مجله سیمدخت
0

انتظار FSR 3.1 را در ایکس باکس سری ایکس داشته باشیم؟

انتظار FSR 3.1 را در ایکس باکس سری ایکس داشته باشیم؟
بازدید 44

در کنار رویداد GDC 2024، AMD به‌صورت رسمی فناوری جدید خود به نام FSR 3.1 را معرفی کرد که با امکانات و ویژگی‌های جدیدی همراه است.

فعالیت‌های AMD در زمینه بهبود FidelityFX™ Super Resolution یا FSR در حال پیش‌روی است. نسخه‌ی سوم این فناوری به نام FSR 3، به‌زودی به‌صورت یک آپدیت قابل دانلود برای توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی در دسترس قرار خواهد گرفت.

FSR 3.1 در ایکس باکس سری ایکس

FSR 3.1 ارتقاء‌های چشمگیری را به‌ارمغان می‌آورد که شامل بهبود کیفیت تصاویر خروجی، پشتیبانی از Vulkan و کیت توسعه بازی ایکس باکس می‌شود. به‌علاوه، این نسخه شامل یک نوآوری بزرگ به نام تکنولوژی جداسازی Frame Generation از آپ اسکیلینگ است. این توسعه می‌تواند در آینده به‌معنای پشتیبانی از کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس باشد، با این وجود هنوز توسط مایکروسافت تأیید نشده است.

نسخه به‌روزرسانی شده‌ی FSR به توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی امکان ترکیب قابلیت‌های Frame Generation را با سایر فناوری‌های آپ اسکیلینگ مانند DLSS، XeSS و TSR می‌دهد. اگر این ترکیبات با موفقیت اجرا شوند، کاربران به‌طور همزمان از فناوری DLSS شرکت نویدیا و فناوری Frame Generation از AMD بهره‌مند خواهند شد.

معرفی FSR 3.1 برای اولین‌بار در جریان رویداد GDC 2024 انجام شد. AMD با مقایسه تصاویر و ارائه بهبودهای مربوط به پایداری عملکرد و پدیده‌ی گوستینگ فناوری جدید خود، اعلام کرد که این توسعه‌ها باعث بهبود قابل توجهی در عملکرد بازی‌هایی مانند Ratchet & Clank: Rift Apart خواهد شد.

انتظار FSR 3.1 را در ایکس باکس سری ایکس داشته باشیم؟

توانایی DLSS Frame Generation که اختصاصی برای کارت‌های گرافیک نسل جدید انویدیا است، از شتاب‌دهنده‌های ویژه‌ای برای ایجاد فریم‌های جدید در میان فریم‌های رندرشده به‌روش سنتی استفاده می‌کند. AMD از تکنیکی به نام Fluid Motion Frames استفاده می‌کند که عملکرد مشابهی با DLSS دارد. این ویژگی با افزایش تعداد فریم‌های تولیدی، باعث بهبود چشم‌گیر عملکرد بازی‌ها می‌شود، مانند مواردی که با DLSS3 انویدیا مشاهده می‌شود.

AMD اعلام کرده که بیش از ۴۰ بازی برای پشتیبانی از FSR 3 در حال آماده‌سازی هستند، اما هنوز فهرستی از بازی‌هایی که از FSR 3.1 پشتیبانی می‌کنند، منتشر نشده است. توسعه‌دهندگان بازی‌ها می‌توانند از طریق پلتفرم GPUOpen به FSR 3.1 دسترسی پیدا کنند. AMD برای عرضه‌ی این آپدیت را در سه‌ماهه دوم سال تصور کرده است، اما تاریخ دقیق انتشار هنوز اعلام نشده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید