مجله سیمدخت
0

وردپد پس از ۲۸ سال از ویندوز ۱۱ حذف می‌شود

وردپد پس از ۲۸ سال از ویندوز ۱۱ حذف می‌شود
بازدید 59

در نسخه‌ی جدیدترین ویندوز ۱۱، نرم‌افزار محبوب WordPad که از سال ۱۹۹۵ به ویندوز اضافه شده بود، دیگر در دسترس نیست. به گفته‌ی مایکروسافت در بیانیه‌ی مطبوعاتی، این ویرایشگر متن که به مدت ۲۸ سال جزء اجزای ویندوز بوده است، در آخرین نسخه ویندوز ۱۱ اینسایدر (۲۶۰۲۰) حذف شده است.

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که در به‌روز‌رسانی‌های آینده، قصد دارد کاملاً وردپد را از سیستم‌عامل حذف کند. این تغییر دائمی خواهد بود و کاربران دیگر نمی‌توانند پس از انتشار نسخه‌ی پایدار، وردپد را از طریق کانال‌های رسمی نصب کنند.

در بیانیه‌ی مایکروسافت آمده است: «در این بیلد (۲۶۰۲۰)، برنامه‌های وردپد و People پس از نصب کامل سیستم‌عامل دیگر نصب نخواهند شد. در آپدیت‌های آینده، وردپد حذف خواهد شد و مجدداً قابل نصب نخواهد بود. وردپد یکی از ویژگی‌های منسوخ ویندوز است.»

این حذف وردپد به همراه چندین ویژگی جدید در بیلد ویندوز ۱۱ اینسایدر اتفاق افتاده است، که شامل ابزارهای پیشرفته‌ی دسترسی صوتی و بهبود صداهای تبدیل متن به گفتار می‌شود. با این حال، حذف این برنامه معروف ویندوز به دلیل سابقه‌اش طولانی و آشنایی گسترده‌ی کاربران با آن، بیشتر از هر تغییر دیگری به چشم می‌آید.

حذف وردپد در بیلد جدید ویندوز، به نظر می‌رسد که امری بسیار طبیعی است؛ زیرا این برنامه سال‌هاست که به‌روزرسانی نشده و در نتیجه از زمانی که بین دفترچه یادداشت ساده و یک پردازشگر کلمه پیشرفته قرار گرفته است، به تکامل نخستین خود بازنگشته است. در طی این سال‌ها، با وجود اینکه وردپد به عنوان یک ابزار رایگان بدون نیاز به اتصال اینترنت ارائه شده است، اکثر کاربران گزینه‌های بهتری را جهت استفاده از آن پیدا کرده‌اند.

نوت‌پد، به عنوان یک ویرایشگر متن همیشه قابل اعتماد، همچنان شاهد تغییراتی است. بیلد جدید شامل پیشرفت‌هایی در نوت‌پد است، از جمله افزودن ترفندهای دسترسی برای کنترل صوتی و امکاناتی همچون توقف موقت و ادامه دادن فرآیند چاپ.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید