مجله سیمدخت
0

معروف‌ترین بازی‌های کامپیوتری جهان

معروف‌ترین بازی‌های کامپیوتری جهان
بازدید 46

برای صنعت بازی‌های کامپیوتری، رشد سریع و محبوبیت روزافزونی را شاهد هستیم. درحال‌حاضر، نمی‌توان game ویدئویی را مختص نوجوانان دانست. امروزه حتی بزرگسالان هم این سرگرمی را دنبال می‌کنند.

برای صنعت بازی‌های ویدئویی، رشد سریع و محبوبیت روزافزونی را شاهد هستیم. درحال‌حاضر، نمی‌توان game ویدئویی را مختص نوجوانان دانست. امروزه حتی بزرگسالان هم این سرگرمی را دنبال می‌کنند. برخی از این‌ها به‌دلیل داستان سرگرم‌کننده‌ یا گرافیک خیره‌کننده‌شان، محبوبیت زیادی را در بین تمام افراد کسب کرده‌اند. در این مقاله سعی شده به معرفی معروف‌ترین بازی ها بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

Portal 2

استودیوی ولو را می‌توان یکی از پیشتازان صنعت بازی‌های رایانه‌ای دانست. این استودیو سخن داوینچی یعنی “پیچیدگی در عین سادگی” را سر لوحه‌ی کار خود قرار داده است. پورتال دو نسبت به دیگر گیم‌های کامپیوتری، گرافیک خیره‌کننده‌ای ندارد. ازنظر موسیقی نیز نمی‌توان آن را جزء برترین‌ها دانست. در اینجاست که هنر سازندگان و طراحان مراحل آن آشکار می‌شود. آن‌ها مراحلی را طراحی کرده‌اند که می‌توانند ذهن مخاطب را مجذوب خود کنند.

این game در سه شخصیت خلاصه شده است. glados شخصیتی محافظه‌کار است. او نمی‌خواهد چیزی از شخصیت درونش را برای دیگران فاش کند؛ اما در ادامه کم‌کم با طی‌کردن مراحل از باطن و قصد واقعی او یعنی سر پا نگه‌داشتن لابراتوار و رسیدگی به آن آگاه می‌شویم. شل که البته صرفا یک زندگی‌نامه کوتاه از او می‌دانیم. او هیچ حرفی نمی‌زند. شخصیت Wheatley یک ربات جاه‌طلب و کوته‌بین است که صحنه‌ی به قدرت رسیدنش و فراموش‌ کردن عمدی قرارش با شل در ذهن ماندگار است. این بازی صرفا با یک اسلحه که دو لوله‌ی نارنجی و آبی دارد، انجام می‌گیرد. البته در ابتدا، اسلحه رنگ نارنجی نیز وجود ندارد و پس از طی‌کردن مراحلی، این رنگ به‌دست می‌آید. به کمک این دو رنگ می‌توان دریچه‌هایی برای عبور ایجاد کرد. هنر طراحان در اینجا است که شما را سورپرایز می‌کند و آبجکت جدیدی را به آن اضافه می‌کند. روند آن مدام درحال تغییر است.

معروف‌ترین بازی‌های کامپیوتری جهان

معروف‌ترین بازی‌های کامپیوتری جهان

سیستم موردنیاز برای Portal 2

3.0 GHz P4 | Dual Core 2.0 AMD64X2

پردازنده

ATI Radeon X800 | NVIDIA GeForce 7600 | Intel HD Graphics 2000

گرافیک

2GB

حافظه‌ی رم

Disco Elysium

داستان Disco Elysium از زمانی آغاز می‌شود که شخصیت اصلی گیم، یعنی کارآگاه، در حالی از خواب بیدار می‌شود که به خاطر مصرف زیاد مشروبات الکلی در حالت امنژیا قرار دارد. او هیچ‌چیز را به‌ خاطر نمی‌آورد. دیسکو ایلیسیوم در ظاهر نکات داستانی کلیشه‌ای را به‌همراه دارد. او درواقع به‌یاد نمی‌آورد که کیست، کجاست و هدفش از حضور در هتلی که در آن از خواب بیدار می‌شود، چیست. درواقع سازندگان ناگهان گیمر را بدون راهنمایی در دنیایی غنی پرتاب می‌کنند که کوچک‌ترین بخش آن با جزئیاتی شگفت‌انگیز طراحی شده است. این بازی با عنوان کارآگاهی/نقش‌آفرینی معرفی شد.

از همان ثانیه‌های نخست، پمپاژ دیالوگ و اتفاقات عجیب‌وغریب آن و به‌همراه آن سردرگمی کاربر آغاز می‌شود. این مورد احتمالا به گیج کردن بیشتر کاربر می‌انجامد. کاربر هم باید از همه چیز بدون کمک و راهنمایی خاصی سر دربیاورد. می‌توان گفت کاراکتر اصلی و گیمر در ابتدا به یک اندازه از جهانی که در آن حضور دارند، بی‌اطلاع هستند. داستان، دیالوگ‌ها، شخصیت‌ها و جهان 4 ویژگی مهم Disco Elysium هستند.

معروف‌ترین بازی‌های کامپیوتری جهان

معروف‌ترین بازی‌های کامپیوتری جهان

سیستم موردنیاز برای Disco Elysium

Intel Core 2 Duo

پردازنده

DirectX 11 compatible video card

گرافیک

2GB

حافظه‌ی رم

Dishonored 2

این بازی در ادامه‌ی سری اول آن ساخته شده است. می‌توان آن را یک شبیه‌ساز فوق‌العاده از تعقیب و گریز و قتل هدف‌های مختلف دانست. «رسوا» را جزء برترین‌های گیم‌های کامپیوتری می‌دانند. البته نسبت به سری اول آن تغییراتی داشته است. از این تغییرات می‌توان به بزرگتر شدن نقشه، سلاح‌های بهتر و افزایش قدرت‌های جادویی اشاره کرد.

معروف‌ترین بازی‌های کامپیوتری جهان

معروف‌ترین بازی‌های کامپیوتری جهان

سیستم موردنیاز برای Dishonored 2

Intel Core i5-2400/AMD FX-8320

پردازنده

NVIDIA GTX 660 2GB/AMD Radeon HD 7970 3GB

گرافیک

8 GB

حافظه‌ی رم

Elden Ring

نمی‌توان انکار کرد که الدن رینگ از بهترین گیم‌های جهان برای دنیای Pc است. دنیای این game توسط میازاکی و جورج آر. آر. مارتین خلق شده است؛ به‌همین‌خاطر، هیچ عیبی در آن یافت نخواهد نشد. الدن رینگ را می‌توان هفتمین عنوان مهم فرام‌سافتور دانست. الدن رینگ را برخی دارک سولز ۴ می‌دانند. البته تفاوت آن‌ها در این است که الدن رینگ، به‌طور کامل جهان باز است. الدن رینگ یک گیم فانتزی است. آن در سبک RPG و ماجراجویی قرار دارد. نمره‌ی ۹۴ را نیز از منتقدان Metascore دریافت کرده است.

معروف‌ترین بازی‌های کامپیوتری جهان

معروف‌ترین بازی‌های کامپیوتری جهان

سیستم موردنیاز برای Elden Ring

Intel Core i5-8400 | AMD Ryzen 3 3300X

پردازنده

Nvidia GeForce GTX 1060, 3GB | AMD Radeon RX 580, 4GB

گرافیک

12 GB

حافظه‌ی رم

Forza Horizon 5

سری Forza Horizon در تمام نسخه‌هایش پرچم‌ دار گرافیک زمان خود بوده است. محیط‌های Forza Horizon 5 بسیار متنوع است. آب‌وهوای پویای game به‌خوبی تغییر آن را به نمایش می‌گذارد. به این صورت که گاهی در هوای بارانی مجبور به رانندگی می‌شوید. البته گاهی نیز باید از طوفان شن معروف مکزیک عبور کنید.

دنیای Forza Horizon عظیم‌ترین جهانی است که سازندگان آن تا به امروز ساخته‌اند. در پایان قسمت هر فستیوال، یک مسابقه‌ی ویژه برگزار می‌شود. ازجمله‌ این مسابقات ویژه، The Goliath است. کاربر در این مسابقه‌ جاده‌ای دورتادور مکزیک را طی می‌کند.

معروف‌ترین بازی‌های کامپیوتری جهان

معروف‌ترین بازی‌های کامپیوتری جهان

سیستم موردنیاز برای Forza Horizon 5

AMD Ryzen 3 1200 / Intel Core i5-4460

پردازنده

AMD Radeon RX 570 / Nvidia GeForce GTX 970

گرافیک

8GB

حافظه‌ی رم

Marvel’s Spider-Man Remastered

این گیم در ابتدا تنها برای پلی‌استیشن عرضه شده بود. پرواز به وسیله‌ی تارها و تاراندازی برای نبرد با دشمنان، بهترین هدیه برای طرفداران شخصیت اسپایدرمن بود. اسپایدرمن مارول پس از عرضه برای کامپیوتر، به‌سرعت در لیست محبوب‌ترین‌های گیم‌های کامپیوتری قرار گرفت.

Marvel’s Spider-Man یکی از بهترین گرافیک‌ها را دارد که در شهر نیویورک به زیباترین و دقیق‌ترین شکل به تصویر کشیده شده است.

معروف‌ترین بازی‌های کامپیوتری جهان

معروف‌ترین بازی‌های کامپیوتری جهان

سیستم موردنیاز Marvel’s Spider-Man Remastered

Intel Core i5-4670 or Ryzen 5 1600

پردازنده

NVIDIA GeForce GTX 950

گرافیک

8 GB

حافظه‌ی رم

آسمونی

پلتفرم آسمونی به‌عنوان روزنامه، نشریه و مجله الکترونیک از سال 1383 فعالیت خود را آغاز کرده است. نویسندگان متخصص این پلتفرم همواره در تلاش بوده‌اند تا مطالبی به‌روز و دست‌اول را در اختیار خوانندگان مجله‌ی آسمونی قرار دهند. تمامی مطالب این وب‌سایت به‌صورت دائم درحال به‌روزرسانی توسط نویسندگان است. این پلتفرم به‌عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین مجلات اینترنتی درحال فعالیت است. مطالب منتشرشده در این مجله در زمینه‌های گردشگری، سبک زندگی، سلامت، سرگرمی و بازی، آشپزی، دکوراسیون، کسب‌وکار و دیگر زمینه‌ها است. برای بهره‌مندی از مطالب آسمونی، فقط کافی است به سایت آن مراجعه کنید.

جمع‌بندی

معروف‌ترین بازی‌های کامپیوتری در بین مخاطبین شامل موارد زیر می‌شود:

  • Portal 2
  • Disco Elysium
  • Elden Ring
  • Forza Horizon 5
  • Marvel’s Spider-Man Remastered
  • Dishonored 2

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید