مجله سیمدخت
0

سینوزیت و نمک درمانی

سینوزیت و نمک درمانی
بازدید 98

هالوتراپی، که بیشتر به عنوان نمک درمانی شناخته می شود، به بسیاری از افراد مبتلا به سینوزیت کمک می کند. نمک دریایی حاوی خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که حساسیت سیستم ایمنی را کاهش می‌دهد و شرایط باکتری‌ها و میکروب‌ها را در سینوس‌ها سخت‌تر می‌کند. این می تواند تا حد زیادی علائم آلرژیک را کاهش دهد و احتمال ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا یا هر بیماری شبیه آنفولانزا را کاهش دهد. از آنجایی که استنشاق ذرات خشک نمک باعث رقیق شدن مخاط موجود در هوا نیز می شود، می تواند باعث تسکین بسیار مورد نیاز کسانی شود که از درد سینوسی ناراحت هستند.

سینوزیت چیست؟

سینوزیت زمانی است که تورم یا التهاب پوشش بافتی در سینوس ها وجود دارد. هنگامی که فضاهای پر از هوا در طرفین بینی، چشم ها و پیشانی مسدود شده و توسط مخاط پر می شود، می توانند توسط میکروب ها و باکتری های به دام افتاده در سینوس ها عفونی شوند.

سینوزیت را می توان به روش های مختلفی از جمله سینوزیت حاد، سینوزیت مزمن، سینوزیت عفونی و سینوزیت غیر عفونی طبقه بندی کرد. علائم شامل سردرد سینوسی، گلودرد، سرفه، درد یا فشار صورت، آبریزش یا گرفتگی بینی و چکیدن مخاط از گلو است.

سینوس های ما مهم هستند زیرا به عنوان اولین خط دفاعی در محافظت از ریه های ما در برابر عفونت عمل می کنند.

چهار نوع مختلف سینوزیت وجود دارد که عبارتند از:

سینوزیت حاد: معمولا بین ۲ تا ۴ هفته طول می کشد و به طور ناگهانی رخ می دهد. اکثر مردم در ابتدا فکر می کنند که سرما خورده اند با این تفاوت که علائم بعد از یک هفته بهبود نمی یابند.

سینوزیت تحت حاد: زمانی که سینوس ها برای یک دوره 4 تا 8 هفته ای ملتهب شده باشند.

سینوزیت مزمن: زمانی که علائم بیش از 8 هفته وجود داشته باشد

سینوزیت عودکننده: زمانی که فرد علائم را چندین بار در سال تجربه می کند

اگرچه سینوزیت حاد و سینوزیت مزمن علائم مشابهی دارند، اما از این نظر متفاوت هستند که سینوزیت حاد یک عفونت موقتی است که اغلب در اثر سرماخوردگی ایجاد می‌شود، در حالی که سینوزیت مزمن، علی‌رغم دارو و درمان، حداقل سه ماه یا بیشتر طول می‌کشد.

سینوزیت مزمن اغلب با رشد پولیپ بینی یا تورم در پوشش سینوس ها ایجاد می شود. مخاط و ترشحات بینی اغلب غلیظ و بی رنگ است و همچنین از پشت گلو خارج می شود و باعث ایجاد مشکل در تنفس و کاهش حس بویایی و چشایی می شود، از جمله علائمی که با سینوزیت حاد همراه است.

درمان سینوزیت با نمک درمانی

توصیه می شود که جلسات نمک درمانی را نه تنها در صورت تشخیص سرماخوردگی یا سینوزیت، بلکه زمانی که از سلامتی خوبی برخوردار هستید، انجام دهید تا از این نوع عفونت ها جلوگیری شود. برای کسانی که مایل به انجام اقدامات پیشگیرانه برای بیماری هستند، نمک درمانی با ام سی 2 یا نمک صورتی، جلسات 1-2 بار در ماه را توصیه می شود. برای کسانی که به طور مکرر از عفونت سینوسی رنج می برند، توصیه می شود حداقل هفته ای یک بار نمک درمانی انجام دهند.

توجه به این نکته ضروری است که نمک درمانی یک روش مکمل طبیعی برای کمک به کاهش علائم است اما هیچ بیماری یا بیماری را درمان نمی کند.

مهم نیست که چه نوع سینوزیت دارید، جلسات نمک درمانی می تواند کمک کننده باشد. نمک درمانی برای چندین دهه در اروپا عمدتاً به شکل معادن نمک مورد استفاده قرار گرفته است. در استرالیا، نمک درمانی تنها در سال های اخیر در دسترس قرار گرفته است، اما اثربخشی و محبوبیت آن به عنوان یک درمان شفابخش به سرعت در حال افزایش است.

به جای معادن نمک، مراکزی وجود دارند که دارای اتاق های نمک بوده و از چندین تن نمک خالص هیمالیا و نمک دریا ساخته شده است. دستگاهی به نام هالوژنراتور ذرات ریز خرد شده نمک را در هوا پراکنده می کند. تنفس در این غبار نمکی می تواند برای بسیاری از بیماری ها از جمله سینوزیت مفید باشد و سلامت و رفاه عمومی را ارتقا دهد.

مزایای نمک درمانی برای درمان بیماری های تنفسی

نمک درمانی در مدیریت بیماری های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و درماتیت موثر است. همچنین برای بیماری های تنفسی مانند آسم، برونشیت، کروپ، ذات الریه، تب یونجه، سرفه و البته سینوزیت بسیار مفید است.

برای سینوزیت و سایر بیماری‌های مربوط به تنفس، نمک درمانی با پاک کردن مخاط یا ترشحات اضافی و همچنین کاهش التهاب در سینوس‌ها و راه‌های هوایی عمل می‌کند. این به افراد اجازه می دهد تا راحت تر نفس بکشند و احتقان و درد ناشی از سینوزیت را تسکین می دهد. علاوه بر این، نمک به طور طبیعی ضد باکتری و ضد قارچ است که ممکن است احتمال ابتلای افراد به عفونت‌های ثانویه را کاهش دهد. نمک درمانی هیمالیا، مانند نمک درمانی ، به دلیل تمام مواد معدنی موجود در خود نمک، می تواند به تقویت سیستم ایمنی شما کمک کند.

سینوزیت و نمک درمانی

نمک درمانی همچنین یک راه بسیار دوست داشتنی برای کاهش استرس و آرامش است و می تواند به کاهش اضطراب کمک کند. نمک صورتی هیمالیا یون‌های منفی را در هوا منتشر می‌کند و در هنگام استفاده از اتاق‌های نمک، مزایای بیشتری به شما می‌دهد. یون های منفی به طور طبیعی در مکان هایی مانند جنگل های بارانی و ساحل فراوان هستند. اعتقاد بر این است که آنها ترشح سروتونین را در بدن تحریک می کنند و به افراد کمک می کنند احساس آرامش کنند.

سطوح بالای استرس برای دوره های طولانی مدت می تواند تأثیر بسیار مضری بر سیستم عصبی ما داشته باشد و ایمنی ما را کاهش دهد. بنابراین، هر چیزی که به طور موثر استرس و اضطراب را به حداقل می‌رساند، در مدیریت شرایطی مانند سینوزیت، پشتیبانی عالی است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید