مجله سیمدخت
0

موسیقی متن جاسوسی فانتوم لیبرتی، از ایده تا اجرا

موسیقی متن جاسوسی فانتوم لیبرتی، از ایده تا اجرا
بازدید 18

شرکت سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red)، نت‌فلیکس (Netflix) و میلان رکوردز (Milan Records) چند ماه پیش موسیقی متن انیمه‌ی “سایبرپانک: اجرابازان” را منتشر کردند. این مجموعه شامل ترانه “This Fire” از فرانتس فردیناند است.

علاوه بر این، موسیقی متن شامل ترانه پایانی به نام “Let You Down” از دیوید پودزیادلو و ترانه‌های دیگری از جمله “Whatever It Takes” از آکیرا یامائوکا نیز می‌شود که در طول انیمه پخش می‌شوند. این موسیقی متن همچنین شامل اثرات موسیقی از آهنگسازان معروف مانند مارسین پرزیبیلوویچ و پی‌تی آدامچیک است و برای استریم کردن در دسترس است.

موسیقی متن جاسوسی فانتوم لیبرتی

همچنین با انتشار موسیقی متن “اجرابازان”، موسیقی‌های بسته‌ی الحاقی “فانتوم لیبرتی” نیز منتشر شدند. شما می‌توانید موسیقی متن “فانتوم لیبرتی” را اینجا و موسیقی متن “اجرابازان” را از اینجا گوش دهید. رسانه‌ی گیم اینفورمر همچنین مصاحبه‌ای با آهنگسازان استودیوی سی‌دی پراجکت نظیر پرزیبیلوویچ و آدامچیک داشته که در آن به موسیقی بازی “سایبرپانک ۲۰۷۷”، بسته‌ی الحاقی “فانتوم لیبرتی”، انیمه “اجرابازان” و موارد دیگر پرداخته شده است.

موسیقی متن جاسوسی فانتوم لیبرتی، از ایده تا اجرا

آدامچیک ابتدا دربارهٔ نحوهٔ تداول ایده‌ها برای ساخت موسیقی محیط جهانی سایبرپانک صحبت می‌کند و به برخی از بندهای مستقر در بریتانیا، همچون The Prodigy و تکنوی اروپا در اواخر دههٔ ۹۰ میلادی، اشاره می‌کند. او تأکید دارد که به نظر او، حس و حال سایبرپانک بازتاب شدیدی از موسیقی دهه‌های ۸۰ و ۹۰ دارد.

آدامچیک بیان می‌کند: ما به دنبال یک برتری موسیقی در اثر خود بودیم که این نوع چشم‌انداز می‌تواند معانی متنوعی داشته باشد. برای ما، این نوع موسیقی بازتاب جذابی از دهه‌های ۸۰ و ۹۰ داشت. در ابتدا، ممکن است این موسیقی کمی محدود‌کننده به نظر بیاید، زیرا ایجاد ظریفیت و برجستگی با استفاده از ضربات درام مداوم چالش‌برانگیز است. اما این راه برای ما به منظور ایجاد یک شخصیت خاص در این ژانر بود. به طور کلی، تفسیر ما از ژانر سایبرپانک، آن را از گذشته و موسیقی‌هایی که پیشتر وجود داشته است، متمایز می‌کند.

زمانی که نوبت به ساخت موسیقی برای “فانتوم لیبرتی” رسید، آدامچیک بیان می‌کند که روی روند کار تا حد زیادی متفاوت بود. این به این معناست که گروه موسیقی با کارگردان روایی بازی، ایگور سارزینیسکی (Igor Sarzynski)، به گفت‌و‌گو پرداختند. او توضیح می‌دهد که خط داستانی “فانتوم لیبرتی” به دقت ترسیم شده و سرنوشت شخصیت‌هایی نظیر سولومون رید (Solomon Reed)، سومی (Somi)، و رئیس جمهور و غیره مشخص شده است. آدامچیک اظهار می‌کند که موسیقی “سایبرپانک ۲۰۷۷” به همراه توسعه بازی، شامل داستان و ایده‌های اولیه “فانتوم لیبرتی” نوشته شده است.

این به ما این امکان را می‌دهد که به واقعیت تمرکز کنیم و رابطه بین رید و سومی را به عنوان مبنای کل موسیقی در نظر بگیریم. از نظر آدامچیک، این رابطه بین آن دو، به عنوان قلب داستان، اصلی‌ترین جنبه موسیقی است. او توضیح می‌دهد:

ما به واقعیت با این سفر با سومی می‌رویم. این دو با هم نوعی قلب داستان هستند. ماجرای جذاب و هیجان‌انگیزی وجود دارد، اما این همچون یک لباس فانتزی است که در زیر آن رابطه‌ی سومی و رید وجود دارد.

موسیقی متن جاسوسی فانتوم لیبرتی، از ایده تا اجرا

در این میان، یکی از آهنگسازان بازی به نام پاچیورکوفسکی (Paciorkowski) بیان کرده که ایجاد جنبه‌های هیجان‌انگیز و جاسوسی در موسیقی “فانتوم لیبرتی” بسیار آسان بوده است. او توضیح می‌دهد که آدامچیک و سایر اعضای تیم از پیش پایه‌های موسیقی این دنیا را فراهم کرده بودند. برای تم “فانتوم لیبرتی” از دیوید پودزیادلو، عناصر تریلر و جاسوسی با برداشتی سایبرپانکی از یک آهنگ کلاسیک جیمز باند ادغام شده‌اند.

پاچیورکوفسکی اظهار می‌کند که این آهنگ به عنوان پیشروترین آهنگ تریلر و جاسوسی در بین موسیقی‌های بازی شناخته شده است. اما او تاکید دارد که او علاقه‌ای به ترانه‌سرایی و آهنگسازی در سبک‌های مشابه ارکسترهای قدیمی دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی و آثار جاز نداشته و در هنگام ساخت موسیقی، به رابطه‌ی شخصیت‌ها فکر کرده است.

در این راستا، آدامچیک توضیح می‌دهد که این تم ترکیبی از نوعی سایبرپانک و تفسیری از آهنگ‌های جیمز باند را به وجود آورده است. او بیان می‌کند: “این چیزی نبود که از قبل به ذهنمان رسیده بود، بلکه پس از نوشتن برخی از عناصر اصلی، متوجه شدیم. می‌خواستیم نشان دهیم که سومی و رید در گذشته دوست بوده‌اند و آرزو می‌کنند که در شرایط فعلی فانتوم لیبرتی نبوده باشند. اما فراموش کردن گذشته و چیزهایی که پیش از این رخ داده، سخت است.”

در ادامه، آدامچیک به متن آهنگ “فانتوم لیبرتی” از پودزیادلو اشاره می‌کند و به خصوص به عبارت “Please tell me you brought the iron” اشاره می‌کند تا نشان دهد که چگونه رابطه‌ی سومی و رید باید پیش برود، حتی اگر آن‌ها آرزو کنند که وضعیت متفاوت باشد.

در رابطه با شخصیت‌های دیگر نیز، پاچیورکوفسکی بیان می‌کند که تمرکز زیادی را بر نشانه‌های موسیقی برای شخصیت‌های کرت هانسن و مایرز از “فانتوم لیبرتی” داشته است. او توضیح می‌دهد که درک هانسن آسان‌تر بوده زیرا او به عنوان یک اراذل و اوباش تصویر می‌شود و همه چیز برای او به دور محور جذبه گردش می‌کند. در مورد مایرز، او تأکید دارد که این شخصیت یک موضوع پیچیده‌تر دارد، زیرا از یک سو به عنوان فردی با نیت خوب وارد داستان می‌شود.

اما از سوی دیگر، هنوز اعتماد کامل مخاطب به او ایجاد نشده است. عناصر موسیقی و تلاش‌های بنیادی که خط موسیقی از “سایبرپانک ۲۰۷۷” تا “فانتوم لیبرتی” را شکل داده‌اند، همچنین به موسیقی‌های “اجرابازان” که توسط آکیرا یامائوکا با همکاری آدامچیک و تیم موسیقی سی‌دی پراجکت رد اجرا شده‌اند، کمک کرده‌اند.

موسیقی متن جاسوسی فانتوم لیبرتی، از ایده تا اجرا

آدامچیک ادامه داد:

می‌توانم بگویم که عنصر کلیدی برای ایجاد موسیقی‌های Edgerunners، حفظ هویت اصلی این آی‌پی بود. همانطور که قبلاً گفته بودم، ما واقعاً می‌خواستیم تجربهٔ خود را از ژانر سایبرپانک به خوبی بازتاب دهیم. این صدا، یک صدای خاص است که می‌خواهیم به عنوان نسخه‌ای از سی‌دی پراجکت رد در این ژانر منتشر کنیم. بنابراین، از عناصری که در بازی وجود دارند، در ساخت موسیقی انیمه استفاده کردیم.

همانطور که احتمالاً می‌دانید، استودیوها و شرکت‌ها اغلب آهنگسازان آزاد یا مستقل را از طریق قراردادها و توافق‌نامه‌های مشابه استخدام می‌کنند. آهنگساز موسیقی خود را ایجاد می‌کند، بازی منتشر می‌شود، و هر دو طرف به سمت‌های مختلف مسیر می‌روند. با این حال، در مورد سی‌دی پراجکت رد، آدامچیک، پرزیبیلوویچ و سایر اعضای تیم به عنوان کارمندان استودیو شناخته می‌شوند. آدامچیک این را توضیح می‌دهد:

فکر می‌کنم این همان روشی است که در صنعت بازی‌سازی وجود داشته است. حدود بیست یا سی سال پیش، بسیاری از استودیوها آهنگسازان داخلی داشتند، اما پس از آن، صنعت رشد کرد و به دلایلی، اکثر استودیوهای بزرگ به نوعی تیم موسیقی خود را کنار گذاشتند. وقتی تیم موسیقی ندارید، این مانند یک پتانسیل از دست رفته به نظر می‌آید.

موسیقی متن جاسوسی فانتوم لیبرتی، از ایده تا اجرا

او همچنین به مواردی مانند گفت‌وگو در زمان ناهار یا دوره‌های استراحت اشاره دارد که خارج از جلسات تیم یا بحث‌های رسمی برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتند. آدامچیک اظهار می‌کند که اطلاعاتی که در این زمان‌ها به دست می‌آید و به طور کلی این گفت‌وگوهای غیررسمی به ساختار بازی کمک می‌کنند و در تولید موسیقی نقش دارند. پاچیورکوفسکی نیز تأکید دارد که در کار با سی‌دی پراجکت رد، به‌ویژه در پروژه‌هایی مانند فانتوم لیبرتی، احساس می‌شود که شما همچنان در حال برنده شدن در یک لاتاری هستید:

هنگامی که به عنوان یک فریلنسر فعالیت می‌کنید، به واقعیت کامل از فرآیند توسعه جدا می‌شوید. این امکان را دارید که تصمیمات هوشمندانه‌تری را درباره شکل نهایی صحنه از نظر موسیقی بگیرید. بنابراین، کار در خانه مزیتی است که باعث می‌شود نتوانید بهترین اثر را بنویسید.

الحاقی فانتوم لیبرتی در حال حاضر برای پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی قابل دسترس است.

منبعGame Informer

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *