مجله سیمدخت
0

دفعات طبیعی و ایده‌آل دستشویی رفتن در روز

دفعات طبیعی و ایده‌آل دستشویی رفتن در روز
بازدید 44

رفتن به توالت و دفع مدفوع یکی از فعالیت‌های طبیعی هر فرد است و میزان دفعات آن می‌تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. در حالی که معمولاً از سه بار در روز تا سه بار در هفته به عنوان «طبیعی» در نظر گرفته می‌شود، تحقیقات نشان داده‌اند که این امر می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر فیزیولوژی و سلامت طولانی‌مدت فرد داشته باشد.

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن در سیاتل معتقدند که دفع مدفوع یک یا دو بار در روز، بهترین نتایج را از نظر سلامتی به دنبال دارد. شان گیبون، نویسنده ارشد مؤسسه بیولوژی سیستمی در این دانشگاه، اشاره کرده است که پزشکان معمولاً اجابت مزاج مکرر را صرفاً به عنوان یک «دردسر» تلقی می‌کنند. او افزود: «امیدوارم نتایج این تحقیق به پزشکان کمک کند تا نسبت به خطرات بالقوه عدم مدیریت دفعات اجابت مزاج توجه بیشتری داشته باشند.»

دکتر گیبون و تیم تحقیقاتی‌اش داده‌های بالینی و بیولوژیکی مربوط به سبک زندگی، شامل شیمی خون، میکروبیوم روده، ژنتیک و دیگر عوامل، را از بیش از ۱۴۰۰ داوطلب بالغ سالم بدون نشانه‌های بیماری فعال جمع‌آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

تعداد دفعات دفع مدفوع گزارش شده توسط شرکت‌کنندگان به چهار گروه طبقه بندی شد: یبوست (یک یا دو بار دفع در هفته)، نرمال با بیرون‌روی کم (سه تا شش بار در هفته)، نرمال با بیرون‌روی زیاد (یک تا سه بار در روز) و اسهال.

مشکل دفع کم این است که زمانی که مدفوع به مدت طولانی در روده باقی می‌ماند، میکروب‌ها فیبر موجود در آن را تخمیر کرده و به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تبدیل می‌کنند. این فرآیند موجب تخمیر پروتئین‌ها و تولید سمومی نظیر سولفات پی‌کرسول و ایندوکسیل در بدن می‌شود.

دکتر گیبون با اشاره به مضر بودن این سموم برای کلیه‌ها اظهار داشت: «یافته‌های ما نشان می‌دهند که حتی در افراد سالم که دچار یبوست هستند، این سموم می‌توانند در جریان خون افزایش یابند.»دفعات طبیعی و ایده‌آل دستشویی رفتن در روز

در مواردی که با دفع زیاد یا اسهال مواجه هستیم، تیم تحقیقات شیمیایی بالینی قادر به شناسایی نشانگرهای التهابی و آسیب کبدی شدند. آن‌ها توضیح دادند که در طول اسهال، بدن مقدار زیادی اسید صفراوی دفع می‌کند، که این امر می‌تواند به کبد آسیب برساند.

محققان اشاره کردند که باکتری‌های روده، که به تخمیر فیبر کمک می‌کنند و به نام «بی‌هوازی‌های اجباری» شناخته می‌شوند، با داشتن یک یا دو بار دفع مدفوع در روز به خوبی رشد می‌کنند.

از نظر جمعیت‌شناسی، افراد جوان، زنان و کسانی که شاخص توده بدنی کمتری دارند، معمولاً تعداد دفعات کمتری مدفوع دارند. دکتر گیبون توضیح می‌دهد که تفاوت‌های هورمونی و عصبی بین مردان و زنان ممکن است به این تفاوت‌ها بینجامد، به‌علاوه مردان معمولاً غذای بیشتری مصرف می‌کنند.

پژوهشگران نوشیدن آب فراوان، فعالیت بدنی منظم و خوردن یک رژیم غذایی غالب گیاهی را رمز سلامت گوارشی عنوان کرده‌اند. دکتر گیبون می‌گوید: «شاخص اصلی مصرف میوه و سبزیجات بیشتر بود، این بزرگترین سیگنالی بود که دیدیم.»

دانشمندان می‌گویند هنوز تحقیقات بیشتری برای تعریف دقیق‌تر این محدوده بهینه مورد نیاز است.

اگر می خواهید درباره ی مضرات چهار زانو نشستن بدانید با ما همراه باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید