مجله سیمدخت
0

ترس از تصاحب دیزنی توسط اپل، نتفلیکس را در تنگنا قرار داد

بازدید 79

گمانه‌زنی‌هایی مبنی‌بر اینکه باب ایگر، مدیرعامل پیشین دیزنی، به‌طور جدی درحال بررسی فروش شرکت متبوعش است. طی سال‌های اخیر، دیزنی با انحصار گروه بزرگی از شرکت‌های صنعت سرگرمی، به یکی از غول‌های این حوزه تبدیل شده است. در گذشته، دیزنی موفق شد شرکت‌هایی نظیر فاکس قرن بیستم، پیکسار، مارول و لوکاس فیلم را خریداری کند. این خرید‌ها در زمانی انجام شد که باب ایگر مدیرعامل شرکت بود. اما چند سال قبل، باب چاپک به‌جای ایگر به نقش مدیرعامل دیزنی رسید.

متأسفانه، طی دو سال فعالیت چاپک به عنوان مدیرعامل، نتایج مالی ناامیدکننده‌ای برای دیزنی به همراه داشت. این امر ناشی از محتوای کم‌جذابی است که توسط این شرکت ارائه شده بود. این محتوا نسبت به زمان مدیریت ایگر، هیجان‌انگیز نبوده و به‌همین دلیل مورد توجه قرار نگرفته است.

حالا، به نظر می‌رسد ایگر تصمیم دارد به موقعیت خود در دیزنی بازگردد و وضعیت کنونی شرکت را به‌سرعت به حالت قبل بازگرداند. اما به دلیل عدم موفقیت کامل در دستیابی به اهدافش، احتمالاً قصد دارد دیزنی را به بالاترین قیمت ممکن بفروشد. نکته‌ی مهم این است که شرکت اپل نیز در نظر دارد دیزنی را تصاحب کند، که این موضوع نشان‌دهنده رقابت شدیدی برای تصاحب یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرگرمی جهان است.

ضررهای دیزنی در سال ۲۰۲۳

با توجه به گزارش فورچن، انتظار می‌رود که دیزنی پس از اتمام سه‌ماهه‌ی مالی سوم سال ۲۰۲۳ که اخیراً به‌پایان رسیده، ضرر ۸۰۰ میلیون دلاری را به‌ثبت برساند. این شرایط باعث شده که بسیاری از رسانه‌ها احتمال فروش دیزنی به اپل را گزارش دهند و حالا ما باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی برای این شرکت رخ می‌دهد.

در صورتی که اپل دیزنی را به تصاحب خود درآورد، رقبایی مانند نتفلیکس به خطر خواهند افتاد. این امر به دلیل منابع عظیم و جامعه‌ی کاربران وفاداری که اپل اهل کوپرتینو در اختیار دارد، قابل توجه است. احتمال بازگشت دیزنی به روزهای اوج خود و حتی فراتر از آن نیز چندان دور از انتظار نیست، در نتیجه وضعیت رقبا به شدت تهدید شده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید