرعامل اسپیل در یک توییت اظهار کرده است: “آن‌ها سعی کردند ما را به فراموشی سپرده ولی نمی‌دانستند که در واقع بذری بودیم.”

“پروژه غیرمتمرکز Bluesky که توسط جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر آن را راه‌اندازی کرده است، در روزهای گذشته موفقیت‌های قابل توجهی داشت. بر اساس اعلامات تِک‌کرانچ، تعداد کاربران این پلتفرم اجتماعی از حدود 184 هزار نفر در روز جمعه به تقریباً 238 هزار نفر در روز دوشنبه افزایش یافت. با این حال، ثبت‌نام در بلواسکای همچنان تنها با دریافت دعوت‌نامه امکان‌پذیر است.

رقیب دیگر توییتر که با نام Post شناخته می‌شود و بیشتر تمرکز خود را بر روی ناشران دارد، اعلام کرد که تعداد کاربران فعال روزانه این پلتفرم در تقریباً چهاربرابر شد و تعداد ثبت‌نام‌های جدید نزدیک به 10 برابر افزایش یافته است.

اگرچه به نظر می‌رسد تعداد نمایش پست‌ها برای کاربران رایگان توییتر کاهش یافته است، هر اشتباه از سوی این پلتفرم باعث می‌شود که تعداد بیشتری از کاربرانش به شبکه‌های اجتماعی رقیب مهاجرت کنند. Mastodon که نسخه‌ی اندروید آن در هفته‌ی گذشته منتشر شد، در حال حاضر به عنوان رقیب اصلی توییتر شناخته می‌شود. قبل از تصاحب توییتر توسط جک دورسی، Mastodon تقریباً 380 هزار کاربر فعال ماهانه داشت و تنها در عرض دو ماه این تعداد به 2.5 میلیون نفر افزایش یافت. البته در حال حاضر تعداد کاربران فعال پلتفرم اجتماعی منبع باز به 1.4 میلیون نفر کاهش یافته است، اما همچنان سه برابر بیشتر از تعداد کاربران فعال ماهانه خود در سال قبل است.

از سوی دیگر، متا قصد دارد به زودی شبکه‌ی اجتماعی Threads را معرفی کند که شباهت‌هایی با توییتر دارد.”

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید