مجله سیمدخت
0

بهبود عملکرد بازی‌ها را فراهم می‌کند با Game Porting Tool اپل

بازدید 106

سرویس Game Porting Tool اپل با به‌روزرسانی بزرگی مواجه شده است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد بازی‌های ویندوز را به راحتی برای مک منتشر کنند. این ابزار جدید، با بر پایه‌گیری بر پلتفرم متن‌باز Wine، که برای ترجمه نرم‌افزارهای ویندوز به محیط‌های یونیکس (مانند macOS و Linux) استفاده می‌شود، توسعه یافته است.

به گزارش 9to5Mac، این ابزار اپل با بهبود‌های قابل توجهی نسبت به نسخه استاندارد Wine، امکان ترجمه DirectX 12 به Metal 3 را در زمان واقعی فراهم می‌کند. این قابلیت باعث می‌شود بازی‌ها به‌صورت بومی در مک اجرا شده و عملکرد بهبود قابل توجهی داشته باشند.

Game Porting Tool در ابتدا برای توسعه‌دهندگان عرضه شده است، اما هر کسی که آشنایی کافی با ترمینال داشته باشد، می‌تواند بازی‌های ویندوز را برای مک پورت کند.

نسخه بتای ۱٫۰٫۲ ابزار Game Porting اپل، بهبود قابل توجهی در عملکرد بازی‌ها به ارمغان آورده است. کسانی که با نسخه جدید کار کرده‌اند، گزارش می‌دهند که در اکثر موارد، بازی‌های پورت شده با نرخ فریم بالاتری نسبت به نسخه اولیه اجرا می‌شوند.

به عنوان مثال، نرخ فریم بازی محبوب Elder Ring در نسخه جدید ابزار اپل از ۲۶ فریم در ثانیه به ۳۲ فریم در ثانیه افزایش یافت. این بهبود در مک با پردازنده M1 Max ثبت شده است. همچنین، هنگام اجرای بازی Cyberpunk 2077 بر روی پردازنده M2 Ultra، میان نرخ فریم متوسط از ۸ فریم در ثانیه به ۱۸ فریم در ثانیه افزایش یافت.

به‌نظر می‌رسد ابزار جدید اپل به‌طور کامل با پردازنده‌های M1 Ultra و M2 Ultra سازگار نشده است؛ زیرا بازی Cyberpunk 2077 بر روی پردازنده‌های با قدرت کمتر بهتر اجرا می‌شود. نرخ فریم بازی در تراشه M1 Max به ۴۰ فریم در ثانیه رسید.

در تراشه‌های سری Ultra اپل، دو تراشه Max با فناوری UltraFusion ترکیب شده است؛ امکان‌پذیر است که Game Porting Tool هنوز از فناوری UltraFusion پشتیبانی نکند.

بعضی از بازی‌ها مانند Horizon Zero Dawn و Resident Evil 2 که با نسخه اولیه ابزار اپل سازگار نبودند، اکنون به خوبی اجرا می‌شوند. نسخه جدید Game Porting Tool شامل پشتیبانی از نرم‌افزارهای ۳۲ بیتی است؛ اما عملکرد این نرم‌افزارها هنوز کاملاً بهبود یافته نیست.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید