مجله سیمدخت
0

آیفون ۱۵ پرو مکس با تأخیر روانه‌ی بازار می‌شود

بازدید 105

با توجه به تحلیل‌ها، اپل به دلیل مشکلاتی در زنجیره تأمین، مجبور به تأخیر دو تا سه هفته‌ای در عرضه‌ی آیفون ۱۵ پرو مکس شده است و این گوشی قرار است در ماه اکتبر عرضه شود.

منتظریم که اپل سری آیفون ۱۵ را در ماه سپتامبر معرفی نماید. بر طبق گفته‌ها، آیفون ۱۵ پرو مکس به عنوان اولین گوشی پیشروی تکنولوژی از اپل، از دوربین پریسکوپی بهره خواهد برد. این اضافه کردن ویژگی به دلیل مشکلات در تأمین حسگرهای مورد نیاز از سونی، به تأخیر در عرضه این مدل ارجاع داده می‌شود.

بر اساس گزارش 9to5Mac، به نظر می‌رسد که عدم توانایی سونی در به موقع تأمین حسگر دوربین پریسکوپی برای آیفون ۱۵ پرو مکس، باعث تأخیر تا چهار هفته در ارائه این محصول می‌شود. همچنین، تأثیر اضافه‌شدن این ویژگی بر روی قیمت نهایی این مدل نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

منتظریم که اپل در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۲ شهریور ۱۴۰۲) سری آیفون ۱۵ را رسماً معرفی کند و از ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) شروع به پیش‌خرید این محصولات کند. افرادی که مدل پرو مکس را سفارش داده‌اند، قرار است این گوشی را بین ۶ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۴ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲) دریافت کنند.

تأخیر در عرضه آیفون به عنوان یک مسئله تازه شناخته شده به حساب نمی‌آید، به عنوان نمونه، آیفون XR هم با تاخیری کوچک نسبت به آیفون XS وارد بازار شد. این امر به دلیل تأخیر در تأمین قطعات برای آیفون XR به‌دست پگاترون، شرکت چینی مسئول مونتاژ این محصول، ایجاد شد. دو سال پس از آن، همین وضعیت برای آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس رخ داد و این دو مدل دو هفته پس از معرفی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو به بازار عرضه شدند.

قبلاً، گزارش‌های دیگری منتشر شده بودند که به تأخیر در تحویل نمایشگرهای آیفون ۱۵ اشاره داشتند. این امر به دلیل ناتوانی BOE و ال جی، دو تولیدکننده پنل OLED مورد نیاز اپل، در تأمین نیازهای این شرکت به وجود آمد. این مشکل در نهایت با همکاری با سامسونگ، شرکت فناوری کوپرتینو راه‌حلی برای آن پیدا کرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید