مجله سیمدخت
0

پلی استیشن ۵ پرو گرافیک خیره کننده ای را با قدرت دو برابری ارائه می دهد

بازدید 87

اگرچه پلی‌استیشن ۵ پرو همچنان از پردازنده‌ای مبتنی‌بر Zen2 استفاده خواهد کرد، اما عملکرد گرافیکی آن به طور قابل توجهی بهبود یافته و دو برابر قدرت نسخه‌ی استاندارد این کنسول خواهد داشت.

شایعات و گزارش‌هایی از مدتی قبل درباره‌ی معرفی ممکن پلی‌استیشن ۵ پرو به گوش می‌رسید و در حال حاضر کانال یوتیوب RedGamingTech برخی اطلاعات از مشخصات این کنسول باز می‌کند که با اطلاعات قبلی تفاوت دارد.

یکی از تغییرات مهم در پلی‌استیشن ۵ پرو به واحد پردازش سفارشی Viola APU مرتبط است. پل اکلستون از کانال RedGamingTech به اشتراک می‌گذارد که در این نسخه جدید، سونی به‌جای استفاده از پردازنده‌ای مبتنی‌بر Zen 4، از پردازنده‌ای مشابه نسخه استاندارد این محصول که بر پایه‌ی Zen 2 است، استفاده خواهد کرد. این کانال معتقد است که سونی چندین طرح برای پلی‌استیشن ۵ پرو در نظر دارد، از جمله طرحی که از پردازنده‌ای مبتنی‌بر Zen 2 با فرکانس حتی ۴ گیگاهرتز نیز بهره می‌برد.

سونی به نظر می‌رسد تمرکز خود را بر روی بخش APU و پردازنده گرافیکی کنسول قرار داده است، که با توجه به وضعیت پلی‌استیشن ۵ پرو به نظر می‌رسد این تصمیم بسیار منطقی است. اکلستون به دلایل خود مبنی بر توانایی‌های پردازنده گرافیکی پلی‌استیشن ۵ پرو، اظهار می‌کند که این پردازنده می‌تواند با فرکانس بین ۲۵۰۰ تا ۲۸۰۰ مگاهرتز کار کند، که این امر توانایی گرافیکی آن را به میزانی بین ۱۹.۲ ترافلاپس تا ۲۱.۵ ترافلاپس افزایش خواهد داد. این نتیجه می‌دهد که قدرت عملکرد گرافیکی پلی‌استیشن ۵ پرو حدود دو برابر نسخه‌ی استاندارد پلی‌استیشن ۵ خواهد بود، زیرا قدرت گرافیکی آن که در حال حاضر ۱۰.۲۸ ترافلاپس است، به‌طور چشم‌گیری ارتقاء پیدا خواهد کرد.

در برخی از شایعات دیگر، اشاره شده است که پلی‌استیشن ۵ پرو از معماری RDNA 3.5 و حافظه‌ی رم با ظرفیت ۱۶ گیگابایت استفاده خواهد کرد. قبل از این، اعلام شده بود که تراشه‌ی PS5 Pro ممکن است دارای ۹۶ واحد خروجی رندر (ROP) باشد، اما همان منبع اکنون اعلام می‌کند که تعداد واحدهای خروجی رندر این کنسول حتی می‌تواند به ۱۲۸ افزایش یابد.

اکلستون همچنین به این نکته اشاره می‌کند که SSD پلی‌استیشن ۵ پرو به‌طور بهینه تنظیم شده است، اما هیچ اطلاعاتی درباره سرعت و ظرفیت دقیق آن در دسترس نیست. بنابراین، منتظریم که این محصول توانایی‌هایی مشابه با رایانه‌های شخصی میان‌رده را ارائه دهد. در حال حاضر، انتظار می‌رود که قیمت پلی‌استیشن ۵ پرو با توجه به این ویژگی‌ها و قابلیت‌ها، چه میزان تعیین شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید