مجله سیمدخت
0

صداپیشگان نگران از دست دادن شغل خود به هوش مصنوعی هستند

بازدید 93

در رویداد کامیک‌کان سن‌دیگو، دانکن کرابتری-ایرلند، مدیر اجرایی ملی اتحادیه بازیگران سینمایی و هنرمندان رادیو و تلویزیون (SAG-AFTRA) به هنرمندان و بازیگران ملحق شد تا درباره تهدیدات هوش مصنوعی مولد برای این صنعت صحبت کند.

او اعلام کرد: “ما باید این ایده را رد کنیم که هوش مصنوعی قرار است جایگزین انسان‌ها شود و نمی‌توان کاری برای جلوگیری از این اتفاق انجام داد. این فناوری می‌تواند قطعاً جایگزین هنرمندان شود، اما سوال این است که آیا اجازه خواهیم داد چنین اتفاقی رخ دهد؟”

این بحث در رویداد کامیک‌کان سن‌دیگو با حضور افراد مشهوری که عضو انجمن ملی صداپیشگان (NAVA) هستند برگزار شد. از جمله لینسای روسو (God of War: Ragnarok)، اشلی برچ (Mythic Quest)، سیسی جونز (The Owl House)، زیک آلتون (Call of Duty) و تیم فریدلندر رئیس و مؤسس NAVA که در این رویداد حضور داشتند.

با توجه به گزارش گیزمودو، انجمن صداپیشگان در درجه‌ی اول به نحوه کاهش نگرانی‌های مرتبط با استفاده از هوش مصنوعی برای تولید فیلم‌نامه‌هایی که بازیگران با آن‌ها موافق نیستند، بحث کرد. بازیگران در این بحث در مورد اضافه کردن بندهای محدودیتی به قراردادها برای اطمینان حاصل کردن از استفاده متعادل هوش مصنوعی در فرآیند تولید و بازیگری صحبت کردند.

کرابتری-ایرلند اعلام کرد که هوش مصنوعی، علاوه بر تأثیرات مثبتش بر صنعت سرگرمی، به عنوان یک تهدید وجودی نیز در نظر گرفته می‌شود. او با ابراز نگرانی اش به‌طور ویژه بر نقش هوش مصنوعی در آینده تأکید کرد و تأثیر این فناوری در دست‌آوردهای آینده و نحوه استفاده از آن مورد اهمیت قرار دارد.

اشلی برچ نیز افزود: “می‌خواهیم نسل بعدی صداپیشه‌ها همچنان مثل ما امکان داشته باشند تا در این صنعت مشغول به کار شوند و زندگی‌شان را با حضور در آن بسازند.” تیم فریدلندر هم به همین تفکرات پیوسته و اعلام کرد: “در قراردادها هنوز محافظت مناسبی برای جلوگیری از جایگزینی توسط هوش مصنوعی وجود ندارد و به همین دلیل، اولین شغل ما ممکن است آخرین شغل ما نیز باشد.”

این صحبت‌ها نشان می‌دهد که بازیگران و صداپیشگان نگران پتانسیل جایگزینی توسط هوش مصنوعی هستند و از عدم وجود محافظت کافی در قراردادها برای جلوگیری از این اتفاق به نگرانی می‌پردازند. آن‌ها امیدوارند که بتوانند در آینده همچنان در این صنعت مشغول به کار باشند و به عنوان صداپیشگان حرفه‌ای و حاضر برای همکاری با هوش مصنوعی، به ارتقای این صنعت کمک کنند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید