مجله سیمدخت
0

انویدیا: محدودیت‌های فناوری چین، می‌تواند به شرکت‌های آمریکایی آسیب برساند

بازدید 63

انویدیا هشدار داد که احتمال تشدید محدودیت‌های شدیدتر علیه بخش‌های هوش مصنوعی و HPC چین به مخاطراتی عمده خواهد انجامید. این شرکت نگرانی خود را ابراز کرده است که تشدید بیشتر محدودیت‌ها در قالب تحریم‌ها علیه بخش‌های هوش مصنوعی و محاسبات ابری چینی ممکن است باعث ایجاد اثرات منفی و مخرب درازمدت بر شرکت‌های آمریکایی توسعه‌دهنده تراشه‌ها شود. این اقدامات می‌توانند در نهایت به دست‌دادن فرصت‌های رقابتی و رهبری در یکی از بزرگترین بازارهای جهان، که به چین تعلق دارد، منجر شوند. به علیه این تصمیمات، انویدیا اشاره کرد که درآمد حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مرکز داده‌های خود از فعالیت‌های در چین تامین می‌شود.

کولت کرس، مدیر ارشد مالی انویدیا، در گفت‌وگوی اخیر خود با تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران، اظهار داشت:

محدودیت‌هایی که به صورت دائمی منجر به ممنوعیت فروش پردازنده‌های گرافیکی مرکز داده‌ی ما در چین می‌شوند، به تبع از دست دادن فرصت رقابتی و رهبری در یکی از بزرگترین بازارهای جهان، اثرگذاری منفی بر ایالات متحده خواهد داشت.

در سال گذشته، دولت ایالات متحده قوانین صادراتی جدیدی را اجرا کرد که منجر به ممنوعیت ارسال محموله‌های تراشه‌های هوش مصنوعی و حافظه‌های با پهنای باند بالا (HPC) می‌شود. این قوانین از توانایی ساخت ابررایانه‌های چینی با توان بیش از ۱۰۰ پتافلاپس FP64 یا بیش از ۲۰۰ پتافلاپس FP32 جلوگیری می‌کنند. همچنین، محدودیت توان عملیاتی ابررایانه‌های چینی را به حداکثر ۶۰۰ گیگابایت بر ثانیه تعیین می‌کند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که دولت ایالات متحده در حال بررسی محدودیت‌های بیشتر علیه بخش‌های فناوری پیشرفته چین است، که این بار تمرکز را بر سخت‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی قرار داده است.

با هدف رعایت قوانین صادرات جدید آمریکا، انویدیا نسخه‌های کم‌توان‌تر پردازنده گرافیکی A100 و H100 را با نام‌های A800 و H800 به بازار چین عرضه کرد. این شرکت اعتقاد دارد که این تراشه‌های با محدودیت‌ها با قوانین صادرات ایالات متحده همخوانی دارند و قادر به تولید ابررایانه‌های کارآمد در چین نیستند.

در مورد این موضوع، کولت کرس به واکنش نشان داد:

با توجه به تقاضای بالا برای محصولات ما در سرتاسر جهان، فرض نمی‌کنیم که محدودیت‌های جدید در صادرات پردازنده‌های گرافیکی مراکز داده‌ی ما، به سرعت به نتایج مالی شرکت تأثیر بگذارد.
– کولت کرس، انویدیا

جنسن هوانگ همچنین اقدامی پیشگیرانه داشته و به همراه مدیران ارشد اینتل و کوالکام به دولت ایالات متحده هشدار داده‌اند که تشدید کنترل‌های صادراتی می‌تواند منجر به کاهش فروش آن‌ها شود و از تعدیل قوانین صادراتی حمایت نمایند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید