مجله سیمدخت
0

هواوی برای بازگشت به بازار موبایل آماده می‌شود

بازدید 79

یکی از مدیران ارشد هواوی خبر بازگشت این شرکت به بازار موبایل را اعلام می‌کند. عملکرد هواوی در فصل اخیر به شکل مشابهی با شیائومی بوده است.

یو چنگ‌دونگ، مدیر عامل گروه کسب‌و‌کار مصرف‌کننده‌ی هواوی، در حاشیه‌ی برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۳ هواوی اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند این شرکت به بازار بازگشته‌اند. بر‌اساس آمار مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC، سهم این شرکت در بازار موبایل در سه‌ماهه‌ی اخیر با ۷۶٫۱ درصد رشد، افزایش یافته است.

گوشی‌های رده‌بالای هواوی در فصل دوم سال جاری میلادی با استقبال بیشتری روبه‌رو شده‌اند و از لحاظ رشد در بازار چین، رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داده‌اند.

مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC اعلام کرده است که سهم هواوی در بازار موبایل چین در فصل اخیر به ۱۳ درصد رسیده است، به‌طوری‌که این شرکت به‌صورت مشترک با شیائومی در رتبه‌ی پنجم قرار گرفته است. در بازار چین، برندهای اوپو، ویوو، آنر و اپل نیز به‌ترتیب جایگاه‌های یکم تا چهارم را به‌دست آوردند. از بین پنج برند برتر، تنها هواوی و اپل توانستند فروش گوشی‌هایشان را در مقایسه با سال قبل افزایش دهند.

منابع آگاه در زنجیره‌ی تأمین اعلام کرده‌اند که هواوی برای فروش ۴۰ میلیون گوشی در سال ۲۰۲۳ هدف‌گذاری کرده است، در حالی که پیش‌تر، این شرکت انتظار داشته بود امسال ۳۰ میلیون گوشی بفروشد.

تحریم‌های آمریکا باعث شده است که هواوی تا حد زیادی با بازار موبایل خداحافظی کند. این شرکت همچنان گوشی‌ها را عرضه می‌کند، اما حجم عرضه بسیار کاهش یافته است و دستگاه‌های هواوی مودم 5G ندارند. در سال‌های نه‌چندان دور، هواوی توانسته بود بالاتر از اپل و سامسونگ به برترین برند بازار موبایل تبدیل شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید