مجله سیمدخت
0

اپل: آیفون ۱۵ پرو بهترین وسیله برای بازی است

بازدید 61

بعد از مدت‌ها گمانه‌زنی، اپل در نهایت گوشی‌های سری آیفون ۱۵ را با درگاه USB-C معرفی کرد و اعلام کرد که مدل‌های پرو و پرو مکس از قدرتمندترین گوشی‌های آیفون در تاریخ هستند. این دو گوشی به علاوه‌ی بدنه‌ی مستحکم تیتانیومی، با پردازنده‌ی جدیدی به نام A17 Pro تجهیز شده‌اند که به‌عنوان اولین تراشه‌ی سه نانومتری در جهان شناخته می‌شود.

پردازنده‌ی سیستم-روی-چیپ A17 Pro دارای ۶ هسته است و برای اولین بار در تاریخ پردازنده‌های موبایل اپل، از فناوری رهگیری پرتو به شیوه‌ی سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند. نسخه‌ی سخت‌افزاری رهگیری پرتو تا چهار برابر بهتر از نسخه‌ی نرم‌افزاری عمل می‌کند. این فناوری بهبود چشمگیری را در جلوه‌های گرافیکی ایجاد می‌کند و تجربه‌ی بازی‌ها را هیجان‌انگیزتر می‌کند.

آیفون ۱۵ پرو دارای اولین پردازنده‌ی سه نانومتری در جهان است.

هزینه‌ی تولید و قیمت پردازنده‌ی جدید اپل بالاست، اما این موضوع تأثیری بر قیمت گوشی‌های آیفون نسل جدید ندارد (قیمت آیفون ۱۵ پرو همچنان از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود).

اپل قبلاً در کنفرانس WWDC 2023 نشان داده بود که به حوزه‌ی گیمینگ اهمیت زیادی می‌دهد. قابلیت‌های گیمینگ اپل در آن کنفرانس بر روی مک بوک متمرکز بودند و همچنین کنفرانس Wonderlust با معرفی چند بازی معروف برای آیفون همراه بود.

اپل سه‌شنبه‌ی گذشته اعلام کرد که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس قادرند نسخه‌ی کامل بازی‌های هیجان‌انگیزی مانند Death Stranding و Resident Evil Village و Assassin’s Creed Mirage را اجرا کنند.

مدیران ارشد اپل در گفت‌و‌گو با وب‌سایت IGN اعلام کرده‌اند که آیفون ۱۵ پرو را می‌توان بهترین کنسول بازی جهان دانست. اپل با معرفی مدل‌های جدید آیفون خود، قصد دارد در رقابت با کنسول‌هایی که از سال‌ها پیش محبوبیت دارند، جا بگیرد.

جرمی سندمل، مدیر ارشد نرم‌افزار پردازنده‌ی گرافیکی در اپل، اظهار کرده که آیفون قادر است بازی‌های موبایلی مانند Resident Evil Village را با کیفیت 4K HDR روی مانیتور خارجی اجرا کند. این امکان با داشتن درگاه USB-C در آیفون‌های نسل جدید فراهم شده است.

یکی از نگرانی‌ها در مورد اجرای بازی‌های سنگین بر روی آیفون ۱۵ پرو، گرمای بیش‌ازحد گوشی بوده است. تیم میلت، قائم‌مقام معماری پلتفرم در اپل، اظهار داشته که گرافیک مورد استفاده در آیفون ۱۵ پرو بسیار قوی عمل می‌کند.

میلت در بخشی از گفتگوی خود افزود: «ما به توسعه‌دهندگان ابزارهای کاملی ارائه می‌دهیم. آن‌ها ممکن است از لحاظ نظری با این گرافیک فوق‌العاده توانمند، گوشی را به حدی برسانند که آن را تخریب کنند یا مشکلاتی در آن ایجاد کنند؛ اما ما اجازه نمی‌دهیم که این اتفاق بیفتد.»

مدیر ارشد اپل افزود: «آیفون ۱۵ پرو دارای پردازنده‌ی بهینه و سیستم خنک‌کننده‌ای کارآمد است تا از گرمای بیش‌ازحد جلوگیری کند. ما تجربه‌ای مطمئن با عملکرد قدرتمند و عمر باتری طولانی را تضمین می‌کنیم، حتی در شرایطی که گوشی در دستان راحتی نیست. آیفون‌های جدید را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که تجربه‌ی گیمینگ بی‌نقصی ارائه دهند.»

مدیران اپل در گفت‌وگو با وب‌سایت IGN اعلام کرده‌اند که آیفون ۱۵ پرو را می‌توان بهترین کنسول بازی جهان دانسته و قصد دارند از طریق توسعه‌دهندگان، تعداد بیشتری از بازی‌ها را در دسترس قرار دهند. آن‌ها بیان کرده‌اند که آیفون می‌تواند بازی‌های موبایلی مانند Resident Evil Village را با کیفیت 4K HDR روی مانیتور خارجی اجرا کند، و این امکان با داشتن درگاه USB-C در آیفون‌های نسل جدید فراهم شده است.

تیم میلت، قائم‌مقام معماری پلتفرم در اپل، در پاسخ به سؤالی مبنی بر رقبای گیمینگ آیفون در بازار کنسول، اظهار کرده‌اند: “به نظر ما، ما به توسعه‌دهندگان و بازی‌ها متمرکز شده‌ایم و کمتر به دنبال رقابت با کنسول‌ها هستیم.”

کایان درنس، قائم‌مقام بازاریابی جهانی آیفون، سخنان میلت را تکمیل کرده و گفته است: “با آیفون ۱۵ پرو، شما تمام چیزهایی که دوست دارید و به آن‌ها وابسته هستید را یک‌جا در دستگاهی که در جیب شما جا می‌گیرد و می‌توانید آن را با خود حمل کنید دارید. این دستگاه، دستگاه اصلی، دستگاه عکس‌برداری، دستگاه ثبت خاطره‌ها و حالا یک کنسول بازی قدرتمند است.”

برای ارزیابی کامل توانایی‌های آیفون ۱۵ پرو در حوزه‌ی گیمینگ، باید منتظر بمانیم تا این گوشی توسط کارشناسان زومیت مورد بررسی قرار گیرد. آپل آیفون ۱۵ پرو را رقیبی برای کنسول‌ها معرفی کرده و این کنسول‌ها محصولاتی مانند پلی‌استیشن ۵ که محبوبیت زیادی دارند و بازی‌های زیادی در اختیار دارند را رقم زده‌اند. همچنین، قیمت کنسول‌ها به طور قابل‌ملاحظه‌ای کمتر از قیمت گوشی‌های پرچمدار جدید آپل است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید