مجله سیمدخت
0

گوگل به‌روزرسانی‌های امنیتی جدیدی را برای کروم هر هفته منتشر می‌کند.

بازدید 76

گوگل اعلام کرده است که به منظور تقویت امنیت کاربران مرورگر Chrome، آن را هفتگی به‌روز می‌کند.

در یک بیانیه، گوگل اعلام کرده است که از نسخه ۱۱۶ به بعد مرورگر محبوب خود یعنی Chrome را هر هفته به‌روزرسانی خواهد کرد. نسخه ۱۱۶ Chrome در تاریخ ۲۴ مرداد برای استفاده کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت. هدف اصلی گوگل از انجام به‌روزرسانی‌های سریع Chrome، رفع آسیب‌پذیری‌های امنیتی حیاتی است.

ارتباط به‌روزرسانی‌های هفتگی Chrome با به‌روزرسانی‌های ماهیانه این مرورگر تفاوتی دارد. این به‌روزرسانی‌ها در گذشته معمولاً بین دو به‌روزرسانی ماهانه انجام می‌شدند، اما اکنون به‌صورت هفتگی منتشر خواهند شد. گوگل اعتقاد دارد که با این تغییر، امنیت کاربران به بهبود خواهد رسید.

مرورگر Chrome با توجه به موتور Chromium توسعه یافته است. زمانی که آسیب‌پذیری‌های امنیتی در موتور Chromium تصحیح می‌شوند، جزئیات مربوط به این تصحیحات به صورت عمومی منتشر می‌شود. این اطلاعات به همه افراد از جمله افرادی که در دنیای وب فعالیت‌های جرمی دنبال می‌کنند، دسترسی دارد. در صورتی که گوگل به تاخیر در اعمال به‌روزرسانی‌های موتور Chromium در مرورگر Chrome بپردازد، کاربران این مرورگر به خطر خواهند افتاد.

در حال حاضر نامشخص است که توسعه‌دهندگان مرورگرهای دیگری که بر پایه موتور Chromium می‌باشند، مانند Edge و Opera، رویکردی مشابه گوگل را در اعمال به‌روزرسانی‌های موتور Chromium اتخاذ خواهند کرد یا خیر.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید