مجله سیمدخت
0

خداحافظی با عرق و بوی بد زیر بغل با بوتاکس

بوتاکس زیر بغل
بازدید 47

اگرچه بیشتر افراد بوتاکس را با عملکرد آن در کاهش چین و چروک می‌شناسند، اما بوتاکس کارکردهای دیگری هم دارد. یکی از مهم‌ترین این کارکرد‌ها کم‌کردن تعریق زیر بغل و در نتیجه کاهش بوی عرق ناشی از آن است. اگرچه تعریق در زیر بغل طبیعی است، اما در برخی از افراد بسیار شدید و آزاردهنده است. بوتاکس زیر بغل می‌تواند به این افراد کمک کند تا مشکل خود را حل کنند.

بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل

 

دلیل تعریق بیش از حد زیر بغل

غدد عرق وقتی از سیستم عصبی بدن پیام دریافت می‌کنند، شروع به فعالیت کرده و عرق تولید می‌کنند. اگر پیام‌های دریافتی بیش از حد باشد، تولید عرق هم بیش از حد خواهد بود. به شرایطی که در آن عرق بیشتر از حد معمول تولید می‌شود، هیپرهیدروزیس (hyperhidrosis) می‌گویند و اگر این مشکل مربوط به زیر بغل باشد با نام هیپرهیدروز زیر بغل (axillary hyperhidrosis) شناخته می‌شود.

بوتاکس زیر بغل، چطور تعریق را کم می‌کند؟

سم بوتولینوم که با نام دیگر بوتاکس است، برای درمان تعریق زیاد داخل پوست تزریق می‌شود. بوتولینوم یک ترکیب پروتئینی خاص است که وقتی در دوزهای بسیار کم به پوست وارد می‌شود، سیگنال‌های سیستم عصبی به غدد عرق را مسدود می‌کند. با مسدود‌شدن این سیگنال‌ها، تولید عرق به مقدار زیادی کاهش می‌یابد.

روش تزریق بوتاکس به زیر بغل

برخی از پزشکان برای مشخص‌کردن محل تعریق، از محلول ید و پودر نشاسته استفاده می‌کنند. اما بسیاری از پزشکان بدون این اقدام، تزریق بوتاکس زیر بغل را انجام می‌دهند.

محل‌های تزریق با استفاده از یک ماژیک ویژه به صورت شبکه مشخص شده و به‌دنبال آن یک سری تزریق‌های کوچک به پوست انجام می‌شود. سوزن‌های بوتاکس بسیار ظریف هستند و مقدار ورود بوتولینوم به پوست در هر بار تزریق ناچیز است.

اگرچه مقدار کمی سوزش هنگام تزریق وجود دارد؛ اما به‌طور کلی بوتاکس زیر بغل خیلی ناراحت‌کننده نیست و در چند دقیقه به اتمام می‌رسد.

 

بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل

 

آیا تزریق بوتاکس به زیر بغل یک درمان دائمی است؟

خیر؛ تزریق بوتاکس زیر بغل برای همیشه شما را از شر تعریق بیش از حد راحت نمی‌کند و حتی اگر مراقبت بعد از بوتاكس را نیز به‌طور کامل انجام دهید، باز هم اثر درمان پس از مدتی از بین رفته و نیاز به تزریق مجدد دارد. اثرات بوتاکس معمولاً در عرض دو هفته پس از درمان کامل می‌شود و ممکن است بین شش تا هفت ماه باقی بماند؛ پس از آن دوباره نیاز به تزریق است. با این حال لازم است به این نکته توجه کنید که طول مدتی که بوتاکس اثرات خود را حفظ می‌کند در هر فردی نسبت به فرد دیگر متفاوت است.

ایمنی تزریق بوتاکس به زیر بغل

تزریق بوتاکس به‌طور کلی بی‌خطر است و میلیون‌ها بیمار آن را به‌خوبی تحمل می‌کنند. با این حال، پزشکان درمان بوتاکس را برای زنان باردار یا زنان شیرده توصیه نمی‌کنند. علاوه‌بر این، بوتاکس برای افرادی که از بیماری عصبی عضلانی رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.

پزشکان ممکن است از بیمارانی که از داروهای رقیق‌کننده‌ خون استفاده می‌کنند بخواهند برای جلوگیری از کبودی، چند روز قبل از بوتاکس زیر بغل، مصرف دارو را متوقف کنند.

بوتاکس زیر بغل مورد تایید FDA است، بنابراین می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

عوارض جانبی احتمالی بوتاکس

اگر بوتاکس زیر بغل در بهترین مرکز تزریق بوتاکس تهران انجام شود، معمولا با عوارض بسیار کمی همراه است. این عوارض در همه افراد رخ نمی‌دهد و ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشند. برخی از عوارض رایج، شامل تعریق در نواحی غیر از زیر بغل، تورم، سوزش و درد در محل تزریق، سردرد و گرگرفتگی هستند.

علاوه‌بر اینها برخی از عوارضی که کم‌تر در بوتاکس زیر بغل شایع هستند شامل تهوع، خارش، درد و ضعف موقت عضلانی، سفتی مفاصل و درد زیر بغل هستند.

بهترین مرکز تزریق بوتاکس تهران

اگر به‌دنبال یک مرکز خوب برای تزریق بوتاکس در تهران هستید، می‌توانید از کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر مهرشاد رابط کمک بگیرید. این کلینیک، انواع درمان‌های تخصصی از جمله بوتاکس زیر بغل را برای هایپرهیدروزیس ارائه می‌دهد. اگر قصد دارید برای برطرف‌شدن چین و چروک صورت بوتاکس کنید، باز هم می‌توانید به کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر مهرشاد رابط مراجعه نمایید. این کلینیک کلیه درمان‌های مربوط به پوست و مو، اقدامات زیبایی و جوان‌سازی را برعهده دارد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید