مجله سیمدخت
0

ایلان ماسک از اپل می‌خواهد کارمزد اپ استور را کاهش دهد

بازدید 65

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس، مجدداً انتقادات خود را به سمت اپل و کارمزدهای اپ استور (که به مالیات اپل معروف است) مطرح کرده است. او اعلام کرده است که قصد دارد شخصاً با تیم اجرایی اپل، به خصوص تیم کوک، مدیرعامل این شرکت، صحبت کند تا ببیند آیا کارمزد ۳۰ درصدی که اپل برای خریدهای درون‌برنامه‌ای دریافت می‌کند، تعدیل خواهد شد یا نه.

در حال حاضر، اپل برای تمام خریدهای درون‌برنامه‌ای سیستم‌عامل iOS، کارمزد ۳۰ درصدی را در نظر می‌گیرد، از جمله سرویس‌های اشتراکی که نمونه‌ی آن توسط شبکه‌ی اجتماعی ایکس (که توییتر سابق آن بود) ارائه می‌شود. ایلان ماسک در پست جدیدی در ایکس اعلام کرده است که هدفش متقاعد کردن اپل است تا این شرکت کارمزد ۳۰ درصدی را فقط بر روی بخشی از پولی که به خزانه‌ی اپل واریز می‌شود، اعمال کند. این تغییر موجب افزایش درآمد تولیدکنندگان محتوا خواهد شد.

همچنین، ایلان ماسک اعلام کرده است که شبکه‌ی اجتماعی ایکس نیز در حال تغییر نحوه‌ی دریافت سهم از درآمد تولیدکنندگان محتوا است. به‌جای دریافت ۱۰ درصد از درآمد اشتراکی پس از ۱۲ ماه، ایکس فقط در شرایطی که درآمد تولیدکننده از مرز ۱۰۰٬۰۰۰ دلار رد شود، ۱۰ درصد از درآمد را دریافت می‌کند. همچنین، در سیستم جدید، ایکس به‌مدت ۱۲ ماه هیچ بخشی از درآمد تولیدکننده را به جیب نمی‌زند.

سال گذشته، ایلان ماسک در مواجهه با اپل قرار گرفت ولی تیم کوک، مدیرعامل ایکس را به مقر مرکزی اپل دعوت کرد تا “سوءتفاهم رفع شود”. در آن زمان، ماسک اظهار کرده بود که کارمزدهای اپل مانند “مالیات ۳۰ درصدی پنهان بر اینترنت” هستند. او برای عدم پرداخت کمیسیون اپل، انتشار سرویس اشتراکی توییتر بلو را به تأخیر انداخت.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید