مجله سیمدخت
0

روش جدید آموزش برنامه‌نویسی به دانش‌آموزان معرفی شد

بازدید 66

به منظور افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی بر اساس برنامه هفتم توسعه، طرح ملی آموزش برنامه نویسی و مهارت‌های دیجیتال برای کودکان دبستانی و دانش‌آموزان دوره‌های متوسطه، طراحی و اجرا شده است.

به گفته میثم عابدی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، مدرسه فنانو با همکاری شبکه آموزش صداوسیما به‌عنوان محل عرضه و فراگیری محتوای آموزشی این طرح در قالب مدرسه تابستانی مهارت راه‌اندازی شده است.

عابدی بیان کرد که حضور و مشارکت دانش‌آموزان سراسر کشور در این طرح رایگان است و این طرح باعث بالا بردن سطح علمی و سواد دیجیتال فردی و خانواده، بالا بردن سطح استاندارد آموزشی و سطح کیفی محتوا و محیط آموزشی کودکان و نوجوانان و سامان‌بخشی به محیط قابل دسترس نسل آینده خواهد شد. این رویداد بزرگ ملی باعث پیشرفت و توسعه در زمینه آموزش برنامه‌نویسی و مهارت‌های دیجیتال جامعه هدف کودکان و نوجوانان خواهد شد.

طرح آموزشی برنامه‌نویسی و مهارت‌های دیجیتال برای کودکان دبستانی و دانش‌آموزان دوره‌های متوسطه از نیمه تیرماه با پخش محتوای آموزشی در شبکه آموزش آغاز شده و با برگزاری آزمون مهارت‌سنجی در اواخر شهریور و اعطای گواهی معتبر بنا به امتیاز کسب شده به پایان می‌رسد.

به گفته محمداحسان خرامید، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدرسه فنانو برای کودکان دبستانی و دانش‌آموزان دوره‌های متوسطه، به صورت مجزا برنامه‌های آموزشی در زمینه طراحی وب و برنامه‌نویسی‌های پایتون و اسکرچ با ویژگی یادگیری سرگرم‌کننده و جذاب و خوشایند نسل جدید و به زبان ساده تهیه کرده است.

چند برنامه در شبکه آموزش سیما تولید شده که در قالب مدرسه تابستانه مهارت در حال پخش است. همچنین، محتوا و ویدئوهای آموزشی مدرسه فنانو در پلتفرم جامع آموزشی “ماه” به صورت آنلاین در دسترس دانش‌آموزان سراسر کشور قرار دارد.

به گفته این گزارش، علاقه‌مندان به شرکت در کلاس‌های مدرسه فنانو می‌توانند با مراجعه به سامانه “ماه” ثبت‌نام کنند و حضور خود را به صورت رسمی در این کلاس‌ها اعلام کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید